Komunikaty PR

Bezpieczeństwo sanitarne - czy open space przejdzie do lamusa?

2020-09-29  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania press ( 0.02 MB )

Na całym świecie trwają dyskusje na temat dalszych środków mających na celu powstrzymanie pandemii Covid-19. Izrael ponownie wprowadził lockdown, a premier Wielkiej Brytanii rozważa kolejne zamknięcie gospodarki. Liczba zarażonych osób w Polsce w ostatnim czasie gwałtownie wzrosła. Aby uniknąć kolejnego zamrożenia gospodarki, kraj został podzielony na strefy, które zostaną zamknięte, gdy liczba zarażonych osób drastycznie wzrośnie – wszystko to, aby uniknąć ponownego lockdownu, który może być tragiczny w skutkach dla gospodarki kraju. W dobie wciąż trwającej pandemii należy zadbać o zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa sanitarnego, szczególnie pracownikom w miejscu ich pracy, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo zakażenia koronawirusem przez kolejne osoby. Czy zapewnienie sanitarnego bezpieczeństwa w open space jest możliwe?

Zdaniem ekspertów Poly – globalnej firmy specjalizującej się w rozwiązaniach do komunikacji i współpracy – idealnym rozwiązaniem w dobie pandemii jest praca hybrydowa. Ta metoda pozwoli zachować elastyczność, przy odpowiednim wyposażeniu technologicznym pracowników, i połączyć system pracy z biura z trybem home office. Zapewnienie zespołowi rozwiązań technologicznych, które umożliwią pracę zarówno w przestrzeni coworkingowej, open space w biurze, czy w domu to inwestycja w komfort ich pracy.

– Niefortunne okoliczności pandemii Covid-19 skłoniły firmy do zakwestionowania tradycyjnych sposobów działania i podjęcia próby stworzenia nowej definicji pracy, która sprosta wyzwaniom XXI wieku. Praca hybrydowa, czyli tryb elastycznej pracy możliwej z różnych lokalizacji, zarówno z przestrzeni coworkingowych, biura czy domu sprosta wymaganiom zarówno pracodawców, jak i całego zespołu. Wszystkie te przestrzenie robocze będą sprzyjać produktywności i kreatywności pracowników. Dzięki możliwej różnorodności będą one dostosowywać się do stylu pracy każdego pracownika i do rodzaju jego pracy – komentuje Jakub Abramczyk, Sales Director Eastern Europe w firmie Poly.

W dobie rozwoju pandemii konieczne jest podjęcie działań przedsiębiorców w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracowników w biurze. Przydatne mogą okazać się niepozorne oznaczenia przypominające zarówno o noszeniu maseczek w miejscach, w których jest to niezbędne, jak i zachowanie społecznego dystansu czy konieczności częstszego mycia rąk. Dodatkowo, warto zadbać o dezynfekcje powierzchni biura oraz sprzętów wspólnych i używać urządzeń, których nie trzeba często dotykać podczas używania. Warto, aby pracownicy mieli osobiste zestawy słuchawkowe, aby móc przynieść je do domu i zabrać z powrotem do biura, zgodnie ze stylem pracy i indywidualnymi potrzebami. Mimo to powinni oni również mieć stały dostęp do płynów do dezynfekcji, dzięki czemu sami będą mogli kontrolować przestrzeń wokół siebie oraz poziom sanitarności urządzeń, z których korzystają w codziennej pracy np. słuchawki, klawiatury czy ekrany. Szczególnie istotne jest poczucie społecznej odpowiedzialności i zachęcanie pracowników do stosowania się do obostrzeń, które mogą wydać się z pozoru błahe, lecz w znacznym stopniu wpływają na poziom bezpieczeństwa całego zespołu.

- Zdajemy sobie sprawę, że część pracowników jest już zmęczona ciągłą pracą w domowych warunkach, gdzie kontakt z zespołem jest ograniczony i czasami nie wszystkie procesy mogą przebiegać tak płynnie, jak podczas pracy całego zespołu z biura. Przestrzenie typu open space są wręcz niezbędne w przypadku części zawodów obecnych czasów. Jesteśmy przekonani, że system pracy hybrydowej zapewni pracownikom elastyczność oraz odpowiedni poziom produktywności. Zaangażowanie pracodawcy w zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w biurze i otwartość pracowników na nowe możliwości z pewnością pozwoli wszystkim stworzyć nowy system pracy, który usatysfakcjonuje przedstawicieli obu stron – dodaje Jakub Abramczyk.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.