CALLPAGE ROZPYCHA SIĘ NA RYNKU I PRZEJMUJE KONKURENTÓW
CallPage - wyskakująca słuchawka, która każdego dnia łączy tysiące klientów z firmami w internecie przejmuje największego konkurenta w Polsce - firmę LiveCall. Tym samym staje się niekwestionowanym liderem w segmencie widgetów kontaktowych na rodzimym rynku.
CallPage - twórca popularnego widgetu ze słuchawką, dzięki której miliony internautów na świecie może liczyć na błyskawiczne oddzwonienie pracownika firmy, ogłasza przejęcie LiveCall - największego konkurenta na rodzimym rynku. W wyniku akwizycji, w Polsce powstaje globalny lider w segmencie narzędzi do automatycznego oddzwaniania. Już teraz z rozwiązań dostarczanych przez CallPage korzysta 1500 dużych i średnich firm z różnych branż w ponad 50 krajach. Firma współpracuje z InPost, Docplanner, OLX, Rankomat, Medicover, UPC (obecnie Play), Vectra i innymi markami na świecie, ułatwiając kontakt telefoniczny z klientem oraz zwiększając sprzedaż ze stron internetowych i kampanii reklamowych. Firma zapowiada kolejne akwizycje.
Transakcja przejęcia LiveCall została sfinansowana ze środków własnych CallPage. W wyniku przejęcia spółka nabyła prawa do marki i domeny LiveCall, a także bazę kilkuset klientów. Tym samym portfolio CallPage poszerzy się o marki takie jak Booksy, Seat, Itaka, Tui Poland. Po fuzji marka LiveCall, zgodnie z podpisaną umową partnerską, zniknie z rynku.
- "Akwizycja firmy LiveCall stanowi kolejny, znaczący krok w naszym dążeniu do dominacji na światowym rynku widgetów kontaktowych. CallPage coraz szybciej zwiększa swój udział między innymi na rynku amerykańskim, a narzędzia do szybkiego kontaktu doskonale odnajdują się w obecnej sytuacji rynkowej - w której wbrew oczekiwaniom możliwość szybkiego kontaktu z realnym człowiekiem jest wciąż ogromna" - podkreśla Ross Knap, współzałożyciel CallPage.
Przejęcie znaczącego polskiego gracza to element umacniania pozycji lidera w Polsce i ważny krok w rozwoju, po dołączeniu CallPage do międzynarodowej grupy SaaS Labs, finansowanej przez światowe fundusze - Sequoia, Base10 i Eight Roads Ventures w 2022 r. Obecnie firma skupia się na ekspansji zagranicznej, w szczególności na rynek amerykański. CallPage nie wyklucza kolejnych akwizycji, również poza Polską.
CallPage nie zwalnia tempa mimo rozwoju botów i narzędzi AI. Tylko w ostatnim roku spółka wygenerowała 10-procentowy wzrost przychodów. Obecnie z CallPage aktywnie korzysta ponad 1500 klientów, którzy realizują miesięcznie blisko 300 tys. połączeń w odpowiedzi na zapytania ze stron internetowych. W kwietniu 2023 r. firma zadebiutowała z nowym produktem - CallPage Meetings, do szybkiego umawiania spotkań pomiędzy klientem, a firmą. Poza Polską, gdzie CallPage jest niekwestionowanym liderem, firma obecna jest na 50 rynkach, m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii i we Włoszech. Łącznie generują one ponad 35% przychodów.
Za sukcesem spółki stoi kilkudziesięcioosobowy zespół zarządzany przez Rossa Knap, Bogdana Tyskyy oraz Aleksandra Gorczycę. Dotąd firma pozyskała blisko 20 mln złotych od inwestorów, m.in. funduszu TDJ Pitango Ventures, Innovation Nest, Market One Capital oraz AIP Seed (exti z 22-krotnym zwrotem z inwestycji w 2019 r.).
O CallPage
CallPage to ekosystem rozwiązań zwiększających sprzedaż i sprzyjających tworzeniu relacji między firmą a jej klientami. Jej flagowym produktem jest widget kontaktowy, który umożliwia namierzanie i oddzwanianie do osób odwiedzających stronę internetową firmy, w ciągu zaledwie 28 sekund od wejścia na stronę. CallPage działa nieprzerwanie od 7 lat w ponad 50 krajach na świecie. Firma jest częścią podmiotu JustCall, należącego do międzynarodowej grupy SaaS Labs, tworzącej platformy komunikacyjne w chmurze.
Transformacja z unijnym dofinansowaniem
Perspektywy globalnego handlu
Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.