Komunikaty PR

Nestlé we wszystkich produktach spożywczych w Polsce stosuje jaja z chowu bezkla

2021-03-24  |  15:55
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

W ramach dalszego zaangażowania na rzecz dobrostanu zwierząt, Nestlé przyłączyło się także do apelu do decydentów Unii Europejskiej o wprowadzenie zakazu hodowli klatkowej kur.

Nestlé wspólnie z fundacją Compassion in World Farming oraz wiodącymi firmami spożywczymi wezwało decydentów Unii Europejskiej do rezygnacji ze stosowania klatek w hodowli zwierząt, poczynając od kur niosek.

Apelujący podkreślają, że systemy bezklatkowe zapewniają zwierzętom znacznie lepszą jakość życia, i zauważają, że dokonano znacznego postępu w przechodzeniu na tego typu rozwiązania.

„Jesteśmy dumni, że w naszych produktach spożywczych w Europie wykorzystujemy jaja pochodzące wyłącznie z chowu bezklatkowego” – mówi Magdi Batato, Wiceprezes i Dyrektor Operacyjny Nestlé. „W pełni popieramy apel Compassion in World Farming o zaprzestanie stosowania klatek w hodowli kur niosek”.

Inspiracją do wspólnego apelu stała się europejska inicjatywa obywatelska „End the Cage Age”, wzywająca do zniesienia hodowli klatkowych w całej Europie. W 2018 roku wsparło ją ponad 170 europejskich organizacji pozarządowych – zebrano wówczas 1,4 miliona zweryfikowanych podpisów. Była to pierwsza udana europejska akcja obywatelska na rzecz poprawy warunków zwierząt hodowlanych.

W Europie Nestlé wykorzystuje około 4500 ton jaj rocznie w produktach swoich marek spożywczych, w tym majonezach Winiary i Thomy oraz w niektórych produktach wegetariańskich z portfolio Garden Gourmet.

Globalny cel firmy obejmuje korzystanie do 2025 roku jaj pochodzących wyłącznie z chowu bezklatkowego we wszystkich produktach spożywczych na świecie, a także dalsze dążenie do poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych.

Jak dodaje Magdi Batato, Nestlé jest gotowe do dalszego wspierania branży we wprowadzaniu zmian. „Wraz z organizacjami społecznymi, hodowcami i klientami będziemy nadal poprawiać dobrostan zwierząt hodowlanych, wspierając postęp w tym obszarze i współtworząc najwyższe standardy pozyskiwania surowców do produkcji spożywczej w całym naszym łańcuchu dostaw”.

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

Kontakt:

 

 

 

Edyta Iroko

Tel.: +48 600 204 870

edyta.iroko@pl.nestle.com

Joanna Szpatowicz

Tel.: +48 600 204 159

joanna.szpatowicz@pl.nestle.com  

           

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych Biuro prasowe
2024-04-26 | 08:00

Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych

Co 5. firma nie reguluje zobowiązań wobec kontrahentów, bo sama nie otrzymuje zapłaty od klientów – wynika z badania „Przeterminowanie faktur w polskich
Gospodarka Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.
2024-04-23 | 14:00

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.

W I kw. 2024 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 4 796 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – ponad dwa tys. –
Gospodarka Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
2024-04-23 | 09:07

Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni

Wielkimi krokami zbliża się wyczekiwana przez większość z nas majówka. Planujemy wyjazdy, wypady za miasto, albo zwyczajnie przeznaczymy ten czas na wypoczynek w domowym zaciszu.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.