Komunikaty PR

Dlaczego warto organizować spotkania przedsiębiorców i jak to robić efektywnie?

2023-08-24  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karol Tyszka
Polskie Towarzystwo Gospodarcze

ul. Wiejska 16/2
00-490 Warszawa
media|iptg.pl| |media|iptg.pl
730905969
www.iptg.pl

Bez wątpienia networking jest jedną z największych wartości, które organizacje pozarządowe oferują swoim członkom (obecnym i potencjalnym). W szczególności dotyczy to związków pracodawców i przedsiębiorców, których uczestnicy rozumieją i doceniają istotę kontaktu osobistego. Niezależnie od istniejących gigantycznych możliwości komunikacji zdalnej, to właśnie przez spotkanie osobiste buduje się zaufanie i więzi interpersonalne, które są następnie podstawą, niekiedy ogromnych, wspólnych przedsięwzięć biznesowych. 

W związku z powyższym warto odpowiedzieć sobie nie tylko na pytanie o to, czemu warto, ale również (a może przede wszystkim), jak skutecznie organizować takie spotkania? Doświadczenie Polskiego Towarzystwa Gospodarczego w tym zakresie może być świetnym przykładem dla rozmaitych innych podmiotów, w tym charytatywnych, zawodowych czy hobbystycznych.

Zacznijmy od podstaw. W jaki sposób, oczywiście w sporym uproszczeniu, wygląda proces organizacji lokalnego spotkania przedsiębiorców? Przede wszystkim identyfikujemy i docieramy - często drogą bezpośrednią - do najbardziej znanych podmiotów gospodarczych w regionie i zapraszamy ich do wzięcia udziału w wydarzeniu. Tematem przewodnim zawsze jest konkretny i bieżący problem oraz ciekawy prelegent, gość specjalny, który może udzielić wnikliwych informacji, trudnych do zdobycia w inny sposób.

Co co przede wszystkim motywuje przedsiębiorców przychodzących na takie spotkania? Nie odkryjemy tu nic nowego pisząc, że chęć pozyskania klientów. Ale ta odpowiedź byłaby zbyt wąska. Przedstawicielom i właścicielom firm zależy także na rozwiązaniu bieżących potrzeb biznesowych, np. uzyskania porady, poznania perspektywy innych, przedyskutowania danego problemu itp. Ważną rolę odgrywa też (przy kolejnych spotkaniach) chęć podtrzymania dotychczasowych kontaktów. Naturalnie potrzeba rozwoju osobistego i edukacji poprzez wysłuchania ciekawego prelegenta jest również często spotykana. W końcu, czysto ludzka chęć miłego spędzenia czasu w towarzystwie podobnie myślących osób i zrelaksowania się po ciężkim dniu pracy.

Wiedząc to wszystko można przejść do kwestii frekwencji na takim spotkaniu. Od czego jeszcze ona zależy? Wystarczy wymienić tu kilka czynników. Przede wszystkim do ilu potencjalnie zainteresowanych uda się dotrzeć z informacją o fakcie planowanego wydarzenia. Tu wkraczają więc działania komunikacyjne i marketingowe. Liczy się jednak również renoma organizacji i osoby organizującej dane spotkanie. Jeśli przedsiębiorcy wiedzą od swoich znajomych, że dany związek godnie ich reprezentuje i znają koordynatora lokalnego (a przynajmniej słyszeli o nim), wówczas szansa, że przyjdą chociażby z ciekawości jest realnie znacznie wyższa, niż byłoby to w przypadku anonimowych organizatorów. No i oczywiście dobór gości - prelegentów oraz tematyki spotkania. To oni są magnesem przyciągającym uczestników.

A jak wygląda typowe spotkanie? Wbrew pozorom jego ramy są dość jednolite i powtarzalne. W godzinach popołudniowo - wieczornych (np. o 18:30) zbierają się pierwsi uczestnicy, zapoznają, trwają rozmowy kuluarowe i rozpoczyna się networking. 15-20 minut później organizator oficjalnie wita gości i zapowiada prelegenta, którego wystąpienie trwa około 25-30 minut. Następnie pojawiają się pytania i dyskusja w przedmiocie spotkania. Około godzinę po rozpoczęciu wydarzenia startuje sesja autoprezentacji wszystkich uczestników, każdy ma około minutę na przedstawienie się i opowiedzenie o swoim biznesie. Po wszystkim następuje powrót do rozmów kuluarowych, którym towarzyszy głębsza integracja (niekiedy przy kolacji), która nie ma już ram czasowych.

Dla wielu najciekawszym może być pytanie, czy przedsiębiorcom udaje się coś realnie załatwić w trakcie takich spotkań, np. uzgodnić i podpisać  duży kontrakt. Odpowiedź będzie tu bardziej złożona. Oczywiście to się zdarza, ale trzeba pamiętać, iż takie kontrakty są zwykle wieloetapowym procesem wymagającym wielu przygotowań, a nie jednorazową i spontaniczną akcją. Dlatego w trakcie networkingu głównym celem jest na ogół umówienie spotkań indywidualnych na przyszłość, a w ich następstwie budowanie trwałej relacji biznesowej. 

Jako ciekawostkę dodajmy, że spotkania networkingowe przedsiębiorców obfitują w sytuacje zabawne i nietypowe. Organizowane bywają też w niestandardowych okolicznościach: np. w winnicach, podczas rejsów morskich, w trakcie zawodów sportowych, a nawet pod ziemią (w kopalniach). Przedsiębiorcy chętnie spędzają czas na rywalizacji, nawet jeśli jest to tylko wspólne wyjście na strzelnice. 

Przypomnieć trzeba, że prawdziwy networking jest w zdecydowanej większości wypadków prowadzony offline, czyli na żywo. Formuła osobista ma przyszłość! W szczególności po okresie pandemii ludzie chętnie wracają do spotkań twarzą w twarz, bo wiedzą jak wiele można załatwić, gdy po drugiej stronie stołu znajduje się realna osoba, a nie tylko jej wizerunek na monitorze komputera.

O spotkaniach przedsiębiorców można by napisać rozprawę habilitacyjną (być może taka nawet już powstała), mamy jednak nadzieję, że w tym krótkim tekście udało nam się przybliżyć nieco ideę ich skutecznej organizacji oraz sens brania w nich udziału. Przy tej okazji zapraszamy wszystkich obecnych i potencjalnych członków na kolejne wydarzenia tego typu organizowane przez Polskie Towarzystwo Gospodarcze - związek pracodawców godny zaufania.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Polskie Towarzystwo Gospodarcze
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.