#BCCNAWYBORY - KAMPANIA BCC

OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.
Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl
Przedsiębiorcy stanowią aż 14% elektoratu (2,5 mln osób). To silny głos, który może mieć decydujący wpływ na wynik październikowych wyborów.
Jestem przedsiębiorcą. Chcę decydować. Mój głos się liczy. Idę na wybory! - pod tymi hasłami Business Centre Club wdraża oddolną kampanię #BCCnaWybory zachęcającą przedsiębiorców do aktywnego udziału w zbliżających się wyborach parlamentarnych.
Kampania #BCCnaWybory ma na celu zachęcenie przedsiębiorców do głosowania w wyborach, a także zwrócenie uwagi na to – jak istotne jest włączenie przedstawicieli biznesu do dyskusji o sytuacji gospodarczej kraju. Najnowsze działania w ramach kampanii prowadzone są w mediach społecznościowych. Twarzami kampanii są eksperci BCC i przedsiębiorcy.
W czasie przewodnictwa w Radzie Dialogu Społecznego eksperci BCC wielokrotnie podkreślali, że w politycznym dialogu często marginalizowany głos strony społecznej jest wciąż za słaby.
W ramach kampanii #BCCnaWybory BCC podejmuje działania mające na celu realną poprawę sytuacji polskich przedsiębiorców. Wśród podjętych aktywności znalazły się między innymi: raport BCC dla Gospodarki. Diagnoza i Rekomendacje a także cykl spotkań przedwyborczych - Rozmowy o Gospodarce - z przedstawicielami wszystkich najważniejszych partii politycznych. Spotkania mający na celu merytoryczną dyskusję na temat najistotniejszych z punktu widzenia przedsiębiorców propozycji ugrupowań startujących w październikowych wyborach.
Zmiany w składkach ZUS, likwidacja składki zdrowotnej, zmiany stawek VAT dla niektórych branż, uproszczenie systemu podatkowego i ochrona firm rodzinnych - to tylko niektóre z tych propozycji. O tym czy i które obietnice Prawa i Sprawiedliwości, Koalicji Obywatelskiej, Trzeciej Drogi, Lewicy, Konfederacji czy Samorządowców zostaną wdrożone mogą zadecydować między innymi polscy przedsiębiorcy.
Warto przypomnieć o wcześniejszych działaniach BCC kierowanych do przedstawicieli władz w tym o zainicjowanej wiosną br wraz z Federacją Przedsiębiorców Polskich i Krajową Izbą Gospodarczą kampanii #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca oraz Dekalogu Przedsiębiorcy (10 postulatów, mających poprawić warunki prowadzenia działalności gospodarczej). Najnowsza kampanii #BCCnaWybory skierowana jest do przedsiębiorców.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.