Blisko 2000 nowych pracowników poszukują firmy z Olivia Centre
Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Blisko 2000 nowych pracowników poszukują firmy z Olivia Centre. Pomimo pandemii firmy rozwijają się i rekrutują znacznie więcej pracowników niż przed 2020 rokiem.
Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iexkqdhYzM2NQDQx6g?e=OlgKXy autor: Dawid Linkowski
Olivia Centre w ostatnich kwartałach znacząco powiększyła grono najemców. Nowe powierzchnie dobierają nie tylko jej dotychczasowi rezydenci, ale podpisywane są też nowe umowy najmu, co powoduje, że łączna liczba rekrutowanych pracowników jest bliska 2000 osób.
Ostatni kwartał był trzecim rekordowym kwartałem w 11 letniej historii Olivia Centre. Podpisane w lipcu, sierpniu i wrześniu umowy objęły ponad 18 tys. m2, a pod koniec 2020 roku jeden z rezydentów podpisał umowę najmu na ponad 15 tys. m2, co poskutkowało uruchomieniem rekrutacji na ponad 650 osób.
We wrześniu Telus International ogłosił otwarcie regionalnego biura Facebooka, globalnego potentata mediów społecznościowych, co doprowadziło do uruchomienia rekrutacji aż 500 osób. Nowo otwarte centrum operacyjne zajmie się doradztwem dla małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie ich kampanii marketingowych, rekrutacyjnych i sprzedażowych. Początkowo świadczyć będzie wsparcie w językach polskim i rosyjskim, a docelowo również w językach czeskim, węgierskim, rumuńskim, niemieckim i angielskim. Wsparcie obejmować będzie wszystkie platformy komunikacyjne i społecznościowe zarządzane przez Facebooka: Facebook, WhatsApp, Instagram i Messenger
Z początkiem 2022 roku do Olivii wprowadzi się kolejny znaczny najemca, którego nazwa wciąż pozostaje poufna, jednak już obecnie firma ta uruchomiła rekrutację 600 pracowników.
Olivia rozwija się i powiększa – teraz po roku pandemii widzimy to bardzo wyraźnie. – mówi Małgorzata Gwozdz, dyrektor działu HR w Olivia Centre. W każdym tygodniu nasi Rezydenci publikują co najmniej kilka ogłoszeń rekrutacyjnych na różne stanowiska. Nawet pobieżnie je analizując widać, że powstają stanowiska wynikające z rozwoju ich biznesu. Widać, że rezydenci wchodzą na nowe rynki – poszukują pracowników znających różne języki lub rozszerzają zakres swoich usług, ponieważ szukają czasami bardzo unikalnych lub niszowych specjalizacji. Widać też, że jeśli powiększają swoje biura, to równocześnie zwiększają liczbę stanowisk i szukają nowych ludzi. Rezydenci szukają menedżerów i specjalistów z branży IT, z umiejętnościami analitycznymi, audytorskimi, controllingowymi, ale też z branży energetycznej, i specjalistów z zakresu mediów społecznościowych. Z drugiej strony potencjalni kandydaci szukają informacji jak można złożyć ofertę do firm rezydujących w Olivii – co nas szczególnie cieszy, to fakt, że prowadzone przez nas ankiety potwierdzają, że kandydaci do pracy interesują się pracą w Olivii, gdyż w gronie 10 tys. pracowników naszych rezydentów mają znajomych którzy chwalą to miejsce za usługi dodatkowe, ofertę eventową i piękne przestrzenie.
To doskonały czas, aby pracownicy szukali swojej ścieżki kariery wśród największych firm Olivii - dodaje Bogusław Wieczorek z Olivia Centre. Warto, aby ambitni ludzie regularnie sprawdzali pojawiające się oferty pracy na stronie Olivia Centre, ale również w najpopularniejszych portalach rekrutacyjnych, gdyż większość rezydentów tego największego centrum biznesowego właśnie tam aktywnie prowadzi swoje działania. Z pewnością dobrym rozwiązaniem jest również aktywne poszukiwanie szansy dla siebie we własnym zakresie, gdyż firmy również część procesów nie prowadzą jawnie i być może dobra kandydatura spotka się z zainteresowaniem decydentów. Warto również szukać także wśród tych, którzy dynamicznie się rozwijają i ich rosnący potencjał powoduje, że nie zawsze łatwo jest im znaleźć odpowiednich kandydatów poprzez portale internetowe. – dodaje Bogusław Wieczorek.
