Cyrkularna gospodarka papierem - pierwszy taki projekt w Polsce
Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iop0Gc7MMn8hYwHX8g?e=Auj3Ze
Olivia Centre jest pierwszym w Polsce centrum biznesowym, w którym wdrażany jest pilotażowy projekt jednego z największych producentów ręczników papierowych na świecie. Tork Paper Cycle to innowacyjny projekt, w ramach którego utylizowane dotychczas ręczniki papierowe ponownie trafiają do użytku.
Tork Paper Cycle zapewnia możliwość wdrożenia gospodarki cyrkularnej w obiektach użyteczności publicznej, co jest kluczowe pod względem racjonalnego gospodarowania zasobami. Na świecie obecnie odzyskuje się jedynie 1% zużytych ręczników papierowych. Po uruchomieniu projektu dokładnie 100% ręczników trafia do recyklingu i będzie mogło zostać ponownie użyte. Skala przedsięwzięcia jest znaczna - pracownicy firm mających biura w podobnych obiektach zużywają rocznie ponad 11 mln ręczników papierowych. Od teraz wszystkie ręczniki, które będą trafiać do pojemników, będą transportowane do lokalnych fabryk firmy Essity i przetwarzane na nowe produkty papierowe.
Ten rodzaj gospodarki odpadami ma jeszcze jeden ważny wymiar. Dzięki jego wdrożeniu ograniczenie zużycia CO2 wytwarzanego w związku z produkcją papieru sięgnie 40%.
Olivia z chęcią wdraża wszelkie innowacje, które sprzyjają ochronie środowiska, gospodarce cyrkularnej czy polepszaniu stanu środowiska naturalnego – mówi Bogusław Wieczorek, pełnomocnik zarządu Olivia Centre. Tork Paper Cycle jest naszym kolejnym ekologicznym projektem, z którego jesteśmy dumni w ostatnim czasie. Niedawno przygotowaliśmy domek lęgowy dla sokoła wędrownego, który upatrzył sobie szczyt naszego najwyższego budynku Olivii Star i regularnie tam bytuje. Odpowiedzialność środowiskowa jest nam bliska już na etapie projektowania każdego z budynków – każdy z nich podlega restrykcyjnej certyfikacji BREEAM uzyskując oceny od Very Good po Excellent.
Bardzo ważna jest dla nas promocja takiej polityki wśród rezydentów, stąd coroczna nagroda Olivia Eco dla firm, których projekty wpisują się w polepszenie środowiska naturalnego. W tym roku tytuł wręczaliśmy wraz z United Nations Global Compact. Świadomość i aktywność naszych rezydentów w tym obszarze robią imponujące wrażenie: w 2020 roku firma ABAX zasadziła 100 000 drzew, a w 2021 roku firma ZR Trade wdrożyła projekt #ZeroWasteWorking, zakładający wprowadzenie dobrych praktyk w codziennej pracy, co nie tylko przyczyniło się do efektywniejszego gospodarowania zasobami, ale również doskonałej integracji pracowników – dodaje Bogusław Wieczorek.
____________________
Olivia Business Centre w Gdańsku to największe i najnowocześniejsze centrum biurowo-biznesowe w aglomeracji trójmiejskiej. Jego docelowa wielkość znacznie przekroczy 200 000 mkw., a już obecnie wynosi 175 000 m kw., co uczyniło Olivię Business Centre największym projektem biurowym w Polsce. Projekt architektoniczny zespołu budynków oraz Olivia Gate powstał w pracowni Konior&Partners. Projektantem wszystkich budynków jest pracownia BJK Architekci. Najwięksi rezydenci Olivii to Amazon, Arrow, Bayer, Deloitte, Energa, EPAM, Fujifilm, Nike, Nordea, PwC, Ricoh, Sii, Staples, ThyssenKrupp.
Wiosną 2021 r. Olivia Business Centre poddana została najbardziej restrykcyjnej analizie prowadzonej przez ekspertów z International Well Building Institute (IWBI) z Nowego Yorku. Sprawdzane było bezpieczeństwo użytkowników budynków, a także rozwiązania podnoszące jakość życia na terenie centrum biznesowego, również w kontekście trwającej pandemii. Olivia otrzymała maksymalną ocenę 25 na 25 punktów. Wynik ten zdobyła w 22 podstawowych kategoriach oraz w 3 nowych, związanych z wdrożonymi na jej terenie innowacjami. Jest to pierwszy taki wynik na świecie, co potwierdza, że gdańskie budynki należą do ścisłej światowej czołówki biznesowej.
Olivia Business Centre to równocześnie znacznie więcej niż budynki. W ciągu roku odbywa się tutaj kilkaset wydarzeń biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych i sportowych. Na terenie centrum biurowego wykreowane zostało unikalne połączenie usług i udogodnień dla najemców i gości, które tworzy osiem restauracji, 4 kawiarnie, profesjonalne dwupiętrowe centrum fitness, żłobek i przedszkole dla 100 dzieci, szkołę podstawową, liceum, akademię IT, centrum medyczne, gabinet dentystyczny, aptekę, 5 punktów obsługi klienta banków i 5 centrów konferencyjnych, O4 – jeden z największych coworkingów w Polsce, ale równocześnie rozległe patio wypełnione roślinnością, fontannami i miejscami wypoczynku.
W lipcu 2019 roku na 32, 33 i 34 piętrze Olivii Star, najwyższego budynku Polski północnej uruchomiony został projekt, stanowiący unikalną, dodatkową ofertę przyciągającą do Olivii Business Centre gości z całego świata. Na 32 piętrze otwarta została ogólnodostępna kondygnacja widokowa, umożliwiająca widok 360 st. na całe Trójmiasto. Oferuje nie tylko zachwycającą panoramę na Zatokę Gdańską, Trójmiejski Park Krajobrazowy i gdyńskie wybrzeże klifowe, ale także oryginalnie zaprojektowane wnętrza, punkty gastronomiczne i rekreacyjne. Na 33 piętrze budynku znajdują się dwie prestiżowe restauracje: Arco i Treinta y Tres, prowadzone przez Paco Péreza, jednego z najbardziej utytułowanych szefów kuchni na świecie. Natomiast na 34 kondygnacji, na wysokości blisko 160 metrów nad ziemią, utworzono położone najwyżej w Polsce multifunkcjonalne centrum konferencyjne. Olivia oferuje ponad 1600 miejsc parkingowych, szereg punktów do ładowania samochodów elektrycznych, punkty do przechowywania i ładowania hulajnóg elektrycznych, kilkaset stojaków rowerowych oraz duże szatnie z prysznicami dla rowerzystów w każdym z 8 budynków.
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.