Komunikaty PR

Ekologia napędza rynek membran hydroizolacyjnych

2021-08-18  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

Wartość globalnego rynku membran hydroizolacyjnych w roku 2020 wyniosła 21,1 mld USD, podała amerykańska firma konsultingowa Grand View Research [1]. Równocześnie szacuje ona, iż do 2028 roku poziom ten wzrośnie do 34,6 mld USD. Kluczowymi czynnikami napędzającymi wzrost rynku będą rosnąca skala inwestycji w infrastrukturę budowlaną uwzględniającą aspekt proekologiczny i dojrzewająca wśród konsumentów świadomość zalet membran hydroizolacyjnych, wskazuje Mariusz Długosz, przedstawiciel Dorken Delta.

Szacuje się, że wartość globalnego rynku membran hydroizolacyjnych w 2021 roku zwiększy się o kolejny miliard dolarów i osiągnie poziom 22,1 mld USD. Oznacza to wzrost o 4,7 proc. r/r. Niemniej, analitycy szacują, że do 2028 roku rynek będzie rósł w średnim rocznym tempie wynoszącym 6,4 proc. W przeciągu 8 lat wartość rynku wzrośnie o 64 proc.

Największym segmentem dla zastosowań membran hydroizolacyjnych w 2020 r. były dachy z 31 proc. udziałem w rynku. Na drugim miejscu znalazła się kategoria szeroko pojętych konstrukcji budowlanych, gdzie zastosowanie membran hydroizolacyjnych wynika z konieczności poprawy trwałości budynku oraz ochrony przez promieniami UV i warunkami atmosferycznymi. Na trzecim, membrany dedykowane podłogom kuchennym, łazienkom i pomieszczeniom mokrym. W dalszej kolejności są to składowiska odpadów, tunele i na końcu ściany.

Przeciwdziałanie anomaliom pogodowym

Globalny rynek membran hydroizolacyjnych będzie rósł ze względu na ich coraz częstsze stosowanie w konstrukcjach dachowych, pomieszczeniach mokrych, oczyszczalniach wody i ścieków, budowie ścian fundamentowych i oporowych. Według raportu Grand View Research anomalie pogodowe, takie jak częstsze występowanie ulewnych deszczy, będą w ciągu najbliższych 7 lat nakręcać segment pokryć dachowych. Równocześnie, polityka klimatyczna rządów narzuci inwestorom budowlanym uwzględnianie w swych projektach rozwiązań proekologicznych. W tym sensie, integralną częścią zrównoważonego budownictwa stają się np. zielone dachy, gdzie zastosowane wodoszczelne, odporne na gnicie i korzenie membrany hydroizolacyjne idealnie nadają się do zastosowań dachowych.

– Zielone dachy to stale zyskująca na znaczeniu kategoria zastosowań dla naszych membran, co w naturalny sposób jest konsekwencją obowiązujących przepisów kładących nacisk na energooszczędność budynków. Konstrukcje tego typu zapobiegają utracie ciepła z budynku oraz pozwalają na uzyskanie wysokiego wskaźnika retencji wody, umożliwiając zatrzymanie nawet do 80 proc. rocznej ilości opadów. Równocześnie, pokryty roślinnością dach niweluje efekt tzw. „wysp ciepła” oraz filtruje powietrze ze szkodliwych substancji i mikropyłu. Korzyści z budowy zielonego dachu są tak oczywiste, że wiele samorządów zaczęło wprowadzać ulgi podatkowe dla właścicieli stosujących takie rozwiązanie – mówi Mariusz Długosz, przedstawiciel Dorken Delta.

Rosnąca świadomość zalet

Popyt na membrany hydroizolacyjne będzie kształtować także rosnąca świadomość konsumentów dotycząca ich zalet i przewagi nad tradycyjnymi rozwiązaniami. Mowa tu przede wszystkim o długoterminowej opłacalności inwestycji, co chociażby w przypadku zastosowania membran w poszyciu dachowym oznacza wydłużoną żywotność dachu i zwiększoną odporność termiczną.  

– Świadomość klienta, jak również jego wiedza na temat właściwości materiałów budowlanych zwiększyła się na przestrzeni ostatnich kilku lat. Doświadczenie oraz wszechobecny dostęp do wiedzy sprawia, że inwestor sprawdzi, wypyta, porówna dostępne materiały. Na koniec skalkuluje, co mu się bardziej opłaca w perspektywie długoterminowej – wyjaśnia Mariusz Długosz, ekspert Dorken Delta.

Podsumowując, rynek membran hydroizolacyjnych to jeden z najprężniej rozwijających się sektorów budownictwa. Popyt w tym segmencie napędzają m.in. zmiany klimatu i konieczność stosowania zabezpieczeń budowlanych chroniących konstrukcje przez wilgocią. Z drugiej strony wpływa na niego, rosnąca świadomość korzyści, takich jak długoterminowa opłacalność i ograniczanie ryzyka, związanych z zastosowaniem membran hydroizolacyjnych, względem tradycyjnych rozwiązań.


Dorken Delta jest liderem w zakresie innowacyjnych produktów i rozwiązań systemowych najwyższej jakości dla dachów skośnych oraz płaskich, aranżowanych także jako dachy zielone. Specjalizuje się w obszarze membran dachowych i elewacyjnych, a także kompleksowych akcesoriów. To przedsiębiorstwo rodzinne ze 125-letnią tradycją. Obecnie działa na skalę  międzynarodową, posiadając oddziały w 11 krajach oraz licznych przedstawicieli handlowych. Na polskim rynku Dorken obecny jest od 1992 roku. Jest najchętniej wybieranym partnerem wśród sprzedawców detalicznych, handlowców, architektów i wykonawców w zakresie realizacji dachów skośnych i zielonych. Wyróżnikami Dorken Delta są innowacyjność, jakość i troska o środowisko.


[1] Grand View Research, Waterproofing Membranes, Market Analysis, 2017 – 2028, www.grandviewresearch.com

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.