Coraz więcej pytań o własną firmę. Dane infolinii PARP
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Wzrosła liczba zapytań dotyczących własnej firmy kierowanych na infolinię PARP. Tylko w pierwszym kwartale 2021 r. jej pracownicy udzielili łącznie blisko 20 tysięcy konsultacji, odpowiadając dziennie średnio na ponad 300 pytań od polskich przedsiębiorców i osób, które myślą o własnym biznesie. Najwięcej dotyczyło uruchomienia działalności gospodarczej, dofinansowania jej rozwoju, przebranżowienia czy korzystania z Bazy Usług Rozwojowych.
W pandemii Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości odnotowuje rosnące zainteresowanie prowadzeniem biznesu wśród Polaków. Widać to w raportach z działania infolinii w pierwszym kwartale 2021 r., gdzie ponad 50 proc. wszystkich konsultacji dotyczyła uruchomienia własnej działalności gospodarczej i finansowania jej rozwoju lub przebranżowienia oraz korzystania z Bazy Usług Rozwojowych. Rozmówcy najczęściej pytali o to jak założyć konto, jak uzyskać wpis do Bazy jako dostawca usług, jak pozyskać dofinansowanie na usługę. Rosnące zainteresowanie własną firmą widoczne było także w liczbie uczestników szkoleń w ramach Akademii PARP 2.0. Kurs “Jak założyć własną firmę?” ukończyło aż 6197 osób. Nie maleje też zainteresowanie programami i konkursami koordynowanymi przez PARP, w tym Programem Inteligentny Rozwój a także programami Polska Wschodnia oraz Wiedza Edukacja Rozwój.
- Poza zagadnieniami dotyczącymi uruchomienia działalności gospodarczej i Bazą Usług Rozwojowych, najczęstszymi tematami były te dotyczące naborów takich jak : „Badania na rynek”, „Przemysł 4.0”, „Design dla przedsiębiorców”. Przedsiębiorcy pytali o to, kto może być wnioskodawcą, jakie kryteria należy spełniać, jak wygląda ocena składanych wniosków. Często pojawiały się też pytania o Akademię PARP, publikacje wydawane przez Agencję czy spotkania i konferencje organizowane dla przedsiębiorców – mówi Aneta Zielińska-Sroka, kierownik w PARP, koordynująca pracę Infolinii.
17 lat w kontakcie z firmami
Już od 17 lat infolinia PARP pomaga przedsiębiorcom i rozpowszechnia informacje o ofercie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W tym czasie jej pracownicy udzielili ponad 500 tysięcy konsultacji.
- Pomimo pandemii, jesteśmy stale do dyspozycji przedsiębiorców, a liczba zapytań, które do nas napływają nieprzerwanie rośnie. W pierwszym kwartale 2021 r. było ich o blisko 600 więcej niż rok temu. Najchętniej wybieraną drogą kontaktu są połączenia telefoniczne, które stanowią 68,9 proc. wszystkich zapytań, jednak nasi konsultanci dostępni są również za pośrednictwem poczty e-mail oraz LiveChat, gdzie udzielają odpowiedzi na bieżąco – dodaje Aneta Zielińska-Sroka.
Wirtualny konsultant
Do dyspozycji przedsiębiorców jest też strona www.faq.parp.gov.pl z odpowiedziami na najczęściej pojawiające się pytania. Obecnie jest ich blisko 2200. Baza jest regularnie aktualizowana i uzupełniana tak, by potencjalni beneficjenci mogli szybko znaleźć odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości.
Polecam!
Z prowadzonego cyklicznie „Badania satysfakcji Klientów w zakresie obsługi Infolinii PARP” wynika, że klienci są zadowoleni z jakości obsługi, uprzejmości konsultantów, długości czasu oczekiwania na odpowiedź oraz długości oczekiwania na połączenie w kolejce. Ogólna skłonność do polecenia Infolinii PARP w 2020 r. wyniosła 41 p.p. i była wyższa od wskaźnika z 2019 r. o 0,5 p.p. (40,5) – świadczy to o wysokim poziomie zadowolenia klientów i ich chęci do polecania infolinii innym.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.