Kloepfel Group rozpoczyna badania pracowników i pracodawców w kierunku COVID-19
BuzzAir
ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl
Niemiecka grupa kapitałowa Kloepfel Group rozpoczyna w Polsce budowanie sieci partnerów, w skład których wchodzą laboratoria oraz zespoły ratowników medycznych. W tym celu powołana została Spółka Check Your Health. Głównymi odbiorcami rozwiązań są duże przedsiębiorstwa z branży filmowej, magazynowej, turystycznej, budowlanej oraz spożywczej.
Liczba zakażeń koronawirusem wzrasta, ponownie sięgając w Polsce nawet kilkunastu tysięcy przypadków dziennie. Ze względu na wysoką transmisję wirusa na kolejne osoby, pewność odnośnie swojego stanu zdrowia chcą mieć nie tylko klienci indywidualni, ale i ci, którzy na co dzień odpowiedzialni są za zdrowie i bezpieczeństwo dużych grup pracowników. Ryzyko wybuchu epidemii w zakładach pracy zatrudniających setki czy tysiące osób jest bardzo duże, a niebezpieczeństwo transmisji wirusa dodatkowo rośnie przy konieczności odbycia podróży służbowych – krajowych lub zagranicznych.
Coraz więcej przedsiębiorców w Polsce decyduje się na finansowanie swoim pracownikom możliwości przeprowadzenia testów na Covid-19. Dla zatrudnionych oznacza to możliwość darmowego przetestowania się pod kątem ewentualnego zakażenia koronawirusem, z kolei firmy chroni przed ryzykiem utraty ciągłości produkcji i stratami finansowymi. Z możliwości kompleksowego przetestowania załogi korzystają już nie tylko firmy produkcyjne, fabryki czy zakłady pracy, w których duże grupy pracowników są ze sobą w bliskim kontakcie i często przebywają w pomieszczeniach zamkniętych, ale również inne branże.
Im większe przedsiębiorstwo i liczba pracowników, tym trudniej przeprowadzić proces testowania załogi pod względem logistycznym. Wyjść naprzeciw tym potrzebom planuje Check Your Health sp. z o. o., Spółka powołana przez niemiecką grupę kapitałową Kloepfel Group, działającą na terenie 10 krajów i posiadającą 12 działów biznesowych, zajmujących się m.in. optymalizacją kosztów w przedsiębiorstwach, realizacją projektów deweloperskich, rozwiązaniami HRowymi, Supply Chain, a także fuzjami i przejęciami. Dziś testy wykonać można nie tylko w najbliższych placówkach medycznych, które mają ograniczone możliwości, ale również w siedzibie firmy.
Pobranie materiału do badań serologicznych, czyli popularnych testów na przeciwciała oraz molekularnych, czyli testów RT-PCR, a także szybkich badań antygenowych może mieć miejsce na terenie zakładu pracy, jednak nie powinno odbywać się bez udziału specjalistów przeszkolonych medycznie. Zauważyliśmy, że wiele firm potrzebuje profesjonalnej pomocy nie tylko na etapie samego pobierania wymazów, ale również przy interpretacji wyników czy skompletowaniu dokumentacji medycznej czy kontakcie z ZUS i sanepidem. Nie można lekceważyć też aspektu informacyjnego – bywa, że pracodawca potrzebuje wsparcia w uświadomieniu pracowników, jak istotne jest wykonanie testów w kontekście obowiązujących przepisów BHP – mówi Jakub Szymczyk - Business Development Manager w Check Your Health sp. z o. o. Testy pracowników to element zmian organizacyjnych, jakie przedsiębiorcy musieli wprowadzić, by chronić nie tylko swój biznes przed wybuchem ognisk zakażenia, ale przede wszystkim zasoby ludzkie. Należą do nich między innymi systemy zmianowe czy zapewnienie środków ochrony osobistej. Duże przedsiębiorstwa najczęściej zamawiają pakiety po 200, 500 lub 1000 testów, co redukuje cenę jednostkową. Do grona naszych klientów dołączyły niedawno takie firmy jak Moon Films, Exim Tours czy Mabudo – zauważa Szymczyk.
Odbiorcami usług są przede wszystkim duże przedsiębiorstwa z branży filmowej, magazynowej, turystycznej, budowlanej oraz spożywczej. Testy często przeprowadzane są w fabrykach, na planach filmowych, w domach opieki czy w biurach. Wykonywane są również na pracownikach, którzy nie mają objawów klinicznych lub epidemiologicznych, lub mają objawy niejednoznaczne. Mogą być oni nosicielami wirusa i przechodzić zakażenie bezobjawowo.
