Centrum Medyczne Damiana ze stałym wsparciem dla Ukrainy
Wojna w Ukrainie trwa już blisko 250 dni. Strumień pomocy jest nadal potrzebny, a ta płynie z wielu miejsc Polski. Centrum Medyczne Damiana, zaangażowane w działania pomocowe od pierwszych dni wojny, do Zaporoża, Charkowa i Nikopola przekazało w ostatnich dniach ponad 4 tony darów. Mieszkańcy tych miast w ostatnich tygodniach otrzymali m.in. artykuły spożywcze, meble, środki do higieny osobistej, żywność dla zwierząt, a także sprzęt medyczny.
– Od pierwszych dni inwazji Rosji na Ukrainę angażujemy się w pomoc potrzebującym. Uruchomiliśmy m.in. pakiet bezpłatnej pomocy medycznej dla mieszkańców Ukrainy, w którego skład wchodził telefon zaufania oferujący wsparcie psychologiczne w języku polskim, rosyjskim i angielskim, bezpłatne wizyty u internisty czy pakiet podstawowych badań profilaktycznych. Wojna wciąż trwa, zatem nie możemy zatrzymywać się z naszym wsparciem. Pomoc jest potrzeba zwłaszcza teraz. Z tego też względu w ostatnich dniach dostarczyliśmy niezbędne produkty bezpośrednio do ukraińskich miastach. Serdecznie dziękuję polskiej firmie Rohlig Suus Logistics, która zaoferowała nam charytatywnie kompleksową obsługę logistyczną transportu do Zaporoża, Charkowa i Nikopola – mówi Marek Kubicki, Członek Zarządu Centrum Medycznego Damiana.
Największy pakiet wsparcia trafił do Nikopola, które w ostatnich dniach znajduje się pod ostrzałem. Tam dary zostały bezpośrednio rozdane mieszkańcom miasta. Z aparatu USG będą korzystali pacjenci w Charkowie, natomiast do Zaporoża zostały dostarczone artykuły spożywcze i meble.
DEREGULACJa PRAWA GOSPODARCZEGO STANOWISKO ZP BCC
Panel: System Podatkowy, fiskalny, biznes - BCC na EKG
WDROŻENIE OBLIGATORYJNEGO KSeF. Opinia BCC.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.