Gastro odNOWA – jaka będzie przyszłość gastronomii?

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR
ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl
Trwający (z przerwami) od marca 2020 roku lockdown nie oszczędza nikogo.
Najtrudniejsza sytuacja jest obecnie w branży eventowej, hotelarskiej
i gastronomicznej. Niemal połowa firm została zlikwidowana lub zawiesiła działalność.
Według Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej szacuje się, że wiosną po zdjęciu
ograniczeń dla pracy restauracji może nie otworzyć się co piąta, a pracę może stracić
nawet 250 tys. osób. Łączne straty branży gastronomicznej szacowane są aż na 2,2 mld
złotych.
Gastro odNOWA
W tej sytuacji branża musi znaleźć nowe rozwiązania, które pozwolą przetrwać ten
trudny czas. Z pewnością jest to moment, w którym należy znaleźć nowy model
biznesowy, dający szansę na poprawę sytuacji w gastronomii. O takich rozwiązaniach
i najnowszych trendach będzie można usłyszeć podczas webinaru „Gastro odNOWA.
Rozmawiamy o przyszłości gastronomii”, którego inicjatorem jest firma Stalgast.
Wydarzenie odbędzie się już 10 maja o godz. 11:00.
Stalgast w tym roku świętuje 30-lecie działalności. Jesteśmy ekspertem w branży
gastronomicznej i chcemy wesprzeć naszych kolegów w tej nowej, trudnej
rzeczywistości. Jesteśmy firmą z tradycjami, ale nie boimy się nowych wyzwań, dlatego
zamiast hucznie obchodzić nasze urodziny, chcemy dać wsparcie tym, którzy potrzebują
wsparcia – mówi Maciej Kotecki, Członek Zarządu firmy Stalgast.
Inspiracja i nowe pomysły
Gośćmi webinaru będą ekspertki Malka Kafka i Ola Lazar. W trakcie spotkania poruszą
takie tematy jak:
Nowe linie biznesowe dla restauracji m.in. dania gotowe i produkty spożywcze
sprzedawane w detalu.
Wejścia na platformy e-grocery.
Cateringi dietetyczne.
Cyfryzacja zarządzania i odejście od pieniądza papierowego dla małych restauracji.
Kuchnia roślinna, jako odpowiedź na zmiany klimatu i pandemię odzwierzęcą.
Malka Kafka jest startuperką, właścicielką i pomysłodawczynią sieci roślinnych
restauracji Tel Aviv Urban Food, a także partnerką w firmie Food Quantum,
specjalizującej się w tworzeniu marek żywności wegańskiej i budowaniu franczyzowych
modeli gastronomicznych (Tel Aviv by Malka, Umamitu Vegan Ramen,
Papuvege). Co więcej, to ekspertka w zakresie planowania strategicznego, analizy
trendów i marketingu w gastronomii, która z pewnością podzieli się z uczestnikami
wieloma pomysłami dotyczącymi „odnowy” gastronomii.
- Branża gastronomiczna powinna dzielić się rozwiązaniami, które zadziałały, pomagać
sobie, wzajemnie wspierać. Szczególnie te firmy, które wypracowały dobre rozwiązania.
Ekonomia dzielenia się to dobry kierunek dla świata. Ten webinar jest bardzo dobrym
pomysłem. Zaproszono do niego osoby, które mają naprawdę dużo do opowiedzenia.
Świetnie, że jest firma, która chce sponsorować takie działania. Uczestniczki
i uczestnicy wyjdą z tego spotkania z głowami pełnymi pomysłów – mówi Malka Kafka.
Z kolei Ola Lazar to doradczyni, analityczka trendów w branży spożywczej
i gastronomicznej. Specjalistka od foodtech’u, czyli działalności na styku technologii
i jedzenia. Ma na koncie kilka książek kucharskich, a także prowadziła program
w Kuchni+.
Spotkanie z ekspertami
Wydarzenie poprowadzi znany i lubiany kucharz, Grzegorz Łapanowski, który
z pewnością również podzieli się swoimi pomysłami na podejście do obecnej sytuacji.
Znamy go przede wszystkim z polskiej edycji programu „Top Chef”. Pracował dla
Polsatu, TVP, TVN i Kuchni +. Jest założycielem Fundacji „Szkoła na widelcu”, autorem
trzech książek kulinarnych i dziesiątków programów telewizyjnych oraz radiowych.
Cieszę się, że zostałem zaproszony do tak zacnej inicjatywy. Wszyscy wiemy, w jak
trudnej sytuacji jest obecnie branża gastronomiczna. Musimy się wzajemnie wspierać i
szukać skutecznych rozwiązań tak, by jak najwięcej firm przetrwało pandemię – mówi
Grzegorz Łapanowski.
Udział w webinarze jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona (obowiązują
zapisy). Zapisać się można poprzez link - http://www.gastroodnowa.pl/
———————————————————————————————————-
Organizatorem webinaru „Gastro OdNOWA. Rozmawiamy o przyszłości gastronomii” jest
firma Stalgast.
Stalgast to rodzinna firma obecna na polskim rynku od 30 lat. Misją przedsiębiorstwa
jest wspieranie rozwoju gastronomii, jednocześnie zapewniając kompleksowe, niedrogie
i dostępne oraz bezpieczne wyposażenie punktów żywienia. Poza ofertą wyposażenia
firma proponuje również Klientom różnego rodzaju szkolenia i poszerzanie wiedzy,
zarówno technicznej jak i kulinarnej.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.