Impact finance’20: spotkanie kluczowych liderów branży finansowej
Impact finance’20 to głos topowych przedstawicieli świata finansów i spotkania liderów w formule networkingu online. Największe nazwiska z obszaru bankowości, płatności, technologii i e-commerce, a do tego dziesiątki tysięcy widzów w internecie. Dyskusje na najbardziej aktualne tematy, premierowe raporty, warsztaty, startupowe pitche – to już 25 i 26 listopada na stronach Impact finance oraz Wirtualnej Polski.
„Pieniądze nigdy nie śpią” – to powiedzenie powtarzane jest w ostatnich miesiącach wyjątkowo często. Zarówno banki czy ubezpieczyciele oraz młode fintechy stały się zwinnymi, szybko reagującymi organizacjami: nowe okoliczności zrodziły nowe wyzwania, ryzyka, ale i szanse. Zmiany klimatyczne, skutki pandemii, obciążenia regulacyjne oraz rosnąca potrzeba wdrażania technologii cyfrowych napędzają globalną transformację w sektorze finansowym. Dokąd prowadzą wytyczane właśnie ścieżki i szlaki? Odpowiedzi na fundamentalne pytania padną podczas Impact finance’20.
- Anormalność to nowa normalność w świecie pieniądza – przyznaje Jeff Young, z rozwijanego w Singapurze neobanku Arival, a zarazem jeden ze speakerów Impact finance’20.
Tu nie ma lockdownu
Konsumentów technologii, jak i samych jej twórców, nie obowiązuje lockdown – tu pociąg pędzi pełną prędkością. Wydarzenia ostatnich miesięcy przyczyniły się do rozwoju cyfrowych kanałów komunikacji z klientem oraz upowszechniły płatności bezgotówkowe. Nastąpił dynamiczny zwrot w stronę e-commerce. Jednocześnie nowe nawyki i potrzeby konsumentów wymuszają zupełnie odmienne modele biznesowe, sposoby obsługi oraz nieoczywiste produkty w zakresie np. cyberbezpieczeństwa. Gwałtownie wzrasta też zapotrzebowanie na doskonalenie kompetencji pracowników w cyfrowym i zdalnym środowisku pracy.
- Nagle COVID-19 podzielił instytucje finansowe na dwie części. Jedna jest już gotowa na przyjęcie nowych klientów w sposób cyfrowy, a druga żałuje, że nie inwestowała wystarczająco dużo w zdalny onboarding klientów – zwraca uwagę David M. Brear, CEO 11:FS, budującego nowe oblicze bankowości i mający swoje wystąpienie podczas listopadowego Impactu.
Liderzy w komplecie
Kluczowym pojęciem tegorocznego wydarzenia będzie kooperacja, tak potrzebna podczas wojny wydanej pandemii. To właśnie współpraca ma być odpowiedzią na nowe wyzwania i impulsem dla zdrowej, efektywnej konkurencji. Stąd na Impact finance’20, prowadzonego w rytm 5 ścieżek tematycznych (Global Reset & Banking; Cloud Solutions, Emerging Tech & Security; Payments & Future Commerce; Sustainable Finance & Social Impact; Tech Talent, Innovation & Investment) zaplanowane jest m.in. spotkanie delegacji przedstawicieli polityków, bankowców i regulatorów z CEE, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Singapuru. Do tego dojdzie okazja do spotkań oraz dyskusji nie tylko podczas debat panelowych na wizji, ale i w trakcie interaktywnych, kameralnych sesji networkingowych. Nie dziwi więc, że swój udział w wydarzeniu zapowiedziały już największe marki i instytucje, takie jak: Mastercard, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Rozwoju, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, FinTech Poland, Polski Instytut Ekonomiczny, PKO BP, Microsoft oraz Startup Poland. Tegoroczny Impact to także przedstawiciele wschodzących gwiazd sceny fintechowej z takich marek, jak: Blik, Raisin, Silent Eight, Klarne czy W2 Global Data. A do tego pierwszy szereg menedżerów ze szturmujących rynek challenger banków, m.in.: Solaris, N26 czy Arival.
Start Impact finance’20 to już 25 listopada o godz. 10 na stronach Impact i Wirtualnej Polski.
![Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_799791761,w_225,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental
![Niewypłacalności firm w Polsce](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_139264061,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niewypłacalności firm w Polsce
![AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_382005637,w_197,wo_300,ho_169,_small.jpg)
AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/677-bgk,w_274,_small.jpg)
Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lichthund-gielda-foto,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.