Komunikaty PR

Kolejne innowacje i rozwój platformy e-commerce – Mazop Group planuje ekspansję

2021-07-14  |  15:00
Biuro prasowe

Mazop Group, polska firma specjalizująca się w produkcji opakowań kartonowych i przetwórstwie pianek polietylenowych oraz poliuretanowych, inwestuje w technologię, park maszynowy i rozwija własną platformę e-commerce, która notuje trzycyfrowe tempo wzrostu. Spółka planuje także dalszą ekspansję na kolejne rynki zagraniczne, a w maju, dzięki emisji udziałów przez Dom Maklerski INC, pozyskała od inwestorów 2,2 mln zł.  

Grupa Mazop projektuje i dostarcza innowacyjne rozwiązania w zakresie zabezpieczania przesyłek, głównie dla przedsiębiorstw realizujących sprzedaż w kanale e-commerce. Firma posiada własny zespół projektowy oraz park maszynowy, dzięki czemu realizuje nowatorskie projekty, dopasowane do potrzeb różnych partnerów. W 2018 r. spółka uruchomiła własną platformę e-commerce do dystrybucji opakowań – BoxMarket.eu, poprzez którą oferuje produkty do odbiorców detalicznych. Obecnie platforma odpowiada za około 10 proc. przychodów spółki, jednak jej sprzedaż rośnie w trzycyfrowym tempie. Zamówienia można składać z każdego kraju Unii Europejskiej, a od roku rozwijana jest sprzedaż online na rynku czeskim i niemieckim. Firma rozpoczęła też promocję na Holandię oraz Francję, a   produkty są również dostępne na międzynarodowych platformach sprzedażowych: eBay, Amazon i Allegro.

– Zarówno w projektowaniu, produkcji, jak i realizacji zamówień stawiamy na innowacyjność, mając przy tym na uwadze troskę o środowisko, wykorzystując do produkcji naszych opakowań materiały z recyklingu. Bliskie jest nam indywidualne podejście do każdego klienta – nasze produkty są dopasowane do potrzeb zamawiającego i cieszą się uznaniem już na 13 rynkach. Nie zwalniamy jednak tempa i planujemy rozszerzenie działalności naszej platformy sprzedażowej online w Holandii i Francji – trwają już nawet kampanie reklamowe. Wierzymy, że wdrażanie innowacji w obszarze produkcji, w połączeniu z rozwojem BoxMarket pozwoli na dalszy wzrost spółki  – komentuje Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.

W maju Mazop Group pozyskało od inwestorów 2,2 mln zł. Emisję udziałów przeprowadził Dom Maklerski INC. Pieniądze pozyskane z emisji przeznaczono na rozwój automatyzacji i rozbudowę mocy produkcyjnych w tym na zakup nowego automatu sztancującego, co umożliwi wzrost efektywności produkcji oraz zakup wysokowydajnej składarko-sklejarki. Inwestycje w innowacje produktowe i procesowe to element strategii rozwoju spółki i ekspansji na rynki zagraniczne.

– Intensywnie się rozwijamy, zarówno od strony e-commerce, jak i produkcyjnej. Pod koniec lipca tego roku rozpoczniemy drukowanie za pomocą zakupionej drukarki cyfrowej. To bez wątpienia krok milowy w rozwoju naszej działalności. Będziemy mieć możliwość oferowania kolorowego nadruku na opakowaniach w małych i dużych seriach oraz częstą zmianę nadruku. Pozwoli to klientom lepiej wykorzystywać komunikację z klientem przy pomocy opakowań – podkreśla Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.

Rok do roku Mazop Group notuje ponad pięćdziesięcioprocentowy wzrost zysków. W 2020 r. firma osiągnęła 25 mln zł przychodów oraz 1 mln zł zysku netto, tymczasem tylko w pierwszej połowie bieżącego roku, przychód wyniósł ponad 16 mln zł. Do końca roku, spółka przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 3,2 mln zł netto. Mazop Group zamierza zadebiutować na NewConnect w 2022 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.