Komunikaty PR

Białostocki Promotech liczy na lepszy rok

2021-01-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania pro ( 0.02 MB )

Producent innowacyjnych urządzeń i narzędzi spawalniczych zakończy ten rok w wynikiem sprzedażowym na poziomie 55-56 mln zł. Lepiej zapowiada się przyszły rok, w którym firma planuje zwiększyć przychody o ok. 10 mln zł.

- Tegoroczny wynik nie jest zły zważywszy, że szczególnie w pierwszej fali pandemii mieliśmy bardzo trudną sytuację i naprawdę duży spadek sprzedaży – ocenia Marek Siergiej, prezes Promotechu. - Marzec, kwiecień, maj i czerwiec to były wyjątkowo ciężkie miesiąca nie tylko dla nas, ale też dla naszych dystrybutorów na całym świecie. Dopiero w drugiej połowie roku, kiedy lockdown w poszczególnych krajach stawał się mniej restrykcyjny, zaczęliśmy stopniowo zwiększać sprzedaż.

Firma cały czas utrzymuje płynność finansową, a jej przyszłość nie jest w jakikolwiek sposób zagrożona. Świadczy o tym optymistyczny budżet na rok przyszły, który zakłada kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, do poziomu 65-66 mln zł.

- To bardzo ambitny plan, ale jednocześnie warto przypomnieć, że jest to poziom sprzedaży porównywalny do roku 2019 (założenia roku 2020 wynosiły 70 mln zł) - podkreśla Marek Siergiej. - Ten plan został skonstruowany nie tylko na podstawie naszych danych i odczuć, ale też uwiarygodniony przez naszych głównych dealerów i ich prognozy na 2021 rok.

Zdaniem zarządu pierwsze dwa kwartały tego roku będą jeszcze dość trudne. Lepiej zapowiada się druga połowa roku, kiedy sytuacja z pandemią nieco się ustabilizuje, dzięki szczepionkom.

- Niewątpliwie w branżach takich jak hotelarstwo, gastronomia czy transport ten nadchodzący rok będzie jeszcze trudny, natomiast spodziewamy się, że w naszej branży - dóbr inwestycyjnych - gospodarka będzie szybciej wychodziła z kryzysu – ocenia Marek Siergiej. - Tym bardziej, że wielu naszych dealerów wyprzedało swoje zapasy magazynowe, które teraz powoli będziemy odtwarzać. To wszystko daje pewne nadzieje, że ten nadchodzący rok będzie lepszy od mijającego.

Na wzrost poziomu sprzedaży w 2021 r. wpłynie też wprowadzenia do oferty produktowej firmy nowych wyrobów: dwóch typów ukosowarek, nowego rodzaju obrotników wraz z akcesoriami i zupełnie nowych wózków spawalniczych – następców Gecko i Lizarda. Firma chce też wprowadzić cały szereg akcesoriów do systemu wspomagania spawania obwodowego.

- Poza tym zamierzamy kontynuować prace związane ze zmniejszeniem kosztów naszych urządzeń ciężkiej automatyzacji spawania – by nasza oferta stała się bardziej konkurencyjna i atrakcyjna dla klientów. Intensywne działania związane z obniżką kosztów zamierzamy też stosować w nowych rodzajach wiertarek, które częściowo wprowadziliśmy do oferty już w 2020 r. – dodaje Marek Siergiej.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.