Komunikaty PR

Kiedy złoty się umocni?

2021-04-01  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl

Złoty osłabił się do najsłabszego poziomu od 2009 roku w wyniku rosnących obaw, że nasilająca się pandemia opóźni tegoroczne ożywienie gospodarcze. Kiedy złoty ma szansę się umocnić? Wyjaśnia analityk finansowy Krzysztof Sadecki.

Złotówka straciła na wartości w zeszły czwartek aż o 0,4% i osiągnęła kurs 4,6467 za euro. Jest to najniższy poziom polskiej waluty notowany od 2009 roku. Za nami kilka tygodni trudnych dla rynków wschodzących, które zostały wstrząśnięte wyższymi rentownościami obligacji skarbowych i zamieszaniem walutowym w Turcji.

Spadek złotego nastąpił kilka godzin po tym, jak polski rząd ogłosił surowsze ograniczenia w walce z pandemią. Kolejny dzień z rzędu w naszym kraju odnotowuje się rekordowe liczby nowych przypadków zarażeń koronawirusem. Europa Wschodnia cierpi z powodu pandemii, która skutkuje największą liczbą ofiar śmiertelnych na świecie.

Strateg walutowy Rabobank w Londynie Piotr Matys, powiedział: Deprecjacja jest wspierana przez trzecią falę pandemii i surowe ograniczenia nałożone przez rządzących, aby zapobiec upadkowi sektora opieki zdrowotnej, a złoty pokonał kluczową strefę oporu, co będzie sprzyjać dalszym wzrostom Euro w najbliższych tygodniach.

- Złoty stracił w tym miesiącu 2,7% wobec Euro, co czyni go drugim najgorszym na rynkach wschodzących po tureckiej lirze. Wskaźnik MSCI dotyczący walut z rynków wschodzących spadł o około 2% w stosunku do tegorocznego szczytu ustalonego w lutym, podczas gdy jego indeks akcji krajów rozwijających się zmniejszył zyski za rok. Umocnienia złotego możemy oczekiwać dopiero w drugiej połowie roku - komentuje Krzysztof Sadecki, analityk finansowy, biznesmen i redaktor naczelny magazynu „Businessman Today”.

Ambitny cel

Środki otrzymane z funduszu europejskiego na walkę z pandemią koronawirusa zostały wyczerpane przed czasem. Rząd wprowadził kolejne obostrzenia skutkujące ograniczeniami w życiu publicznym, co może oznaczać, że ambitny cel rządu jakim jest założony 4% wzrost gospodarczy, jest w tym roku zagrożony. Ekonomiści z Citigroup Inc., którzy przewidują wzrost polskiej gospodarki o 3,7% w 2021 roku, uznali, że ożywienie będzie prawdopodobnie opóźnione i nastąpi nie w drugim, ale trzecim kwartale 2021 roku. W najbliższym czasie spodziewają się za to korekt zaniżających prognozy wzrostu polskiej gospodarki.

Złoty znajduje się „w tyle” od końca ubiegłego roku, gdy Bank Centralny niespodziewanie interweniował w celu osłabienia polskiej waluty. Polscy politycy zapowiadali w ostatnich miesiącach, że są gotowi ponownie interweniować w Banku Centralnym, aby zapewnić, że kurs walutowy utrzyma konkurencyjność gospodarki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Face it
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.