Komunikaty PR

Jan Wedel – wizjoner na miarę współczesności

2021-04-21  |  12:00
Biuro prasowe

Dawniej kreatywność przypisywano wyłącznie wybitnym artystom, pisarzom czy odkrywcom. Tymczasem, aby być kreatywnym, wystarczy być odważnym. Udowodnił to Jan Wedel, potomek Karola i Emila Wedlów, warszawski przedsiębiorca, który z małego sklepiku przy ul. Miodowej założonego przez dziadka, stworzył przedsiębiorstwo prosperujące do dzisiaj przy ul. Zamoyskiego w Warszawie. Czym zasłużył sobie na miano wizjonera?

W 1919 roku, po śmierci Emila Wedla, Jan objął samodzielną pieczę nad rodzinną firmą. Podobnie jak ojciec od młodzieńczych lat nabywał praktykę w czekoladowej branży. Zdobył nawet w tej dziedzinie tytuł doktora chemii spożywczej. Zagraniczne nauki i częste podróże poszerzały horyzonty przedsiębiorcy, który z sukcesem stosował nowoczesne metody produkcji i zarządzania. Dbał także o rozwój pracowników – każdy, kto rozpoczynał pracę w fabryce, przechodził przez szkolenia na wszystkich stanowiskach. Jednak to jego wzorowy stosunek do zatrudnianych przez siebie ludzi sprawił, że był wśród nich powszechnie szanowany. W trosce o nich utworzył działające przy fabryce udogodnienia, m.in.: stołówkę, żłobek, gabinet lekarski, a także zakład szewski.

Wedlowi nie brakowało także pomysłów na rozsławienie rodzinnej firmy – prawdopodobnie dzisiaj nie powstydziłby się ich niejeden marketingowiec. W 1926 roku na zlecenie Jana Wedla powstała niecodzienna grafika i dzisiejszy symbol firmy – Chłopiec na Zebrze, zaprojektowana przez włoskiego malarza Leonetto Cappiello. Jej bohaterowie promowali m.in. pierwszy sklep firmowy w Paryżu, a także zdobili samolot RWD-13 wykorzystywany do transportu i celów reklamowych. Kooperacja z Włochem była tylko początkiem działań z artystami, m.in. ze słynną Zofią Stryjeńską, czy też Mają Berezowską. Wedel wprowadził też pierwszą w Polsce maszynę vendingową przy wejściu do pobliskiego parku, dzięki której Warszawiacy mogli skosztować popularnych karmelków śmietankowych.

Pomysłowość i innowacyjność Jana Wedla są dzisiaj inspiracją i motywacją dla marki E.Wedel, która w tym roku obchodzi 170. urodziny. Mimo upływających lat obecni wielbiciele czekoladowych przysmaków mogą nadal próbować słodkości jego autorstwa. Czekolada „Jedyna”, ręcznie dekorowany Torcik Wedlowski, a także kultowe pianki Ptasie Mleczko® do dziś dostępne są w ofercie E.Wedel.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.