Komunikaty PR

Czy ufamy fachowcom? Atlas sprawdza remontowe zwyczaje Polaków

2022-07-13  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl

Ponad 70 proc. Polaków korzysta ze wsparcia dodatkowych osób podczas remontu – wynika z najnowszego badania „Zwyczaje remontowe Polaków” zrealizowanego na zlecenie Grupy Atlas. Boom na rynku mieszkaniowym, a także pandemia wpłynęły na decyzje remontowe Polaków. Wielu konsumentów zdecydowało się w ostatnim czasie na odświeżenie mieszkania lub całościowe wykończenie, w przypadku lokalu w standardzie deweloperskim.  Prawie połowa z nich miała problem ze znalezieniem fachowca do wykonania remontu. Jak się okazuje, najtrudniej jest o specjalistów do wykonywania prac hydraulicznych, a także układania płytek czy podłóg.

Grupa Atlas od lat współpracuje z fachowcami, szkoląc ich i certyfikując. Dzięki temu dba o jakość wykonywanej pracy oraz profesjonalizację zawodu fachowca. W związku z tym zaangażowaniem, lider rynku chemii budowlanej w Polsce, postanowił sprawdzić, jaką rolę w procesach remontowych odgrywają fachowcy oraz kto i dlaczego korzysta z ich usług. W tym celu przeprowadził badania na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 25-55 lat, którzy w ostatnim czasie wykonywali remont domu lub mieszkania.

„Do zaspokojenia potrzeb konsumentów niezbędni są wykwalifikowani specjaliści, o których coraz trudniej. Badania pokazują, że ponad 40 proc. Polaków ma problem ze znalezieniem odpowiedniej ekipy remontowej. Rynek fachowców w Polsce jest bardzo dynamiczny. Zawód ten nie jest niestety uregulowany i na rynku pojawia się spora grupa osób, która nie do końca posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności, jakie z pewnością posiadają chociażby Certyfikowani Fachowcy Atlas. Popyt na usługi remontowe na pewno będzie rosnąć. Konieczna jest więc inwestycja w szkolnictwo zawodowe, dalsza edukacja środowiska branżowego w zakresie utrzymywania standardów jakości, jak też zachęcenie młodych ludzi, do tego, by związali swoją przyszłość z branżą budowalną” – mówi Paweł Kisiel, Prezes Zarządu Grupy Atlas.

Remontowe wsparcie

Jak wynika z badania, przeszło 70 proc. Polaków korzysta ze wsparcia dodatkowych osób podczas remontu. Blisko 1/3 decyduje się z kolei na samodzielny remont. O remontowe wsparcie zabiegają najczęściej osoby z wykształceniem wyższym (81 proc.), młode – w wieku 25-34 lata (74 proc.), zamieszkujące miasta powyżej 100 tys. mieszkańców (74 proc.).

Wśród Polaków, którzy korzystają ze wsparcia przy remoncie – 45 proc. decyduje się na fachowca, 44 proc. prosi o pomoc rodzinę, a niektórzy wynajmują także firmy remontowe – 18 proc.

Fachowiec jest wybierany jako remontowe wsparcie przez wszystkie grupy wiekowe, jednak najczęściej przez najstarszych remontujących (w wieku 45-55 lat). Z badania wynika, że kobiety częściej proszę o pomoc rodzinę i znajomych, ale rzadziej od mężczyzn decydują się na zatrudnienie wykwalifikowanego specjalisty.

Wsparcie ze strony fachowców – dlaczego tak, dlaczego nie?

Ponad połowa Polaków nie korzysta z usług fachowców (55 proc.). Na pytanie, dlaczego nie zdecydowali się na współpracę, 54 proc. odpowiedziało, że z uwagi na zbyt wysoki koszt usługi. Natomiast 1/3 z ankietowanych miała problem z dostępnością fachowca, a 27 proc. z jego znalezieniem. Ponadto 1/5 badanych nie ma potrzeby korzystania z fachowców. Zdecydowanie mniej osób wskazywało jako powód niezatrudniania fachowca brak zaufania do umiejętności, słowności i terminowości.  

