CALLPAGE ROZPYCHA SIĘ NA RYNKU I PRZEJMUJE KONKURENTÓW
CallPage - wyskakująca słuchawka, która każdego dnia łączy tysiące klientów z firmami w internecie przejmuje największego konkurenta w Polsce - firmę LiveCall. Tym samym staje się niekwestionowanym liderem w segmencie widgetów kontaktowych na rodzimym rynku.
CallPage - twórca popularnego widgetu ze słuchawką, dzięki której miliony internautów na świecie może liczyć na błyskawiczne oddzwonienie pracownika firmy, ogłasza przejęcie LiveCall - największego konkurenta na rodzimym rynku. W wyniku akwizycji, w Polsce powstaje globalny lider w segmencie narzędzi do automatycznego oddzwaniania. Już teraz z rozwiązań dostarczanych przez CallPage korzysta 1500 dużych i średnich firm z różnych branż w ponad 50 krajach. Firma współpracuje z InPost, Docplanner, OLX, Rankomat, Medicover, UPC (obecnie Play), Vectra i innymi markami na świecie, ułatwiając kontakt telefoniczny z klientem oraz zwiększając sprzedaż ze stron internetowych i kampanii reklamowych. Firma zapowiada kolejne akwizycje.
Transakcja przejęcia LiveCall została sfinansowana ze środków własnych CallPage. W wyniku przejęcia spółka nabyła prawa do marki i domeny LiveCall, a także bazę kilkuset klientów. Tym samym portfolio CallPage poszerzy się o marki takie jak Booksy, Seat, Itaka, Tui Poland. Po fuzji marka LiveCall, zgodnie z podpisaną umową partnerską, zniknie z rynku.
- "Akwizycja firmy LiveCall stanowi kolejny, znaczący krok w naszym dążeniu do dominacji na światowym rynku widgetów kontaktowych. CallPage coraz szybciej zwiększa swój udział między innymi na rynku amerykańskim, a narzędzia do szybkiego kontaktu doskonale odnajdują się w obecnej sytuacji rynkowej - w której wbrew oczekiwaniom możliwość szybkiego kontaktu z realnym człowiekiem jest wciąż ogromna" - podkreśla Ross Knap, współzałożyciel CallPage.
Przejęcie znaczącego polskiego gracza to element umacniania pozycji lidera w Polsce i ważny krok w rozwoju, po dołączeniu CallPage do międzynarodowej grupy SaaS Labs, finansowanej przez światowe fundusze - Sequoia, Base10 i Eight Roads Ventures w 2022 r. Obecnie firma skupia się na ekspansji zagranicznej, w szczególności na rynek amerykański. CallPage nie wyklucza kolejnych akwizycji, również poza Polską.
CallPage nie zwalnia tempa mimo rozwoju botów i narzędzi AI. Tylko w ostatnim roku spółka wygenerowała 10-procentowy wzrost przychodów. Obecnie z CallPage aktywnie korzysta ponad 1500 klientów, którzy realizują miesięcznie blisko 300 tys. połączeń w odpowiedzi na zapytania ze stron internetowych. W kwietniu 2023 r. firma zadebiutowała z nowym produktem - CallPage Meetings, do szybkiego umawiania spotkań pomiędzy klientem, a firmą. Poza Polską, gdzie CallPage jest niekwestionowanym liderem, firma obecna jest na 50 rynkach, m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii i we Włoszech. Łącznie generują one ponad 35% przychodów.
Za sukcesem spółki stoi kilkudziesięcioosobowy zespół zarządzany przez Rossa Knap, Bogdana Tyskyy oraz Aleksandra Gorczycę. Dotąd firma pozyskała blisko 20 mln złotych od inwestorów, m.in. funduszu TDJ Pitango Ventures, Innovation Nest, Market One Capital oraz AIP Seed (exti z 22-krotnym zwrotem z inwestycji w 2019 r.).
O CallPage
CallPage to ekosystem rozwiązań zwiększających sprzedaż i sprzyjających tworzeniu relacji między firmą a jej klientami. Jej flagowym produktem jest widget kontaktowy, który umożliwia namierzanie i oddzwanianie do osób odwiedzających stronę internetową firmy, w ciągu zaledwie 28 sekund od wejścia na stronę. CallPage działa nieprzerwanie od 7 lat w ponad 50 krajach na świecie. Firma jest częścią podmiotu JustCall, należącego do międzynarodowej grupy SaaS Labs, tworzącej platformy komunikacyjne w chmurze.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.