Mazop pokazuje wyniki finansowe i planuje dalszy rozwój na rynkach europejskich
Polski producent opakowań dla e-commerce i przemysłu – Grupa Mazop – z sukcesem rozwija się na kolejnych europejskich rynkach. Firma poinformowała o wynikach finansowych wypracowanych w pierwszej połowie 2023 r. W tym okresie przychody wyniosły ponad 20,7 mln zł, EBITDA odnotowała wartość blisko 2 mln zł, a zysk netto 760 tys. zł, co wypada imponująco wobec straty w zeszłym roku.
Mazop to innowacyjny producent opakowań z siedzibą w Brwinowie pod Warszawą. Firma ma za sobą udane pierwsze półrocze. Wartość przychodów sięgnęła przeszło 20,7 mln zł, EBITDA z kolei – 2 mln zł. Zysk netto wyniósł 760 tys. zł. Zarząd szacuje, że druga połowa roku będzie co najmniej równie udana i pozwoli osiągnąć dwucyfrowy wzrost przychodów w całym 2023 roku.
- Kryzys energetyczny zmienił nastroje na każdym europejskim rynku, w tym polskim. Blisko połowa sprzedaży Mazopu to eksport, dlatego jako spółka mierzyliśmy się z wieloma problemami specyficznymi dla danego rynku. Dzięki odpowiedniej strategii i konsekwencji udało nam się je pokonać i wrócić na tor szybkiego wzrostu - mówi Krzysztof Rusin, prezes Mazop.
Firma postawiła na zwiększenie mocy produkcyjnych - jest w stanie wyprodukować do 6 mln opakowań miesięcznie - i działań sprzedażowych, dzięki czemu powróciła na tory dynamicznego rozwoju. - Koncentrujemy się szczególnie na klientach z sektora MŚP. Wartość globalnego rynku opakowań do e-commerce ma wynieść do 2027 r. 98 mld euro i rosnąć 18 proc. rocznie – mówi Krzysztof Rusin. Strategię spółki uzupełnia sprzedaż opakowań przez dystrybutorów, a także wyspecjalizowana produkcja dla dużych firm w seriach mniejszych lub średnich.
- Cały proces - od projektowania, przez testowanie prototypów, produkcję i wysyłkę, odbywa się wewnątrz firmy. Nasz know how w zakresie projektowania opakowań, jak i wewnętrzny dział R&D, stanowi nasze najcenniejsze aktywo. Dzięki niemu potrafimy oferować opakowania kompleksowo łącząc różne technologie i surowce na unikatowym poziomie - dodaje Krzysztof Rusin. Firma co roku wprowadza nowe produkty – do najciekawszych z ostatnich nowości należą tekturowe kontenery z 7 warstwowej tektury – np. na baterie do samochodów elektrycznych, ale również opakowania membranowe z biokompostowalną folią oraz wypełnienia piankowe z celulozowej pianki.
- Ekologia i zrównoważony rozwój to główny kierunek rozwoju całej branży opakowaniowej. Dlatego każde opakowanie, które projektujemy, staramy się robić z maksymalnym naciskiem na jego minimalny wpływ na środowisko.
Ekspansja zagraniczna jest dużym atutem firmy i stanowi główne źródło potencjału zwiększenia skali działalności. Największe wzrosty sprzedaży zanotowano m. in. w Szwecji (306 proc.), Holandii (265 proc.) czy Czechach (265 proc.). Spółka planuje też zwiększyć swoją obecność na innych dochodowych rynkach oraz po raz pierwszy otworzyć własny dział handlowy na rynku niemieckim.
Firma rozważa również NewConnect jako jedną z opcji dla dalszego rozwoju - Od jakiegoś czasu patrzymy w stronę giełdy, czekając na odpowiedni moment zarówno od strony szeroko pojętego rynku, jak i naszego biznesu. Do debiutu na rynku NewConnect dojdzie, gdy zostaną spełnione powyższe przesłanki i uznamy, że jest to w interesie spółki oraz akcjonariuszy - mówi Krzysztof Rusin.
Spółka prowadzi również wewnętrzny startup, czyli spółkę Sheep Me Sp. z o.o., która świadczy usługi fulfillmentowe dla e-commerce. - Postanowiliśmy wykorzystać naszą wiedzę dotyczącą opakowań do zaoferowania naszym klientom usługowego pakowania. Daje nam to możliwość przetestowania naszych opakowań w realnym zastosowaniu, jak również oferowanie naszym klientom bardzo elastycznego i kompleksowego podejścia w zakresie pakowania. Spółka jest młoda, ale w tym roku osiągnie już przychody na poziomie około jednego miliona zł – dodaje Krzysztof Rusin.

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.