Z kolei wśród osób, które korzystają z usług fachowców, aż 70 proc. decyduje się na taką współpracę, bo nie posiada dostatecznej wiedzy i umiejętności. Co więcej 65 proc. ma dzięki temu pewność dobrze wykonanej pracy, a 40 proc. przyznaje, że zatrudnienie profesjonalisty jest wygodne. Dla ¼ ankietowanych podstawowa korzyść to oszczędność czasu. Wśród zalet współpracy z fachowcem ankietowani wymieniali także brak konieczności samodzielnej pracy (60 proc.), krótszy czas remontu (57 proc.), możliwość uzyskania profesjonalnej porady na temat materiałów budowlanych (51 proc.) oraz cenne, praktyczne wskazówki remontowe (49 proc.) i brak konieczności zakupu materiałów do remontu (43 proc.). To pokazuje, że współpraca z fachowcem gwarantuje szereg korzyści.

„Od początku swojej działalności Grupa Atlas kładzie nacisk na współpracę z fachowcami. Jesteśmy dumni, że udało nam się stworzyć zespół szkoleniowców, składający się zarówno z inżynierów, jak i doświadczonych wykonawców. Mają nie tylko wiedzę, ale, co ważne, praktykę, która sprawia, że stają się partnerami do rozmów z innymi fachowcami. Dzięki profesjonalnej ekipie trenerskiej jesteśmy w stanie przeszkolić rocznie kilkadziesiąt tysięcy wykonawców. Dbamy także o edukację zawodową. Wspieramy szkoły kształcące przyszłych specjalistów usług budowanych. W ubiegłym roku nasza marka zrealizowała kampanię na rzecz fachowców, aby docenić trud ich pracy. Stworzyliśmy także portal dla fachowców. Realizujemy nie tylko szkolenia, ale zapewniamy też bezpłatne produkty do testów. Ponadto wydajemy Atlas Fachowca, czyli bezpłatny magazyn skierowany właśnie do tej grupy zawodowej. Zależy nam także na umacnianiu eksperckości. W związku z tym realizujemy Program Certyfikacji, dedykowany Glazurnikom i Termoizolerom dbającym o wysoką jakość realizowanych prac oraz własny rozwój zawodowy. Jest on kompleksową ofertą budującą szczególną pozycję wykonawców na rynku usług oraz w środowisku branżowym” – powiedział Piotr Grzelak, Członek Zarządu Grupy Atlas.

Fachowcy na wagę złota

Z uwagi na bardzo dynamiczną sytuację na rynku mieszkaniowym, widoczny jest deficyt fachowców – zarówno do prac ogólno remontowych, jak i bardziej wyspecjalizowanych. Podkreślają to także uczestnicy badania Grupy Atlas. Z tym problemem spotkało się 44 proc. ankietowanych. Co trzeci Polak (32 proc.) miał problem ze znalezieniem specjalisty od układania płytek czy podłóg (33 proc.), a także od instalacji wodnokanalizacyjnej czy podłączenia urządzeń sanitarnych. 27 proc. nie mogło znaleźć fachowca do założenia instalacji elektrycznej. Co piąty Polak miał problem ze znalezieniem stolarza, a 16 proc. respondentów narzekało na brak malarzy czy tynkarzy.

Ponad połowa badanych czekała na fachowca do trzech miesięcy (52 proc.), a co czwarty ankietowany do pół roku (26 proc.). Jedynie co 10 Polak przyznaje, że zatrudnił fachowca od ręki (11 proc.).

Grupa Atlas podejmuje szereg działań mających na celu profesjonalizację zawodu fachowcy. A także ukazanie trudów związanych z ich pracą. W ubiegłym roku zrealizowała kampanię społeczną „Razem możemy więcej”. Jej celem było budowanie świadomości na temat codziennej pracy wykonawców budowlanych i „odczarowanie” stereotypów związanych z branżą.

O GRUPIE ATLAS

Grupa ATLAS powstała w 1991 roku i od przeszło 30 lat z powodzeniem kształtuje polski rynek budowlany. W ofercie ATLASA znaleźć można pełen asortyment produktów chemii budowlanej – kleje do płytek, tynki, gipsy, zaprawy, systemy docieplenia, spoiny, silikony, wylewki czy izolacje. ATLAS to także zakłady produkcyjne, kopalnie surowców, zakład energetyczny, firma spedycyjna i zagraniczne przedstawicielstwa handlowe oraz organizacje pożytku publicznego i centrum sportowo-konferencyjne. Jest liderem na rynku polskim, ale z sukcesem działa także poza granicami naszego kraju – m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Ukrainie, krajach bałtyckich, ale także Skandynawii, a nawet Mołdawii, Kazachstanie czy Mongolii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.