Komunikaty PR

Jaki obraz branży turystycznej wyłania się z danych TFG

2020-05-21  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Izabela Hoppe
LoveBrands Relations

Ul. Generała Józefa Zajączka 11 lok. C5
01-510 Warszawa
izabela.hoppe|lbrelations.pl| |izabela.hoppe|lbrelations.pl
608 750 786
www.lbrelations.pl
Do pobrania inf. pras ( 0.02 MB )

Według danych Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, w pierwszym kwartale tego roku wzrosła liczba przedsiębiorców z branży turystycznej, którzy zdecydowali się zawiesić prowadzoną przez siebie działalność. O ile w marcu i kwietniu 2019 r. o zawieszeniu działalności zdecydowało odpowiednio 195 i 183 przedsiębiorców, to w tych samych miesiącach tego roku było to już 290 i 374 przedsiębiorców. Nie tylko nie wzrosła, ale wręcz zmalała w porównaniu do ubiegłego roku liczba przedsiębiorców, którzy postanowili w ogóle wykreślić się z rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez TFG.

 

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny stale monitoruje sytuację w branży turystycznej w Polsce. Według danych zgromadzonych przez Fundusz przedsiębiorcy turystyczni w Polsce przyjęli strategię wyczekiwania na rozwój sytuacji związanej z pandemią. W ofertach biur pojawiły się już oczywiście imprezy organizowane na późną jesień tego roku, a także na sezon zimowy 2020/2021. Jak wskazuje TFG, stosunkowo spora liczba przedsiębiorców zdecydowała się na zawieszenie działalności – 374 podmioty w kwietniu i 290 podmiotów w marcu tego roku
w porównaniu do 183 podmiotów w kwietniu i 195 podmiotów w marcu 2019 r. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że w kwietniu i marcu tego roku, mimo skutków pandemii i gwałtownego ograniczenia ruchu turystycznego liczba przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na wykreślenie z rejestru. To raptem 21 i 38 podmiotów (marzec
i kwiecień 2020), co nie tylko stanowi mniej niż w tych samych dwóch miesiącach ubiegłego roku (odpowiednio 28 i 43 podmioty wykreślone z rejestru), ale samo w sobie stanowi znikomy udział w całkowitej liczbie aktywnych podmiotów z rejestru. Według danych TFG na koniec kwietnia 2020r. w Polsce było niemal 5 000 aktywnych podmiotów w branży turystycznej.  

 

Jak podaje TFG, w całym pierwszym kwartale tego roku sprzedaż imprez turystycznych zmalała o ponad jedną trzecią w porównaniu do analogicznego kwartału roku ubiegłego. W wartościach liczbowych oznacza to spadek sprzedaży wyjazdów z poziomu imprez dla dwóch milionów klientów do nieco ponad jednego i ćwierć miliona. Sprzedano zatem ponad siedemset tysięcy imprez mniej. Poprzedni kwartał był też wyjątkowy z innego względu – odkąd działa Fundusz, a więc od listopada 2016r., po raz pierwszy wpłynęło do niego mniej składek niż musiał zwrócić przedsiębiorcom z powodu rozwiązania przez nich umów z klientami. Łącznie zgłoszono ponad 217 tysięcy rozwiązanych umów, co dla Funduszu oznaczało konieczność zwrotu 1,7 mln złotych.

 

Przedstawiciele TFG w swoich wypowiedziach podkreślają stabilność finansową funduszu. Jak mówią, jego stabilizująca rola dla polskiego rynku turystycznego jest w pełni aktywna, a obecna sytuacja nie niesie zagrożeń dla funduszu. W razie potrzeby TFG może zostać wsparty dodatkową pulą środków uruchomionych przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Również sam Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny może wesprzeć swoimi środkami Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Nie ma jednak w tej chwili takiej potrzeby.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: LoveBrands Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.