Komunikaty PR

Koniec z odpadami! Gospodarka obiegu zamkniętego i butelka zwrotna

2021-11-10  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 1.02 MB )

Według raportu Ministerstwa Klimatu i Środowiska1 wynika, że 7 na 10 konsumentów przy zakupie napojów w szklanych butelkach, nie zwraca uwagi na to, czy opakowanie można oddać, a oddawanie butelek wielokrotnego użytku jest korzystne dla środowiska i całego społeczeństwa. Nieocenionym sprzymierzeńcem świadomych ekologicznie wyborów jest gospodarka obiegu zamkniętego.

 

Jak działa gospodarka obiegu zamkniętego

Najprościej mówiąc: gospodarka obiegu zamkniętego minimalizuje ilość odpadów i pozwala korzystać z tych zasobów, które zostały już wytworzone. Dobrymi praktykami takiej gospodarki jest między innymi wymiana ubrań, których nie będziemy już nosić, dzielenie się nadmiarem jedzenia i produktów spożywczych do coraz bardziej powszechnych jadłodzielni, czy renowacja i naprawa starych przedmiotów. W nasze życie wkracza też coraz śmielej ekonomia współdzielenia, czyli wypożyczanie rowerów, hulajnóg lub samochodów na minuty. Takie zachowania znacząco zmniejszają zużycie materiałów i surowców oraz pozytywnie wpływa na środowisko naturalne.

 

Dobrym zobrazowaniem działania gospodarki w obiegu zamkniętym jest życie butelki zwrotnej, która może być wykorzystana nawet 20 razy:

  1. Klient dokonuje świadomego wyboru i kupuje napój w szklanej butelce zwrotnej.
  2. Klient oddaje pustą i nieuszkodzoną szklaną butelkę do sklepu lub innego punktu skupu.
  3. Producent odbiera ją ze sklepu. W browarze każda butelka jest myta i ponownie napełniana.
  4. Napełniona butelka trafia ponownie do sklepu, gdzie kupuje ją kolejny klient.
  5. Tutaj obieg się zamyka: po wypiciu napoju butelka zwrotna zostaje ponownie oddana do sklepu lub punktu skupu butelek i może być wykorzystana po raz kolejny. Dzięki temu nie trzeba produkować nowej butelki.

 

Butelka zwrotna lepsza niż recykling

W Polsce szklana butelka zwrotna trafia do recyklingu średnio po 9-krotnym użyciu. Tymczasem trwałość szkła pozwala na jej wykorzystanie nawet 20 razy. Przetworzenie surowca wiąże się
ze zużyciem dużej ilości energii w procesie recyklingu oraz śladem węglowym, który możemy zredukować poprzez niewielką zmianę nawyków.

Gdyby dziś zastąpić wszystkie szklane butelki zwrotne bezzwrotnymi, trzeba by przerobić dodatkowo
1 mln ton szkła rocznie. To oznaczałoby, że połowa stłuczki musiałaby trafić na wysypiska, ponieważ huty szkła nie poradziłyby sobie z taką ilością surowca do recyklingu. Obecnie nie mamy powodów do dumy na tym polu – aż 10% odpadów na wysypiskach, to szkło. Dlatego tak ważna jest zmiana nawyków i konsekwentne dążenie do gospodarowania odpadami w obiegu zamkniętym.

 

Finansowe korzyści z obiegu zamkniętego

Pamiętajmy o tym, że gospodarka obiegu zamkniętego jest korzystna nie tylko dla środowiska naturalnego. Dla konsumenta oznacza zwrot kaucji, dla producenta brak kosztów związanych z wprowadzeniem na rynek nowego opakowania.

Pamiętajmy, że każda oddana butelka ma znaczenie.

 

Do redaktora:

Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwnego, z udziałem 36,4% (dane GUS, 2020). Firma zatrudnia ponad 2700 osób w swoich browarach i oddziałach w całej Polsce. Jako firma odpowiedzialna społecznie Kompania Piwowarska troszczy się o ludzi i środowisko. Realizując strategię zrównoważonego rozwoju, promuje odpowiedzialność i umiar w spożywaniu alkoholu, szkoli sprzedawców, oszczędza wodę i energię, wspiera rozwój swoich partnerów biznesowych i angażuje się w wolontariat. Lider rynku piwnego w Polsce jest dumnym sponsorem wielu lokalnych drużyn sportowych. 

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzone są najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubr, Tyskie, Lech, Redd’s, a także kolekcja specjalności Książęcego. W ofercie producenta znajdują się również cenione w Polsce piwa czeskie: Pilsner Urquell (ikona czeskiego piwa) i Kozel (najczęściej wybierane przez Czechów piwo) a także piwa bezalkoholowe sygnowane marką Lech Free 0,0% oraz Tyskie 0,0%. Sprawdzone receptury, nieskazitelna czystość w browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów – to wszystko sprawia, że warzone tam piwa są cenione w Polsce i za granicą. 

Więcej informacji o działalności i produktach Kompanii Piwowarskiej można znaleźć na stronie: www.kp.pl, na profilu Facebook firmy: https://www.facebook.com/kompaniapiwowarska oraz na portalu społecznościowym LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/kompania-piwowarska  

Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International stanowiącej część Asahi Group Holdings. 

Dodatkowych informacji udziela:  

Biuro Prasowe 

Kompania Piwowarska           

Mail: biuro.prasowe@asahibeer.pl 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Prawo

Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

Firma

Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.