Biedronka mówi, gdy inni milczą
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Ranking Top Marka, realizowany przez magazyn „Press” oraz „Press-Service” to coroczny plebiscyt, przygotowywany w oparciu o analizę materiałów z prasy, Internetu i mediów społecznościowych, opublikowanych w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku. Sieć sklepów Biedronka już ósmy rok z rzędu została liderem w sektorze „Markety Spożywcze”. W tym roku ranking obejmował jednak okres wyjątkowy z punktu widzenia branży – pandemię koronawirusa. To właśnie przyjęta w tym czasie strategia marek miała znaczący wpływ na ich wynik w rankingu, bowiem wiele firm w obliczu pandemii zrezygnowało z komunikacji lub ją ograniczyło. Jednak nie Biedronka – sieć postawiła sobie za cel utrzymanie, a nawet zacieśnienie relacji z mediami, stawiając na proaktywną i otwartą komunikację.
Działania Biedronki skupiały się na uspokojeniu nastrojów konsumentów w obliczu panującej epidemii. W swojej komunikacji Biedronka postawiła na szybkie, aktywne działanie komunikacyjne, a także nowe, wirtualne formy realizacji kontaktów z mediami. Marka poszła jednak dalej i oprócz bieżącej komunikacji, podjęła szereg inicjatyw wspierających tych najbardziej potrzebujących, np. seniorów czy partnerów i dostawców, którzy z dnia na dzień zostali postawieni w wyjątkowo trudnej sytuacji i walczyli o przetrwanie. Dzięki temu, Biedronka osiągnęła 90% wzrost liczby publikacji, który przełożył się także na wzrost pozytywnego postrzegania marki w czasie pandemii o 6,2%.
"Gdy inne marki ograniczały swoją komunikację, Biedronka zwiększyła aktywność w relacjach z mediami. Rozumieliśmy, że praca redakcji w trybie zdalnym wygląda zdecydowanie inaczej, a konsumenci w obliczu pandemii potrzebują szybkiej i otwartej komunikacji. Dlatego też proaktywnie informowaliśmy klientów o swoich działaniach, takich jak dezynfekcja wózków sklepowych czy wsparcie w zakupach dla seniorów. Aby zaoferować dziennikarzom ciekawą formę, postawiliśmy także na działania na miarę czasów: wirtualny spacer po nowym sklepie Biedronka czy transmisja live zamiast standardowego eventu to tylko przykłady naszych działań"
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka
Od 12 lat „PRESS” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” analizują marki, wyłaniając spośród nich te najpopularniejsze. W wyniku badania powstają branżowe rankingi ilościowe i jakościowe, pokazujące m.in. wizerunek poszczególnych marek w publikacjach prasowych, internetowych i mediach społecznościowych. W tym roku siła marki Biedronka, decydująca o miejscu w zestawieniu, została określona aż na 2 246 530. To o 462 286 więcej niż w ubiegłorocznym zestawieniu. Na siłę marki składają się wartości takie jak: liczba publikacji, ich charakter (sentyment) oraz dotarcie do odbiorców, które w tym roku wyniosły odpowiednio 642 386, 2,93 oraz 766 425 095.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.