Gastro odNOWA – jaka będzie przyszłość gastronomii?
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_59086753,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR
ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl
Trwający (z przerwami) od marca 2020 roku lockdown nie oszczędza nikogo.
Najtrudniejsza sytuacja jest obecnie w branży eventowej, hotelarskiej
i gastronomicznej. Niemal połowa firm została zlikwidowana lub zawiesiła działalność.
Według Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej szacuje się, że wiosną po zdjęciu
ograniczeń dla pracy restauracji może nie otworzyć się co piąta, a pracę może stracić
nawet 250 tys. osób. Łączne straty branży gastronomicznej szacowane są aż na 2,2 mld
złotych.
Gastro odNOWA
W tej sytuacji branża musi znaleźć nowe rozwiązania, które pozwolą przetrwać ten
trudny czas. Z pewnością jest to moment, w którym należy znaleźć nowy model
biznesowy, dający szansę na poprawę sytuacji w gastronomii. O takich rozwiązaniach
i najnowszych trendach będzie można usłyszeć podczas webinaru „Gastro odNOWA.
Rozmawiamy o przyszłości gastronomii”, którego inicjatorem jest firma Stalgast.
Wydarzenie odbędzie się już 10 maja o godz. 11:00.
Stalgast w tym roku świętuje 30-lecie działalności. Jesteśmy ekspertem w branży
gastronomicznej i chcemy wesprzeć naszych kolegów w tej nowej, trudnej
rzeczywistości. Jesteśmy firmą z tradycjami, ale nie boimy się nowych wyzwań, dlatego
zamiast hucznie obchodzić nasze urodziny, chcemy dać wsparcie tym, którzy potrzebują
wsparcia – mówi Maciej Kotecki, Członek Zarządu firmy Stalgast.
Inspiracja i nowe pomysły
Gośćmi webinaru będą ekspertki Malka Kafka i Ola Lazar. W trakcie spotkania poruszą
takie tematy jak:
Nowe linie biznesowe dla restauracji m.in. dania gotowe i produkty spożywcze
sprzedawane w detalu.
Wejścia na platformy e-grocery.
Cateringi dietetyczne.
Cyfryzacja zarządzania i odejście od pieniądza papierowego dla małych restauracji.
Kuchnia roślinna, jako odpowiedź na zmiany klimatu i pandemię odzwierzęcą.
Malka Kafka jest startuperką, właścicielką i pomysłodawczynią sieci roślinnych
restauracji Tel Aviv Urban Food, a także partnerką w firmie Food Quantum,
specjalizującej się w tworzeniu marek żywności wegańskiej i budowaniu franczyzowych
modeli gastronomicznych (Tel Aviv by Malka, Umamitu Vegan Ramen,
Papuvege). Co więcej, to ekspertka w zakresie planowania strategicznego, analizy
trendów i marketingu w gastronomii, która z pewnością podzieli się z uczestnikami
wieloma pomysłami dotyczącymi „odnowy” gastronomii.
- Branża gastronomiczna powinna dzielić się rozwiązaniami, które zadziałały, pomagać
sobie, wzajemnie wspierać. Szczególnie te firmy, które wypracowały dobre rozwiązania.
Ekonomia dzielenia się to dobry kierunek dla świata. Ten webinar jest bardzo dobrym
pomysłem. Zaproszono do niego osoby, które mają naprawdę dużo do opowiedzenia.
Świetnie, że jest firma, która chce sponsorować takie działania. Uczestniczki
i uczestnicy wyjdą z tego spotkania z głowami pełnymi pomysłów – mówi Malka Kafka.
Z kolei Ola Lazar to doradczyni, analityczka trendów w branży spożywczej
i gastronomicznej. Specjalistka od foodtech’u, czyli działalności na styku technologii
i jedzenia. Ma na koncie kilka książek kucharskich, a także prowadziła program
w Kuchni+.
Spotkanie z ekspertami
Wydarzenie poprowadzi znany i lubiany kucharz, Grzegorz Łapanowski, który
z pewnością również podzieli się swoimi pomysłami na podejście do obecnej sytuacji.
Znamy go przede wszystkim z polskiej edycji programu „Top Chef”. Pracował dla
Polsatu, TVP, TVN i Kuchni +. Jest założycielem Fundacji „Szkoła na widelcu”, autorem
trzech książek kulinarnych i dziesiątków programów telewizyjnych oraz radiowych.
Cieszę się, że zostałem zaproszony do tak zacnej inicjatywy. Wszyscy wiemy, w jak
trudnej sytuacji jest obecnie branża gastronomiczna. Musimy się wzajemnie wspierać i
szukać skutecznych rozwiązań tak, by jak najwięcej firm przetrwało pandemię – mówi
Grzegorz Łapanowski.
Udział w webinarze jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona (obowiązują
zapisy). Zapisać się można poprzez link - http://www.gastroodnowa.pl/
———————————————————————————————————-
Organizatorem webinaru „Gastro OdNOWA. Rozmawiamy o przyszłości gastronomii” jest
firma Stalgast.
Stalgast to rodzinna firma obecna na polskim rynku od 30 lat. Misją przedsiębiorstwa
jest wspieranie rozwoju gastronomii, jednocześnie zapewniając kompleksowe, niedrogie
i dostępne oraz bezpieczne wyposażenie punktów żywienia. Poza ofertą wyposażenia
firma proponuje również Klientom różnego rodzaju szkolenia i poszerzanie wiedzy,
zarówno technicznej jak i kulinarnej.
![Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1274533482,w_222,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
![Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_815997875,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.