Komunikaty PR

Greenlam, jeden z największych producentów laminatów HPL, wkracza do Polski

2021-09-29  |  14:00
Biuro prasowe

Greenlam Industries Ltd. to jedna z trzech największych na świecie i największa w Azji firma oferująca laminaty dekoracyjne wykorzystywane m.in. w przemyśle meblowym, budownictwie i szeroko rozumianym wyposażeniu wnętrz. Producent podjął decyzję o wkroczeniu do Polski, tworząc tu swoją spółkę zależną Greenlam Poland Sp. z o.o. Jej celem jest prowadzenie działalności w zakresie promocji i dystrybucji laminatów wysokociśnieniowych (HPL), laminatów kompaktowych oraz pozostałych produktów oferowanych przez Greenlam Industries, w tym podłóg drewnianych, drzwi i fornirów naturalnych.

Greenlam Industries Ltd. jest obecne w ponad 100 krajach ze swoimi flagowymi markami: Greenlam Laminates, NewMika Laminates, Decowood Veneers, Mikasa Floors oraz Mikasa Doors & Frames. Aby zapewnić strategiczne podejście i usprawnić prowadzenie działalności w Europie Środkowo-Wschodniej, firma wzmocniła swój zespół, mianując Przemysława Strzyża na stanowisko Country Head CEE. Przed dołączeniem do Greenlam odgrywał on kluczową rolę w zarządzaniu, w tym kierowaniu sprzedażą i rozwojem biznesu dla renomowanych firm zarówno z sektora budowlanego, jak i wyposażenia wnętrz. Swoje ponad 20-letnie doświadczenie w branży zdobywał w takich firmach, jak Paged Trade, Pfleiderer Group, Selena SA czy Prima Moda. Wsparcie doświadczonego profesjonalisty z bogatym portfolio pozwoli zwiększyć eksport i globalną działalność Greenlam Industries Ltd. zarówno w Polsce, jak i na całym obszarze Europy Środkowo-Wschnodniej.

– Cieszymy się, że w ramach naszych planów globalnej ekspansji utworzyliśmy oddział w Polsce odpowiedzialny za rejon Europy Środkowo-Wschodniej. Przewidujemy ogromny potencjał dla światowego lidera, który oferuje sprawdzone i cenione przez profesjonalistów produkty wysokiej jakości w kategoriach laminatów wysokociśnieniowych dekoracyjnych i laminatów kompaktowych. Doceniamy również to, że możemy powitać Przemysława Strzyża na stanowisku Country Head CEE. Ten doświadczony profesjonalista dysponuje bogatym doświadczeniem w sprzedaży, rozwoju biznesu i zarządzaniu strategicznym zdobytym w renomowanych firmach z branży wyposażenia wnętrz, budownictwa oraz mody. Jego obecność w firmie zapewni większy potencjał naszej globalnej działalności – mówi Saurabh Mittal, dyrektor zarządzający i dyrektor generalny Greenlam Industries Ltd.

Ciągły wzrost popularności laminatów dekoracyjnych HPL w Europie Środkowo-Wschodniej sprawia, że region ten jest rozwojowym obszarem szczególnie dla globalnej firmy, takiej jak Greenlam. Co ważne, mimo pandemii i związanego z nią kryzysu branża budowlana i wykończenia wnętrz przeżywa obecnie ogromny rozkwit w tej części Europy. Stąd podjęta decyzja, by umocnić pozycję Greenlam w regionie jako jednym z kluczowych kierunków działalności.

Jako firma globalna Greenlam koncentruje się na dostarczaniu produktów, których oczekują poszczególne rynki. Już od kilku lat firma jest szczególnie zainteresowana Europą i Ameryką Północną, a produkcję prowadzi zgodnie z najwyższymi standardami tu obowiązującymi. Warto podkreślić, że Greenlam jest pierwszą firmą w Europie, która oferuje laminaty HPL spełniające najbardziej restrykcyjne i wymagające normy Greenguard Gold wyznaczane przez UL USA.

