Coraz więcej pytań o własną firmę. Dane infolinii PARP
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Wzrosła liczba zapytań dotyczących własnej firmy kierowanych na infolinię PARP. Tylko w pierwszym kwartale 2021 r. jej pracownicy udzielili łącznie blisko 20 tysięcy konsultacji, odpowiadając dziennie średnio na ponad 300 pytań od polskich przedsiębiorców i osób, które myślą o własnym biznesie. Najwięcej dotyczyło uruchomienia działalności gospodarczej, dofinansowania jej rozwoju, przebranżowienia czy korzystania z Bazy Usług Rozwojowych.
W pandemii Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości odnotowuje rosnące zainteresowanie prowadzeniem biznesu wśród Polaków. Widać to w raportach z działania infolinii w pierwszym kwartale 2021 r., gdzie ponad 50 proc. wszystkich konsultacji dotyczyła uruchomienia własnej działalności gospodarczej i finansowania jej rozwoju lub przebranżowienia oraz korzystania z Bazy Usług Rozwojowych. Rozmówcy najczęściej pytali o to jak założyć konto, jak uzyskać wpis do Bazy jako dostawca usług, jak pozyskać dofinansowanie na usługę. Rosnące zainteresowanie własną firmą widoczne było także w liczbie uczestników szkoleń w ramach Akademii PARP 2.0. Kurs “Jak założyć własną firmę?” ukończyło aż 6197 osób. Nie maleje też zainteresowanie programami i konkursami koordynowanymi przez PARP, w tym Programem Inteligentny Rozwój a także programami Polska Wschodnia oraz Wiedza Edukacja Rozwój.
- Poza zagadnieniami dotyczącymi uruchomienia działalności gospodarczej i Bazą Usług Rozwojowych, najczęstszymi tematami były te dotyczące naborów takich jak : „Badania na rynek”, „Przemysł 4.0”, „Design dla przedsiębiorców”. Przedsiębiorcy pytali o to, kto może być wnioskodawcą, jakie kryteria należy spełniać, jak wygląda ocena składanych wniosków. Często pojawiały się też pytania o Akademię PARP, publikacje wydawane przez Agencję czy spotkania i konferencje organizowane dla przedsiębiorców – mówi Aneta Zielińska-Sroka, kierownik w PARP, koordynująca pracę Infolinii.
17 lat w kontakcie z firmami
Już od 17 lat infolinia PARP pomaga przedsiębiorcom i rozpowszechnia informacje o ofercie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W tym czasie jej pracownicy udzielili ponad 500 tysięcy konsultacji.
- Pomimo pandemii, jesteśmy stale do dyspozycji przedsiębiorców, a liczba zapytań, które do nas napływają nieprzerwanie rośnie. W pierwszym kwartale 2021 r. było ich o blisko 600 więcej niż rok temu. Najchętniej wybieraną drogą kontaktu są połączenia telefoniczne, które stanowią 68,9 proc. wszystkich zapytań, jednak nasi konsultanci dostępni są również za pośrednictwem poczty e-mail oraz LiveChat, gdzie udzielają odpowiedzi na bieżąco – dodaje Aneta Zielińska-Sroka.
Wirtualny konsultant
Do dyspozycji przedsiębiorców jest też strona www.faq.parp.gov.pl z odpowiedziami na najczęściej pojawiające się pytania. Obecnie jest ich blisko 2200. Baza jest regularnie aktualizowana i uzupełniana tak, by potencjalni beneficjenci mogli szybko znaleźć odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości.
Polecam!
Z prowadzonego cyklicznie „Badania satysfakcji Klientów w zakresie obsługi Infolinii PARP” wynika, że klienci są zadowoleni z jakości obsługi, uprzejmości konsultantów, długości czasu oczekiwania na odpowiedź oraz długości oczekiwania na połączenie w kolejce. Ogólna skłonność do polecenia Infolinii PARP w 2020 r. wyniosła 41 p.p. i była wyższa od wskaźnika z 2019 r. o 0,5 p.p. (40,5) – świadczy to o wysokim poziomie zadowolenia klientów i ich chęci do polecania infolinii innym.
![Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1274533482,w_222,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
![Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_815997875,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.