Impact finance’20: spotkanie kluczowych liderów branży finansowej
Impact finance’20 to głos topowych przedstawicieli świata finansów i spotkania liderów w formule networkingu online. Największe nazwiska z obszaru bankowości, płatności, technologii i e-commerce, a do tego dziesiątki tysięcy widzów w internecie. Dyskusje na najbardziej aktualne tematy, premierowe raporty, warsztaty, startupowe pitche – to już 25 i 26 listopada na stronach Impact finance oraz Wirtualnej Polski.
„Pieniądze nigdy nie śpią” – to powiedzenie powtarzane jest w ostatnich miesiącach wyjątkowo często. Zarówno banki czy ubezpieczyciele oraz młode fintechy stały się zwinnymi, szybko reagującymi organizacjami: nowe okoliczności zrodziły nowe wyzwania, ryzyka, ale i szanse. Zmiany klimatyczne, skutki pandemii, obciążenia regulacyjne oraz rosnąca potrzeba wdrażania technologii cyfrowych napędzają globalną transformację w sektorze finansowym. Dokąd prowadzą wytyczane właśnie ścieżki i szlaki? Odpowiedzi na fundamentalne pytania padną podczas Impact finance’20.
- Anormalność to nowa normalność w świecie pieniądza – przyznaje Jeff Young, z rozwijanego w Singapurze neobanku Arival, a zarazem jeden ze speakerów Impact finance’20.
Tu nie ma lockdownu
Konsumentów technologii, jak i samych jej twórców, nie obowiązuje lockdown – tu pociąg pędzi pełną prędkością. Wydarzenia ostatnich miesięcy przyczyniły się do rozwoju cyfrowych kanałów komunikacji z klientem oraz upowszechniły płatności bezgotówkowe. Nastąpił dynamiczny zwrot w stronę e-commerce. Jednocześnie nowe nawyki i potrzeby konsumentów wymuszają zupełnie odmienne modele biznesowe, sposoby obsługi oraz nieoczywiste produkty w zakresie np. cyberbezpieczeństwa. Gwałtownie wzrasta też zapotrzebowanie na doskonalenie kompetencji pracowników w cyfrowym i zdalnym środowisku pracy.
- Nagle COVID-19 podzielił instytucje finansowe na dwie części. Jedna jest już gotowa na przyjęcie nowych klientów w sposób cyfrowy, a druga żałuje, że nie inwestowała wystarczająco dużo w zdalny onboarding klientów – zwraca uwagę David M. Brear, CEO 11:FS, budującego nowe oblicze bankowości i mający swoje wystąpienie podczas listopadowego Impactu.
Liderzy w komplecie
Kluczowym pojęciem tegorocznego wydarzenia będzie kooperacja, tak potrzebna podczas wojny wydanej pandemii. To właśnie współpraca ma być odpowiedzią na nowe wyzwania i impulsem dla zdrowej, efektywnej konkurencji. Stąd na Impact finance’20, prowadzonego w rytm 5 ścieżek tematycznych (Global Reset & Banking; Cloud Solutions, Emerging Tech & Security; Payments & Future Commerce; Sustainable Finance & Social Impact; Tech Talent, Innovation & Investment) zaplanowane jest m.in. spotkanie delegacji przedstawicieli polityków, bankowców i regulatorów z CEE, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Singapuru. Do tego dojdzie okazja do spotkań oraz dyskusji nie tylko podczas debat panelowych na wizji, ale i w trakcie interaktywnych, kameralnych sesji networkingowych. Nie dziwi więc, że swój udział w wydarzeniu zapowiedziały już największe marki i instytucje, takie jak: Mastercard, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Rozwoju, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, FinTech Poland, Polski Instytut Ekonomiczny, PKO BP, Microsoft oraz Startup Poland. Tegoroczny Impact to także przedstawiciele wschodzących gwiazd sceny fintechowej z takich marek, jak: Blik, Raisin, Silent Eight, Klarne czy W2 Global Data. A do tego pierwszy szereg menedżerów ze szturmujących rynek challenger banków, m.in.: Solaris, N26 czy Arival.
Start Impact finance’20 to już 25 listopada o godz. 10 na stronach Impact i Wirtualnej Polski.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.