Komunikaty PR

Frank szwajcarski przekroczył barierę 5 zł – będzie jeszcze droższy?

2022-09-27  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Vision Group
Vision Group

Woronicza 31/254
02-640 Warszawa Warszawa
visiongroup|visiongroup.pl| |visiongroup|visiongroup.pl
604198300
www.visiongroup.pl

Frank szwajcarski przekroczył barierę 5 zł – będzie jeszcze droższy?

 

Frank szwajcarski przebił granicę 5 zł. Nastąpiło również gwałtowne umocnienie dolara amerykańskiego w stosunku do złotego. Kurs utrzymuje się powyżej 4,90 zł za 1 dolara. Eksperci podkreślają, że to głównie efekt rekordowo wysokich cen gazu i energii w Europie oraz wzrostu napięcia geopolitycznego na wschodzie kontynentu. Czy frank i dolar będą dalej drożeć?

 

Frank Szwajcarski należy do grupy najstabilniejszych walut na świecie. Aktualna wysoka wycena związana jest z mechanizmem obronnym rynków – niepokojące wieści dla stabilności biznesu w regionie przekładają się na odpływ kapitału z Polski, ten zaś przepływa do aktywów uważanych za bezpieczniejsze, czyli m.in. franka szwajcarskiego. Położenie złotego jest o tyle niekorzystne, że reaguje mocno również na zmiany wartości euro, które to na skutek tego samego mechanizmu ponownie osłabiło się względem dolara. Analitycy londyńskiej firmy Unibet oceniają, że szanse na utrzymanie się kursu szwajcarskiej waluty powyżej 5 zł za 1 franka do końca 2022 roku wynoszą 54%.

 

Co dalej z kursem złotego wobec dolara?

Sytuacja złotego na rynkach walutowych jest obecnie niezwykle trudna. Jakiekolwiek odbiegające od normy zdarzenia wpływające na gospodarkę, oddziałują znacznie bardziej na wycenę polskiej waluty. Stąd gwałtowny spadek wartości złotego ze względu na trwający kryzys geopolityczny i rosnące ceny energii, co zmniejsza zaufanie inwestorów nie tylko względem lokowania kapitału nad Wisłą, ale również w całej strefie euro. Bliskość geograficzna obszaru objętego konfliktem powoduje, że każda negatywna informacja z regionu dodatkowo przyczynia się do osłabienia złotego. W związku z tym analitycy londyńskiej firmy Unibet oceniają, że szanse na utrzymanie się kursu dolara powyżej 4,80 zł za 1 dolara do końca 2022 roku wynoszą 52%.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Vision Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu Biuro prasowe
2024-07-23 | 14:35

AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu

Najważniejsze informacje Q2 2024 (w porównaniu z Q2 2023) • Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, przy wzroście wolumenu sprzedaży o 1%; Wzrost przychodów o
Gospodarka Ukraińska gospodarka potrzebuje rąk do pracy
2024-07-22 | 11:00

Ukraińska gospodarka potrzebuje rąk do pracy

Ukraińska gospodarka może znaleźć się w poważnych tarapatach ze względu na odpływ siły roboczej powiązany z tzw. ustawą mobilizacyjną. Nowe regulacje zaostrzyły politykę
Gospodarka Inwestycje w infrastrukturę wodno-kanalizacyjną wyzwaniem dla Polski
2024-07-17 | 07:49

Inwestycje w infrastrukturę wodno-kanalizacyjną wyzwaniem dla Polski

Wraz ze wzrostem liczby ludności na świecie, zapotrzebowanie na czystą wodę i efektywne systemy kanalizacyjne staje się coraz bardziej krytyczne. Choć w Polsce w minionych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.