Greenlam oferuje szeroką gamę rozwiązań w zakresie laminatów HPL i laminatów kompaktowych odpowiadających na nowoczesne potrzeby w zakresie jakości i estetyki. Laminat HPL to ultrawytrzymały produkt. Ponieważ powstaje głównie z papieru, czyli produktu bioodnawialnego, jest przyjazny dla środowiska. Potencjalne obszary zastosowań laminatów HPL stale się rozszerzają i dotyczy to zarówno laminatów cienkich, tj. o grubości 0,5-1 mm, jak i samonośnych płyt HPL kompakt (od 3 do 25 mm).

Coraz więcej branż korzysta z takich produktów, które są bardzo trwałe i mają właściwości antybakteryjne, zapewniając jednocześnie bardzo wysoką odporność na ścieranie, wodę, plamy, zarysowania, wysoką temperaturę, pęknięcia czy działanie ognia. Laminaty Compact firmy Greenlam wykorzystują samonośne kompaktowe płyty laminowane wysokociśnieniowo, które są przeznaczone zarówno do zastosowań zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Idealnie nadają się do tworzenia zabudów kabin toaletowych, szafek, mebli, paneli ściennych, blatów roboczych, mebli laboratoryjnych, okładzin elewacyjnych w technologii fasad wentylowanych czy placów zabaw. Cienkie laminaty dekoracyjne to materiał powierzchniowy, którym pokrywane są płyty typu sklejka, MDF lub płyta wiórowa. Dzięki temu zyskują trwałe i eleganckie wykończenie. Laminaty są łatwe w aplikacji oraz późniejszym utrzymaniu, mogą być też stosowane na powierzchni pionowej i poziomej. Świetnie sprawdzają się w przestrzeniach mieszkalnych oraz komercyjnych.

O Greenlam Industries Limited

Greenlam jest jedną z trzech największych na świecie i największą w Azji firmą oferującą powierzchnie dekoracyjne.  Kompleksowe rozwiązania obejmują laminaty, płyty kompaktowe, blaty robocze, okładziny wewnętrzne i zewnętrzne, kabiny toaletowe i szafki, forniry dekoracyjne, podłogi drewniane i drzwi. Na całym świecie produkty firmy są dostępne w ponad 100 krajach, a działalność jest wspierana przez 4 międzynarodowe centra dystrybucji, 15 międzynarodowych biur, 8 zagranicznych oddziałów operacyjnych i ponad 4000 pracowników. Greenlam skupia się na tworzeniu wysokiej jakości produktów z wielką pasją do innowacji.

Firma działa w harmonii ze środowiskiem i na rzecz ratowania oraz zachowania przyrody w jej nieskazitelnej postaci poprzez etyczne pozyskiwanie surowców z całego świata. Zaangażowanie firmy w ochronę środowiska potwierdzają uzyskane certyfikaty, takie jak FSC, PEFC, ISO, IGBC, a także te odnoszące się bezpośrednio do oferowanych produktów – np. CE, SEFA, NSF, Greenlabel, Greenguard Gold i Greenguard. Motorem napędowym firmy Greenlam jest odpowiedzialne działanie we wszystkich obszarach. Firma posiada również certyfikat SEDEX dla etycznych inicjatyw handlowych.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: https://www.greenlam.com/poland/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni Biuro prasowe
2024-04-23 | 09:07

Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni

Wielkimi krokami zbliża się wyczekiwana przez większość z nas majówka. Planujemy wyjazdy, wypady za miasto, albo zwyczajnie przeznaczymy ten czas na wypoczynek w domowym zaciszu.
Gospodarka Czy prawo Talionu napędza rynki?
2024-04-22 | 13:10

Czy prawo Talionu napędza rynki?

W skrócie: • Konflikt na Bliskim Wschodzie podsyca pesymizm rynkowy, ucieczkę w stronę bezpieczeństwa i skrócenie horyzontu inwestycyjnego widoczne we wzorcach zmienności
Gospodarka Brytyjskie sztuczki handlowe w celu zmniejszenia inflacji po Brexicie
2024-04-17 | 12:10

Brytyjskie sztuczki handlowe w celu zmniejszenia inflacji po Brexicie

Brytyjskie sztuczki handlowe w celu zmniejszenia inflacji po Brexicie – jak zrównoważyć koszt kontroli (ograniczeń) eksportu unijnej żywności do Wlk. Brytanii   Od 30

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.