Komunikaty PR

Kloepfel Group rozpoczyna badania pracowników i pracodawców w kierunku COVID-19

2021-03-22  |  18:20
Biuro prasowe
Kontakt
Maurycy Nosowski
BuzzAir

ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl

Niemiecka grupa kapitałowa Kloepfel Group rozpoczyna w Polsce budowanie sieci partnerów, w skład których wchodzą laboratoria oraz zespoły ratowników medycznych. W tym celu powołana została Spółka Check Your Health. Głównymi odbiorcami rozwiązań są duże przedsiębiorstwa z branży filmowej, magazynowej, turystycznej, budowlanej oraz spożywczej.

Liczba zakażeń koronawirusem wzrasta, ponownie sięgając w Polsce nawet kilkunastu tysięcy przypadków dziennie. Ze względu na wysoką transmisję wirusa na kolejne osoby, pewność odnośnie swojego stanu zdrowia chcą mieć nie tylko klienci indywidualni, ale i ci, którzy na co dzień odpowiedzialni są za zdrowie i bezpieczeństwo dużych grup pracowników. Ryzyko wybuchu epidemii w zakładach pracy zatrudniających setki czy tysiące osób jest bardzo duże, a niebezpieczeństwo transmisji wirusa dodatkowo rośnie przy konieczności odbycia podróży służbowych – krajowych lub zagranicznych.

Coraz więcej przedsiębiorców w Polsce decyduje się na finansowanie swoim pracownikom możliwości przeprowadzenia testów na Covid-19. Dla zatrudnionych oznacza to możliwość darmowego przetestowania się pod kątem ewentualnego zakażenia koronawirusem, z kolei firmy chroni przed ryzykiem utraty ciągłości produkcji i stratami finansowymi. Z możliwości kompleksowego przetestowania załogi korzystają już nie tylko firmy produkcyjne, fabryki czy zakłady pracy, w których duże grupy pracowników są ze sobą w bliskim kontakcie i często przebywają w pomieszczeniach zamkniętych, ale również inne branże.

Im większe przedsiębiorstwo i liczba pracowników, tym trudniej przeprowadzić proces testowania załogi pod względem logistycznym. Wyjść naprzeciw tym potrzebom planuje Check Your Health sp. z o. o., Spółka powołana przez niemiecką grupę kapitałową Kloepfel Group, działającą na terenie 10 krajów i posiadającą 12 działów biznesowych, zajmujących się m.in. optymalizacją kosztów w przedsiębiorstwach, realizacją projektów deweloperskich, rozwiązaniami HRowymi, Supply Chain, a także fuzjami i przejęciami. Dziś testy wykonać można nie tylko w najbliższych placówkach medycznych, które mają ograniczone możliwości, ale również w siedzibie firmy.

Pobranie materiału do badań serologicznych, czyli popularnych testów na przeciwciała oraz molekularnych, czyli testów RT-PCR, a także szybkich badań antygenowych może mieć miejsce na terenie zakładu pracy, jednak nie powinno odbywać się bez udziału specjalistów przeszkolonych medycznie. Zauważyliśmy, że wiele firm potrzebuje profesjonalnej pomocy nie tylko na etapie samego pobierania wymazów, ale również przy interpretacji wyników czy skompletowaniu dokumentacji medycznej czy kontakcie z ZUS i sanepidem. Nie można lekceważyć też aspektu informacyjnego – bywa, że pracodawca potrzebuje wsparcia w uświadomieniu pracowników, jak istotne jest wykonanie testów w kontekście obowiązujących przepisów BHP – mówi Jakub Szymczyk - Business Development Manager w Check Your Health sp. z o. o. Testy pracowników to element zmian organizacyjnych, jakie przedsiębiorcy musieli wprowadzić, by chronić nie tylko swój biznes przed wybuchem ognisk zakażenia, ale przede wszystkim zasoby ludzkie. Należą do nich między innymi systemy zmianowe czy zapewnienie środków ochrony osobistej. Duże przedsiębiorstwa najczęściej zamawiają pakiety po 200, 500 lub 1000 testów, co redukuje cenę jednostkową. Do grona naszych klientów dołączyły niedawno takie firmy jak Moon Films, Exim Tours czy Mabudo  – zauważa Szymczyk.

Odbiorcami usług są przede wszystkim duże przedsiębiorstwa z branży filmowej, magazynowej, turystycznej, budowlanej oraz spożywczej. Testy często przeprowadzane są w fabrykach, na planach filmowych, w domach opieki czy w biurach. Wykonywane są również na pracownikach, którzy nie mają objawów klinicznych lub epidemiologicznych, lub mają objawy niejednoznaczne. Mogą być oni nosicielami wirusa i przechodzić zakażenie bezobjawowo.

