Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic: zwolnienie z opłaty licencyjnej
W odpowiedzi na potrzeby branży, która coraz mocniej odczuwa skutki kryzysu gospodarczego, IAB Polska umożliwia firmom przystąpienie do Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic bez ponoszenia kosztu opłaty licencyjnej.
Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic funkcjonuje na polskim rynku od sierpnia 2019 roku. Określa standardy i dobre praktyki dla wszystkich uczestników łańcucha programmatic, a jego celem jest zapewnienie jakości, bezpieczeństwa oraz przejrzystości w wykorzystaniu programatyczego modelu zakupu reklam na polskim rynku.
Polska wersja Kodeksu powstała na licencji niemieckiej organizacji branżowej BVDW, stanowiącej część globalnej sieci IAB. Od 2016 roku Code of Conduct Programmatic Advertising funkcjonuje w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Lokalna wersja dokumentu, opracowana przez przedstawicieli Grupy Roboczej Programmatic IAB Polska, w pełni pokrywa się ze swoim pierwowzorem. Kodeks od października 2020 roku objęty również został programem poprawy jakości QUALID.
– Z licencją udzieloną przez BVDW wiąże się coroczny koszt za korzystanie za znaku, który wynosi 2 799 złotych netto. W świetle obecnej sytuacji gospodarczej i trudności z jakimi boryka się część przedsiębiorstw, IAB Polska wystąpiła o pozwolenie na zwolnienie firm z opłaty licencyjnej za rok 2020 i 2021. – tłumaczy Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
O zwolnienie może wystąpić każda firma, która zdecyduje się zostać nowym sygnatariuszem Kodeksu Programmatic i/lub programu QUALID, którego Kodeks Programmatic jest teraz częścią, ale ze względów finansowych nie mogła sobie na to obecnie pozwolić. Aby uzyskać zwolnienie należy przesłać prośbę na adres IAB Polska: kdprp@iab.com.pl.
Szczegóły oraz obecna lista Sygnatariuszy Kodeksu Programatycznego dostępna jest na stronie: https://www.iab.org.pl/kdprp/.
Lista Sygnatariuszy Programu poprawy jakości QUALID dostępna jest na stronie: https://www.iab.org.pl/qualid/sygnatariusze/.

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.