Rodzaje testów
Rozróżniamy trzy główne rodzaje testów:
Testy antygenowe
Oficjalnie zatwierdzony w Unii Europejskiej szybki test antygenowy zapewnia precyzyjne wyniki w ciągu zaledwie 15 minut, bez konieczności wysyłania wyniku do laboratorium. Specyficzność diagnostyczna testu to 99,9%, podczas gdy czułość diagnostyczna sięga 97,56%. Dzięki szybkim wynikom, umożliwia zapobieganie rozprzestrzeniania się wirusa oraz powstawanie jego nowych ognisk w miejscach pracy. Testy te stosowane są głównie przez pracodawców cyklicznie badających swoich pracowników, a także przez osoby, które podejrzewają u siebie występowanie COVID-19. Są one również tańsze od testów RT-PCR – ich cena wynosi do ok. 150 zł. Wiele krajów, jak np. Austria, Niemcy, Wielka Brytania czy Szwecja, wymagają przeprowadzania tego testu przed umożliwieniem podróży po ich terenie.
Testy na przeciwciała
W 15 minut pozwalają stwierdzić, czy pacjent przebył chorobę COVID-19. Jest to test immunochromatograficzny, mający na celu wykrycie przeciwciał przeciwko wirusowi SARS-CoV-2. Pozwala zasygnalizować możliwy kontakt z wirusem wywołującym COVID-19 i ewentualną na niego odporność. Test służy do jakościowego wykrywania i różnicowania przeciwciał w ludzkiej surowicy, osoczu i krwi. Dokładność testu jest na poziomie 98,18%, czułość kliniczna wynosi 98,33%. Dzięki nim pracodawcy mogą też sprawdzić, jakie jest ryzyko zachorowania danego pracownika.
Testy RT-PCR
Czułość diagnostyczna testu to 93,3%, podczas gdy swoistość diagnostyczna wynosi 99,4%. Test ten wybierany jest najczęściej przez podróżnych tuż przed wylotem. Większość państw, których gospodarka oparta jest o turystykę, wymaga posiadanie zaświadczenia o negatywnym wyniku testu RT-PCR. Firmy transnarodowe decydują się na zakup tych produktów w pakiecie dla swojej kadry menadżerskiej, często kursującej na zagraniczne delegacje. Testy RT-PCR są także wybierane przez klientów indywidualnych, wybierających się na wakacje do tropikalnych krajów, które często wymagają wykazania zaświadczenia o negatywnym wyniku testu przeprowadzonego do 48 godzin przed przylotem.
Wybór testu uzależniony jest od rodzaju firmy oraz stanowiska pracownika. Spółki z branży produkcyjnej i przemysłowej decydują się głównie na wykonywanie cyklicznych testów antygenowych oraz na przeciwciała, aby zapobiegać ewentualnym zarażeniom wśród personelu. Natomiast firmy z sektora usług wykonują głównie testy RT-PCR dla kadry menadżerskiej podróżującej poza granice kraju oraz testy antygenowe i na przeciwciała w przypadku powrotu pracowników „do biura” z pracy zdalnej. Szybkie testy antygenowe oraz na przeciwciała najczęściej wykonuje się cyklicznie co ok. 10-14 dni – ocenia Jakub Szymczyk.
Organizacja testów – krok po kroku
Na wstępie pracodawca powinien jak najbardziej precyzyjnie określić liczbę osób, które mają zostać poddane testowaniu. Im więcej osób będzie chętnych na badanie, tym korzystniejsza będzie mogła być cena za pojedynczy test. Kolejnym krokiem jest wybór terminu, w którym możliwe będzie zebranie jak największej liczby pracowników na terenie zakładu pracy, aby specjalista mógł przeprowadzić wymazy i ich analizę. W przypadku niektórych rodzajów testów, wyniki są dostępne nawet w kilka minut.
Kloepfel Group ma już za sobą pierwsze sukcesy, jeżeli chodzi o świadczenie usług związanych z przeciwdziałaniem rozprzestrzenianiu się pandemii COVID-19. Wraz z firmą doradczą Bechinger & Heymann Holding Kloepfel Group założyło w Niemczech marki Lindenpartner i FleeceforEurope. Te dwa podmioty, dzięki własnym liniom produkcyjnym, w założeniu mają uniezależnić Europę w kwestii masek od chińskich dostawców. Podczas gdy FleeceforEurope koncentruje się całkowicie na produkcji włókniny filtracyjnej, Lindenpartner produkuje zarówno maski OP, jak i te klasy FFP2 i FFP3. Obie firmy zaopatrują wyłącznie rynek europejski i produkują miesięcznie aż 20 milionów sztuk.
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.