Olivia Centre w Gdańsku to największe i najnowocześniejsze centrum biurowo-biznesowe w aglomeracji trójmiejskiej. Jego docelowa wielkość znacznie przekroczy 200 000 mkw., a już obecnie wynosi 175 000 m kw., co uczyniło Olivię Centre największym projektem biurowym w Polsce. Najwięksi rezydenci Olivii to Airhelp, Amazon, Arrow, Bayer, Deloitte, Energa, EPAM, Fujifilm, Nordea, PwC, Ricoh, Sii, Staples, ThyssenKrupp.
Olivia Centre to równocześnie znacznie więcej niż budynki. W ciągu roku odbywa się tutaj kilkaset wydarzeń biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych i sportowych. Na terenie centrum biurowego wykreowane zostało unikalne połączenie usług i udogodnień dla najemców i gości, które tworzy osiem restauracji, 4 kawiarnie, profesjonalne dwupiętrowe centrum fitness, żłobek i przedszkole dla 100 dzieci, szkołę podstawową, liceum, akademię IT, centrum medyczne, gabinet dentystyczny, aptekę, 5 punktów obsługi klienta banków i 5 centrów konferencyjnych, O4 – jeden z największych coworkingów w Polsce, ale równocześnie rozległe patio wypełnione roślinnością, fontannami i miejscami wypoczynku. Wiosną 2021 r. jako jeden z pierwszych budynków w Polsce Olivia Centre poddana została najbardziej restrykcyjnej analizie prowadzonej przez ekspertów z International Well Building Institute (IWBI) z Nowego Yorku. Sprawdzane było bezpieczeństwo użytkowników budynków, a także rozwiązania podnoszące jakość życia na terenie centrum biznesowego, również w kontekście trwającej pandemii. Olivia otrzymała maksymalną ocenę 25 na 25 punktów. Wynik ten zdobyła w 22 podstawowych kategoriach oraz w 3 nowych, związanych z wdrożonymi na jej terenie innowacjami. Jest to pierwszy taki wynik na świecie, co potwierdza, że gdańskie budynki należą do ścisłej światowej czołówki biznesowej. Kolejne budynki OBC uzyskują wysokie noty certyfikacji ekologicznej BREEAM od poziomu excellent po very good.
W lipcu 2019 roku na 32, 33 i 34 piętrze Olivii Star, najwyższego budynku Polski północnej uruchomiony został projekt, stanowiący unikalną, dodatkową ofertę przyciągającą do Olivii Centre gości z całego świata. Na 32 piętrze otwarta została ogólnodostępna kondygnacja widokowa, umożliwiająca widok 360 st. na całe Trójmiasto. Oferuje nie tylko zachwycającą panoramę na Zatokę Gdańską, Trójmiejski Park Krajobrazowy i gdyńskie wybrzeże klifowe, ale także oryginalnie zaprojektowane wnętrza, punkty gastronomiczne i rekreacyjne. Na 33 piętrze budynku znajdują się dwie prestiżowe restauracje: Arco i Treinta y Tres, prowadzone przez Paco Péreza, jednego z najbardziej utytułowanych szefów kuchni na świecie. Natomiast na 34 kondygnacji, na wysokości blisko 160 metrów nad ziemią, utworzono położone najwyżej w Polsce multifunkcjonalne centrum konferencyjne. Olivia oferuje ponad 1600 miejsc parkingowych, szereg punktów do ładowania samochodów elektrycznych, punkty do przechowywania i ładowania hulajnóg elektrycznych, kilkaset stojaków rowerowych oraz duże szatnie z prysznicami dla rowerzystów w każdym z 8 budynków.
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.