Komunikaty PR

Kloepfel Group rozpoczyna badania pracowników i pracodawców w kierunku COVID-19

2021-03-22  |  18:20
Biuro prasowe
Kontakt
Maurycy Nosowski
BuzzAir

ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl

Niemiecka grupa kapitałowa Kloepfel Group rozpoczyna w Polsce budowanie sieci partnerów, w skład których wchodzą laboratoria oraz zespoły ratowników medycznych. W tym celu powołana została Spółka Check Your Health. Głównymi odbiorcami rozwiązań są duże przedsiębiorstwa z branży filmowej, magazynowej, turystycznej, budowlanej oraz spożywczej.

Liczba zakażeń koronawirusem wzrasta, ponownie sięgając w Polsce nawet kilkunastu tysięcy przypadków dziennie. Ze względu na wysoką transmisję wirusa na kolejne osoby, pewność odnośnie swojego stanu zdrowia chcą mieć nie tylko klienci indywidualni, ale i ci, którzy na co dzień odpowiedzialni są za zdrowie i bezpieczeństwo dużych grup pracowników. Ryzyko wybuchu epidemii w zakładach pracy zatrudniających setki czy tysiące osób jest bardzo duże, a niebezpieczeństwo transmisji wirusa dodatkowo rośnie przy konieczności odbycia podróży służbowych – krajowych lub zagranicznych.

Coraz więcej przedsiębiorców w Polsce decyduje się na finansowanie swoim pracownikom możliwości przeprowadzenia testów na Covid-19. Dla zatrudnionych oznacza to możliwość darmowego przetestowania się pod kątem ewentualnego zakażenia koronawirusem, z kolei firmy chroni przed ryzykiem utraty ciągłości produkcji i stratami finansowymi. Z możliwości kompleksowego przetestowania załogi korzystają już nie tylko firmy produkcyjne, fabryki czy zakłady pracy, w których duże grupy pracowników są ze sobą w bliskim kontakcie i często przebywają w pomieszczeniach zamkniętych, ale również inne branże.

Im większe przedsiębiorstwo i liczba pracowników, tym trudniej przeprowadzić proces testowania załogi pod względem logistycznym. Wyjść naprzeciw tym potrzebom planuje Check Your Health sp. z o. o., Spółka powołana przez niemiecką grupę kapitałową Kloepfel Group, działającą na terenie 10 krajów i posiadającą 12 działów biznesowych, zajmujących się m.in. optymalizacją kosztów w przedsiębiorstwach, realizacją projektów deweloperskich, rozwiązaniami HRowymi, Supply Chain, a także fuzjami i przejęciami. Dziś testy wykonać można nie tylko w najbliższych placówkach medycznych, które mają ograniczone możliwości, ale również w siedzibie firmy.

Pobranie materiału do badań serologicznych, czyli popularnych testów na przeciwciała oraz molekularnych, czyli testów RT-PCR, a także szybkich badań antygenowych może mieć miejsce na terenie zakładu pracy, jednak nie powinno odbywać się bez udziału specjalistów przeszkolonych medycznie. Zauważyliśmy, że wiele firm potrzebuje profesjonalnej pomocy nie tylko na etapie samego pobierania wymazów, ale również przy interpretacji wyników czy skompletowaniu dokumentacji medycznej czy kontakcie z ZUS i sanepidem. Nie można lekceważyć też aspektu informacyjnego – bywa, że pracodawca potrzebuje wsparcia w uświadomieniu pracowników, jak istotne jest wykonanie testów w kontekście obowiązujących przepisów BHP – mówi Jakub Szymczyk - Business Development Manager w Check Your Health sp. z o. o. Testy pracowników to element zmian organizacyjnych, jakie przedsiębiorcy musieli wprowadzić, by chronić nie tylko swój biznes przed wybuchem ognisk zakażenia, ale przede wszystkim zasoby ludzkie. Należą do nich między innymi systemy zmianowe czy zapewnienie środków ochrony osobistej. Duże przedsiębiorstwa najczęściej zamawiają pakiety po 200, 500 lub 1000 testów, co redukuje cenę jednostkową. Do grona naszych klientów dołączyły niedawno takie firmy jak Moon Films, Exim Tours czy Mabudo  – zauważa Szymczyk.

Odbiorcami usług są przede wszystkim duże przedsiębiorstwa z branży filmowej, magazynowej, turystycznej, budowlanej oraz spożywczej. Testy często przeprowadzane są w fabrykach, na planach filmowych, w domach opieki czy w biurach. Wykonywane są również na pracownikach, którzy nie mają objawów klinicznych lub epidemiologicznych, lub mają objawy niejednoznaczne. Mogą być oni nosicielami wirusa i przechodzić zakażenie bezobjawowo.