Rodzaje testów

Rozróżniamy trzy główne rodzaje testów:

Testy antygenowe

Oficjalnie zatwierdzony w Unii Europejskiej szybki test antygenowy zapewnia precyzyjne wyniki w ciągu zaledwie 15 minut, bez konieczności wysyłania wyniku do laboratorium. Specyficzność diagnostyczna testu to 99,9%, podczas gdy czułość diagnostyczna sięga 97,56%. Dzięki szybkim wynikom, umożliwia zapobieganie rozprzestrzeniania się wirusa oraz powstawanie jego nowych ognisk w miejscach pracy. Testy te stosowane są głównie przez pracodawców cyklicznie badających swoich pracowników, a także przez osoby, które podejrzewają u siebie występowanie COVID-19. Są one również tańsze od testów RT-PCR – ich cena wynosi do ok. 150 zł. Wiele krajów, jak np. Austria, Niemcy, Wielka Brytania czy Szwecja, wymagają przeprowadzania tego testu przed umożliwieniem podróży po ich terenie.

Testy na przeciwciała

W 15 minut pozwalają stwierdzić, czy pacjent przebył chorobę COVID-19. Jest to test immunochromatograficzny, mający na celu wykrycie przeciwciał przeciwko wirusowi SARS-CoV-2. Pozwala zasygnalizować możliwy kontakt z wirusem wywołującym COVID-19 i ewentualną na niego odporność. Test służy do jakościowego wykrywania i różnicowania przeciwciał w ludzkiej surowicy, osoczu i krwi. Dokładność testu jest na poziomie 98,18%, czułość kliniczna wynosi 98,33%. Dzięki nim pracodawcy mogą też sprawdzić, jakie jest ryzyko zachorowania danego pracownika.

Testy RT-PCR

Czułość diagnostyczna testu to 93,3%, podczas gdy swoistość diagnostyczna wynosi 99,4%. Test ten wybierany jest najczęściej przez podróżnych tuż przed wylotem. Większość państw, których gospodarka oparta jest o turystykę, wymaga posiadanie zaświadczenia o negatywnym wyniku testu RT-PCR. Firmy transnarodowe decydują się na zakup tych produktów w pakiecie dla swojej kadry menadżerskiej, często kursującej na zagraniczne delegacje. Testy RT-PCR są także wybierane przez klientów indywidualnych, wybierających się na wakacje do tropikalnych krajów, które często wymagają wykazania zaświadczenia o negatywnym wyniku testu przeprowadzonego do 48 godzin przed przylotem.

Wybór testu uzależniony jest od rodzaju firmy oraz stanowiska pracownika. Spółki z branży produkcyjnej i przemysłowej decydują się głównie na wykonywanie cyklicznych testów antygenowych oraz na przeciwciała, aby zapobiegać ewentualnym zarażeniom wśród personelu. Natomiast firmy z sektora usług wykonują głównie testy RT-PCR dla kadry menadżerskiej podróżującej poza granice kraju oraz testy antygenowe i na przeciwciała w przypadku powrotu pracowników „do biura” z pracy zdalnej. Szybkie testy antygenowe oraz na przeciwciała najczęściej wykonuje się cyklicznie co ok. 10-14 dni – ocenia Jakub Szymczyk.

Organizacja testów – krok po kroku

Na wstępie pracodawca powinien jak najbardziej precyzyjnie określić liczbę osób, które mają zostać poddane testowaniu. Im więcej osób będzie chętnych na badanie, tym korzystniejsza będzie mogła być cena za pojedynczy test. Kolejnym krokiem jest wybór terminu, w którym możliwe będzie zebranie jak największej liczby pracowników na terenie zakładu pracy, aby specjalista mógł przeprowadzić wymazy i ich analizę. W przypadku niektórych rodzajów testów, wyniki są dostępne nawet w kilka minut.

Kloepfel Group ma już za sobą pierwsze sukcesy, jeżeli chodzi o świadczenie usług związanych z przeciwdziałaniem rozprzestrzenianiu się pandemii COVID-19. Wraz z firmą doradczą Bechinger & Heymann Holding Kloepfel Group założyło w Niemczech marki Lindenpartner i FleeceforEurope. Te dwa podmioty, dzięki własnym liniom produkcyjnym, w założeniu mają uniezależnić Europę w kwestii masek od chińskich dostawców. Podczas gdy FleeceforEurope koncentruje się całkowicie na produkcji włókniny filtracyjnej, Lindenpartner produkuje zarówno maski OP, jak i te klasy FFP2 i FFP3. Obie firmy zaopatrują wyłącznie rynek europejski i produkują miesięcznie aż 20 milionów sztuk.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BuzzAir
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.