Komunikaty PR

Ekologia w biurze

2021-01-13  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania press ( 0.02 MB )

Coraz częściej zauważamy, jak ważne jest dbanie o środowisko. Staramy się ograniczać plastik, jeść mniej mięsa, jak również chodzimy z własną bawełnianą torbą na zakupy – to wszystko jedynie w niewielkim stopniu wpływa na poprawę kondycji Ziemi. Aby mieć realny wpływ na ekologię, musimy te działania przenieść na każdy aspekt naszego życia, również na pracę, w której spędzamy średnio 40 godzin tygodniowo. Według danych z raportu Green Generation aż 76% firm uwzględnia ekologię w swoich strategiach działania, jednak nadal pozostaje odsetek tych postępujących wbrew środowisku i niedbających przy tym o jego dobro.[1] Przedstawiamy kilka praktyk, które można wdrożyć w firmie w celu poprawy sytuacji środowiska naturalnego.

Chroń drzewa – oszczędzaj papier

Przede wszystkim powinniśmy zredukować ilość wykorzystywanego przez firmę papieru. Pamiętajmy, że nie musimy drukować wszystkich dokumentów. W dobie cyfryzacji możemy z nich korzystać w formie elektronicznej. Kolejnym nawykiem, który warto wprowadzić w miejscu pracy, jest drukowanie dwustronne, a także ponowne wykorzystanie kartek, które mają zadrukowaną tylko jedną stronę. Według danych Greenpeace rocznie, na całym świecie produkuje się aż 367 mln ton papieru. Część jest wytwarzana z makulatury, jednak gdyby tak nie było, musielibyśmy wyciąć aż 6 miliardów drzew i zużyć 10 milionów ton wody[2].

Stosuj 3R (Reduce – Reuse – Recycle)

Pierwszym krokiem do wprowadzenia zasad recyclingu w przedsiębiorstwie jest postawienie koszy na śmieci, które umożliwią ich sortowanie. Dzięki temu wyrzucone przez nas odpady mogą dostać nowe życie, ponieważ zostaną przetworzone i wykorzystane ponownie. To samo dotyczy urządzeń elektrycznych.

Brother stara się minimalizować wpływ na środowisko poprzez powtórne wykorzystanie surowców przy produkcji nowych produktów. – W ramach gospodarki okrężnej, którą wspieramy, oferujemy możliwość utylizacji zużytych tonerów i tuszy. Nasi klienci w bardzo szybki i prosty sposób mają możliwość darmowego zwrotu wyeksploatowanych artykułów, które następnie są utylizowane w centrach specjalnie do tego przeznaczonych. W ten sposób nie tylko przyczyniają się do poprawy środowiska, ale również wspierają organizację charytatywną Cool Earth, która ratuje lasy deszczowe – mówi Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

Oszczędzaj zasoby

Nadmierne zużywanie energii to zjawisko, z którym boryka się wiele biur. Codzienne korzystanie z wielu urządzeń w tym samym czasie wymaga zasilenia praktycznie przez cały dzień. Sposobem na zminimalizowanie tego problemu jest wyposażenie biura w urządzenia i narzędzia energooszczędne. Warto również zadbać o to, aby w ciągu dnia pracownicy jak najwięcej korzystali ze światła dziennego – wpłynie to nie tylko na ich samopoczucie i komfort pracy, ale również na zminimalizowanie zużycia energii elektrycznej. Jak jeszcze możemy ograniczyć zużywanie energii? Przede wszystkim wyłączajmy urządzenia z sieci zawsze wtedy, kiedy z nich nie korzystamy. Oszczędzanie rzeczywiście może się opłacić – również koszty utrzymania biura mogą znacznie się obniżyć.

Zmiana nawyków w miejscu pracy to klucz nie tylko do budowania wizerunku firmy jako odpowiedzialnej społecznie, ale również wpłynięcie na zmianę postawy u pracowników.

Firma Brother od początku istnienia propaguje idee środowiskowe. Wśród jej działań wyróżnić możemy akcję Click for the Earth (https://www.brotherearth.com/en/top.html), w ramach której przekazywane są dotacje na między innymi: ochronę lasów, redukcję emisji C02, czy też powstrzymywanie globalnego ocieplenia. Click for the Earth to część szerszych działań – Brother Earth, które rozwiązują problemy środowiska na całym świecie.

Działania na rzecz ochrony środowiska powinny być wpisane w strategię każdej firmy. Jako marka świadoma tych potrzeb, pragniemy kreować zachowania proekologiczne wśród naszych konsumentów. Jak dotąd udało nam się przeprowadzić między innymi akcję sadzenia drzew w Parkach Narodowych na Polesiu, w Chojnowie, w Górach Stołowych, jednak na tym nie poprzestajemy. Pragniemy dalej realizować strategie proekologiczne, wzmacniając markę odpowiedzialną za zmiany społeczne – oznajmia Katarzyna Idzkiewicz.

Nasza planeta znalazła się w momencie, w którym szczególnie potrzebuje pomocy. Jeśli firmy będą podejmowały świadome działania na rzecz ochrony środowiska, będziemy dalej mogli cieszyć się pięknem natury. – Praca to idealne miejsce do promowania zachowań proekologicznych i inspirowania naszych pracowników do dalszych, samodzielnych aktywności w tym kierunku – dodaje ekspert marki Brother.


[1] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/01/GreenGeneration_WspolnieNaRzeczZiemi.pdf

[2] https://www.ekonsument.pl/a66466_czy_polskie_biura_sa_ekologiczne.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.