Bezpieczeństwo sanitarne - czy open space przejdzie do lamusa?
Na całym świecie trwają dyskusje na temat dalszych środków mających na celu powstrzymanie pandemii Covid-19. Izrael ponownie wprowadził lockdown, a premier Wielkiej Brytanii rozważa kolejne zamknięcie gospodarki. Liczba zarażonych osób w Polsce w ostatnim czasie gwałtownie wzrosła. Aby uniknąć kolejnego zamrożenia gospodarki, kraj został podzielony na strefy, które zostaną zamknięte, gdy liczba zarażonych osób drastycznie wzrośnie – wszystko to, aby uniknąć ponownego lockdownu, który może być tragiczny w skutkach dla gospodarki kraju. W dobie wciąż trwającej pandemii należy zadbać o zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa sanitarnego, szczególnie pracownikom w miejscu ich pracy, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo zakażenia koronawirusem przez kolejne osoby. Czy zapewnienie sanitarnego bezpieczeństwa w open space jest możliwe?
Zdaniem ekspertów Poly – globalnej firmy specjalizującej się w rozwiązaniach do komunikacji i współpracy – idealnym rozwiązaniem w dobie pandemii jest praca hybrydowa. Ta metoda pozwoli zachować elastyczność, przy odpowiednim wyposażeniu technologicznym pracowników, i połączyć system pracy z biura z trybem home office. Zapewnienie zespołowi rozwiązań technologicznych, które umożliwią pracę zarówno w przestrzeni coworkingowej, open space w biurze, czy w domu to inwestycja w komfort ich pracy.
– Niefortunne okoliczności pandemii Covid-19 skłoniły firmy do zakwestionowania tradycyjnych sposobów działania i podjęcia próby stworzenia nowej definicji pracy, która sprosta wyzwaniom XXI wieku. Praca hybrydowa, czyli tryb elastycznej pracy możliwej z różnych lokalizacji, zarówno z przestrzeni coworkingowych, biura czy domu sprosta wymaganiom zarówno pracodawców, jak i całego zespołu. Wszystkie te przestrzenie robocze będą sprzyjać produktywności i kreatywności pracowników. Dzięki możliwej różnorodności będą one dostosowywać się do stylu pracy każdego pracownika i do rodzaju jego pracy – komentuje Jakub Abramczyk, Sales Director Eastern Europe w firmie Poly.
W dobie rozwoju pandemii konieczne jest podjęcie działań przedsiębiorców w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracowników w biurze. Przydatne mogą okazać się niepozorne oznaczenia przypominające zarówno o noszeniu maseczek w miejscach, w których jest to niezbędne, jak i zachowanie społecznego dystansu czy konieczności częstszego mycia rąk. Dodatkowo, warto zadbać o dezynfekcje powierzchni biura oraz sprzętów wspólnych i używać urządzeń, których nie trzeba często dotykać podczas używania. Warto, aby pracownicy mieli osobiste zestawy słuchawkowe, aby móc przynieść je do domu i zabrać z powrotem do biura, zgodnie ze stylem pracy i indywidualnymi potrzebami. Mimo to powinni oni również mieć stały dostęp do płynów do dezynfekcji, dzięki czemu sami będą mogli kontrolować przestrzeń wokół siebie oraz poziom sanitarności urządzeń, z których korzystają w codziennej pracy np. słuchawki, klawiatury czy ekrany. Szczególnie istotne jest poczucie społecznej odpowiedzialności i zachęcanie pracowników do stosowania się do obostrzeń, które mogą wydać się z pozoru błahe, lecz w znacznym stopniu wpływają na poziom bezpieczeństwa całego zespołu.
- Zdajemy sobie sprawę, że część pracowników jest już zmęczona ciągłą pracą w domowych warunkach, gdzie kontakt z zespołem jest ograniczony i czasami nie wszystkie procesy mogą przebiegać tak płynnie, jak podczas pracy całego zespołu z biura. Przestrzenie typu open space są wręcz niezbędne w przypadku części zawodów obecnych czasów. Jesteśmy przekonani, że system pracy hybrydowej zapewni pracownikom elastyczność oraz odpowiedni poziom produktywności. Zaangażowanie pracodawcy w zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w biurze i otwartość pracowników na nowe możliwości z pewnością pozwoli wszystkim stworzyć nowy system pracy, który usatysfakcjonuje przedstawicieli obu stron – dodaje Jakub Abramczyk.

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.