Kolejne innowacje i rozwój platformy e-commerce – Mazop Group planuje ekspansję
Mazop Group, polska firma specjalizująca się w produkcji opakowań kartonowych i przetwórstwie pianek polietylenowych oraz poliuretanowych, inwestuje w technologię, park maszynowy i rozwija własną platformę e-commerce, która notuje trzycyfrowe tempo wzrostu. Spółka planuje także dalszą ekspansję na kolejne rynki zagraniczne, a w maju, dzięki emisji udziałów przez Dom Maklerski INC, pozyskała od inwestorów 2,2 mln zł.
Grupa Mazop projektuje i dostarcza innowacyjne rozwiązania w zakresie zabezpieczania przesyłek, głównie dla przedsiębiorstw realizujących sprzedaż w kanale e-commerce. Firma posiada własny zespół projektowy oraz park maszynowy, dzięki czemu realizuje nowatorskie projekty, dopasowane do potrzeb różnych partnerów. W 2018 r. spółka uruchomiła własną platformę e-commerce do dystrybucji opakowań – BoxMarket.eu, poprzez którą oferuje produkty do odbiorców detalicznych. Obecnie platforma odpowiada za około 10 proc. przychodów spółki, jednak jej sprzedaż rośnie w trzycyfrowym tempie. Zamówienia można składać z każdego kraju Unii Europejskiej, a od roku rozwijana jest sprzedaż online na rynku czeskim i niemieckim. Firma rozpoczęła też promocję na Holandię oraz Francję, a produkty są również dostępne na międzynarodowych platformach sprzedażowych: eBay, Amazon i Allegro.
– Zarówno w projektowaniu, produkcji, jak i realizacji zamówień stawiamy na innowacyjność, mając przy tym na uwadze troskę o środowisko, wykorzystując do produkcji naszych opakowań materiały z recyklingu. Bliskie jest nam indywidualne podejście do każdego klienta – nasze produkty są dopasowane do potrzeb zamawiającego i cieszą się uznaniem już na 13 rynkach. Nie zwalniamy jednak tempa i planujemy rozszerzenie działalności naszej platformy sprzedażowej online w Holandii i Francji – trwają już nawet kampanie reklamowe. Wierzymy, że wdrażanie innowacji w obszarze produkcji, w połączeniu z rozwojem BoxMarket pozwoli na dalszy wzrost spółki – komentuje Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.
W maju Mazop Group pozyskało od inwestorów 2,2 mln zł. Emisję udziałów przeprowadził Dom Maklerski INC. Pieniądze pozyskane z emisji przeznaczono na rozwój automatyzacji i rozbudowę mocy produkcyjnych w tym na zakup nowego automatu sztancującego, co umożliwi wzrost efektywności produkcji oraz zakup wysokowydajnej składarko-sklejarki. Inwestycje w innowacje produktowe i procesowe to element strategii rozwoju spółki i ekspansji na rynki zagraniczne.
– Intensywnie się rozwijamy, zarówno od strony e-commerce, jak i produkcyjnej. Pod koniec lipca tego roku rozpoczniemy drukowanie za pomocą zakupionej drukarki cyfrowej. To bez wątpienia krok milowy w rozwoju naszej działalności. Będziemy mieć możliwość oferowania kolorowego nadruku na opakowaniach w małych i dużych seriach oraz częstą zmianę nadruku. Pozwoli to klientom lepiej wykorzystywać komunikację z klientem przy pomocy opakowań – podkreśla Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.
Rok do roku Mazop Group notuje ponad pięćdziesięcioprocentowy wzrost zysków. W 2020 r. firma osiągnęła 25 mln zł przychodów oraz 1 mln zł zysku netto, tymczasem tylko w pierwszej połowie bieżącego roku, przychód wyniósł ponad 16 mln zł. Do końca roku, spółka przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 3,2 mln zł netto. Mazop Group zamierza zadebiutować na NewConnect w 2022 r.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.