Komunikaty PR

Edmund Borawski wśród osób najbardziej wpływowych na polską gospodarkę

2020-10-02  |  10:41
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Podczas tegorocznej edycji kongresu Impact’20 został zaprezentowany ranking osób, których działanie miało największy wpływ na polską gospodarkę w obecnym roku. W zestawieniu został wyróżniony Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM „Mlekpol” w Grajewie, który od blisko 40 lat stoi na czele Spółdzielni.

Obecny rok został niemal w całości podporządkowany epidemii koronawirusa. Decyzje rządowe i instytucjonalne związane ze zwiększającą się liczbą przypadków zakażeń nie pozostały bez wpływu na polską gospodarkę. Dlatego trudno dziwić się, że ranking został zdominowany przez osoby ze świata polityki. Twórcy zestawienia uwzględnili również głównych reprezentantów największych firm, które poprzez ważną pozycję na rynku polskim i zagranicznym, zapewniały pracownikom stabilność zatrudnienia, a konsumentom gwarancję dostępności towarów wysokiej jakości i stałość cen. Jednym z kluczowych sektorów polskiej gospodarki jest mleczarstwo, które w okresie pandemicznym, w przeciwieństwie do innych sektorów, zwiększyło produkcję nawet o 3-4 proc. miesięcznie w porównaniu do 2019 r. To również zasługa polskiego potentata – Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, dlatego w rankingu został doceniony Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM Mlekpol, główny architekt jej potęgi.

Umieszczenie mnie na liście najbardziej wpływowych osób dla polskiej gospodarki to powód do dużej dumy i satysfakcji. Chcę jednak podkreślić, że wysokie miejsca w rankingach i zestawieniach branżowych i gospodarczych dla SM Mlekpol, to nie tylko moja zasługa. Podziękowania i wyrazy uznania przekazuję na ręce wszystkich rolników, dostawców, partnerów i pracowników naszej Spółdzielni. To dzięki ich ciężkiej pracy i codziennemu zaangażowaniu Mlekpol sukcesywnie się rozwija i zajmuje ważną pozycję w strukturze polskiej gospodarki, będąc jednocześnie liderem polskiego mleczarstwa – komentuje Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM Mlekpol.

SM Mlekpol to jeden z największych producentów mleka i wyrobów mleczarskich w Polsce oraz jeden z dwudziestu największych przetwórców mleka w Europie. Asortyment Mlekpolu doceniany jest nie tylko przez polskich, ale także zagranicznych konsumentów w Europie, Azji, Ameryce Południowej i Krajach Dalekiego Wschodu. Jako pierwszy podmiot w Polsce osiągnął niemal 2 miliardy skupu mleka – oznacza to, że każdego dnia do Mlekpolu trafia niemal 5,3 miliona litrów surowca.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Transformacja z unijnym dofinansowaniem Biuro prasowe
2024-12-02 | 19:20

Transformacja z unijnym dofinansowaniem

Transformacja z unijnym dofinansowaniem - Wielkopolska Wschodnia w czołówce regionów węglowych w Polsce. Wielkopolska Wschodnia kroczy pewnie w kierunku zrównoważonej
Gospodarka Perspektywy globalnego handlu
2024-11-28 | 11:00

Perspektywy globalnego handlu

Po wyborach w Stanach Zjednoczonych stosunki między USA a Chinami pozostaną napięte i nadal będą wpływać na globalny handel.   • Nowa odsłona wojny handlowej, chociaż
Gospodarka Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów
2024-11-28 | 08:00

Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów

Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów Produkcja mebli, baterii elektrycznych, części do maszyn i pojazdów – te podbranże przemysłowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.