Biedronka mówi, gdy inni milczą
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Ranking Top Marka, realizowany przez magazyn „Press” oraz „Press-Service” to coroczny plebiscyt, przygotowywany w oparciu o analizę materiałów z prasy, Internetu i mediów społecznościowych, opublikowanych w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku. Sieć sklepów Biedronka już ósmy rok z rzędu została liderem w sektorze „Markety Spożywcze”. W tym roku ranking obejmował jednak okres wyjątkowy z punktu widzenia branży – pandemię koronawirusa. To właśnie przyjęta w tym czasie strategia marek miała znaczący wpływ na ich wynik w rankingu, bowiem wiele firm w obliczu pandemii zrezygnowało z komunikacji lub ją ograniczyło. Jednak nie Biedronka – sieć postawiła sobie za cel utrzymanie, a nawet zacieśnienie relacji z mediami, stawiając na proaktywną i otwartą komunikację.
Działania Biedronki skupiały się na uspokojeniu nastrojów konsumentów w obliczu panującej epidemii. W swojej komunikacji Biedronka postawiła na szybkie, aktywne działanie komunikacyjne, a także nowe, wirtualne formy realizacji kontaktów z mediami. Marka poszła jednak dalej i oprócz bieżącej komunikacji, podjęła szereg inicjatyw wspierających tych najbardziej potrzebujących, np. seniorów czy partnerów i dostawców, którzy z dnia na dzień zostali postawieni w wyjątkowo trudnej sytuacji i walczyli o przetrwanie. Dzięki temu, Biedronka osiągnęła 90% wzrost liczby publikacji, który przełożył się także na wzrost pozytywnego postrzegania marki w czasie pandemii o 6,2%.
"Gdy inne marki ograniczały swoją komunikację, Biedronka zwiększyła aktywność w relacjach z mediami. Rozumieliśmy, że praca redakcji w trybie zdalnym wygląda zdecydowanie inaczej, a konsumenci w obliczu pandemii potrzebują szybkiej i otwartej komunikacji. Dlatego też proaktywnie informowaliśmy klientów o swoich działaniach, takich jak dezynfekcja wózków sklepowych czy wsparcie w zakupach dla seniorów. Aby zaoferować dziennikarzom ciekawą formę, postawiliśmy także na działania na miarę czasów: wirtualny spacer po nowym sklepie Biedronka czy transmisja live zamiast standardowego eventu to tylko przykłady naszych działań"
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka
Od 12 lat „PRESS” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” analizują marki, wyłaniając spośród nich te najpopularniejsze. W wyniku badania powstają branżowe rankingi ilościowe i jakościowe, pokazujące m.in. wizerunek poszczególnych marek w publikacjach prasowych, internetowych i mediach społecznościowych. W tym roku siła marki Biedronka, decydująca o miejscu w zestawieniu, została określona aż na 2 246 530. To o 462 286 więcej niż w ubiegłorocznym zestawieniu. Na siłę marki składają się wartości takie jak: liczba publikacji, ich charakter (sentyment) oraz dotarcie do odbiorców, które w tym roku wyniosły odpowiednio 642 386, 2,93 oraz 766 425 095.
Transformacja z unijnym dofinansowaniem
Perspektywy globalnego handlu
Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.