Rodzaje testów

Rozróżniamy trzy główne rodzaje testów:

Testy antygenowe

Oficjalnie zatwierdzony w Unii Europejskiej szybki test antygenowy zapewnia precyzyjne wyniki w ciągu zaledwie 15 minut, bez konieczności wysyłania wyniku do laboratorium. Specyficzność diagnostyczna testu to 99,9%, podczas gdy czułość diagnostyczna sięga 97,56%. Dzięki szybkim wynikom, umożliwia zapobieganie rozprzestrzeniania się wirusa oraz powstawanie jego nowych ognisk w miejscach pracy. Testy te stosowane są głównie przez pracodawców cyklicznie badających swoich pracowników, a także przez osoby, które podejrzewają u siebie występowanie COVID-19. Są one również tańsze od testów RT-PCR – ich cena wynosi do ok. 150 zł. Wiele krajów, jak np. Austria, Niemcy, Wielka Brytania czy Szwecja, wymagają przeprowadzania tego testu przed umożliwieniem podróży po ich terenie.

Testy na przeciwciała

W 15 minut pozwalają stwierdzić, czy pacjent przebył chorobę COVID-19. Jest to test immunochromatograficzny, mający na celu wykrycie przeciwciał przeciwko wirusowi SARS-CoV-2. Pozwala zasygnalizować możliwy kontakt z wirusem wywołującym COVID-19 i ewentualną na niego odporność. Test służy do jakościowego wykrywania i różnicowania przeciwciał w ludzkiej surowicy, osoczu i krwi. Dokładność testu jest na poziomie 98,18%, czułość kliniczna wynosi 98,33%. Dzięki nim pracodawcy mogą też sprawdzić, jakie jest ryzyko zachorowania danego pracownika.

Testy RT-PCR

Czułość diagnostyczna testu to 93,3%, podczas gdy swoistość diagnostyczna wynosi 99,4%. Test ten wybierany jest najczęściej przez podróżnych tuż przed wylotem. Większość państw, których gospodarka oparta jest o turystykę, wymaga posiadanie zaświadczenia o negatywnym wyniku testu RT-PCR. Firmy transnarodowe decydują się na zakup tych produktów w pakiecie dla swojej kadry menadżerskiej, często kursującej na zagraniczne delegacje. Testy RT-PCR są także wybierane przez klientów indywidualnych, wybierających się na wakacje do tropikalnych krajów, które często wymagają wykazania zaświadczenia o negatywnym wyniku testu przeprowadzonego do 48 godzin przed przylotem.

Wybór testu uzależniony jest od rodzaju firmy oraz stanowiska pracownika. Spółki z branży produkcyjnej i przemysłowej decydują się głównie na wykonywanie cyklicznych testów antygenowych oraz na przeciwciała, aby zapobiegać ewentualnym zarażeniom wśród personelu. Natomiast firmy z sektora usług wykonują głównie testy RT-PCR dla kadry menadżerskiej podróżującej poza granice kraju oraz testy antygenowe i na przeciwciała w przypadku powrotu pracowników „do biura” z pracy zdalnej. Szybkie testy antygenowe oraz na przeciwciała najczęściej wykonuje się cyklicznie co ok. 10-14 dni – ocenia Jakub Szymczyk.

Organizacja testów – krok po kroku

Na wstępie pracodawca powinien jak najbardziej precyzyjnie określić liczbę osób, które mają zostać poddane testowaniu. Im więcej osób będzie chętnych na badanie, tym korzystniejsza będzie mogła być cena za pojedynczy test. Kolejnym krokiem jest wybór terminu, w którym możliwe będzie zebranie jak największej liczby pracowników na terenie zakładu pracy, aby specjalista mógł przeprowadzić wymazy i ich analizę. W przypadku niektórych rodzajów testów, wyniki są dostępne nawet w kilka minut.

Kloepfel Group ma już za sobą pierwsze sukcesy, jeżeli chodzi o świadczenie usług związanych z przeciwdziałaniem rozprzestrzenianiu się pandemii COVID-19. Wraz z firmą doradczą Bechinger & Heymann Holding Kloepfel Group założyło w Niemczech marki Lindenpartner i FleeceforEurope. Te dwa podmioty, dzięki własnym liniom produkcyjnym, w założeniu mają uniezależnić Europę w kwestii masek od chińskich dostawców. Podczas gdy FleeceforEurope koncentruje się całkowicie na produkcji włókniny filtracyjnej, Lindenpartner produkuje zarówno maski OP, jak i te klasy FFP2 i FFP3. Obie firmy zaopatrują wyłącznie rynek europejski i produkują miesięcznie aż 20 milionów sztuk.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Wyższa na dłużej – rentowność papierów skarbowych w USA Biuro prasowe
2024-04-30 | 11:10

Wyższa na dłużej – rentowność papierów skarbowych w USA

W skrócie:  • Rentowności amerykańskich 10-letnich obligacji skarbowych wzrosły powyżej 4,6% w związku z oczekiwaniami wolniejszego cyklu obniżek stóp procentowych
Gospodarka Rynki finansowe gospodarek wschodzących – czas zapiąć pasy
2024-04-30 | 11:00

Rynki finansowe gospodarek wschodzących – czas zapiąć pasy

Banki centralne z rynków wschodzących są obecnie między młotem a kowadłem: wzrost gospodarczy wymaga obniżenia stóp, ale spowolnienie cięć w głównych gospodarkach
Gospodarka Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych
2024-04-26 | 08:00

Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych

Co 5. firma nie reguluje zobowiązań wobec kontrahentów, bo sama nie otrzymuje zapłaty od klientów – wynika z badania „Przeterminowanie faktur w polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.