Nestlé we wszystkich produktach spożywczych w Polsce stosuje jaja z chowu bezkla
W ramach dalszego zaangażowania na rzecz dobrostanu zwierząt, Nestlé przyłączyło się także do apelu do decydentów Unii Europejskiej o wprowadzenie zakazu hodowli klatkowej kur.
Nestlé wspólnie z fundacją Compassion in World Farming oraz wiodącymi firmami spożywczymi wezwało decydentów Unii Europejskiej do rezygnacji ze stosowania klatek w hodowli zwierząt, poczynając od kur niosek.
Apelujący podkreślają, że systemy bezklatkowe zapewniają zwierzętom znacznie lepszą jakość życia, i zauważają, że dokonano znacznego postępu w przechodzeniu na tego typu rozwiązania.
„Jesteśmy dumni, że w naszych produktach spożywczych w Europie wykorzystujemy jaja pochodzące wyłącznie z chowu bezklatkowego” – mówi Magdi Batato, Wiceprezes i Dyrektor Operacyjny Nestlé. „W pełni popieramy apel Compassion in World Farming o zaprzestanie stosowania klatek w hodowli kur niosek”.
Inspiracją do wspólnego apelu stała się europejska inicjatywa obywatelska „End the Cage Age”, wzywająca do zniesienia hodowli klatkowych w całej Europie. W 2018 roku wsparło ją ponad 170 europejskich organizacji pozarządowych – zebrano wówczas 1,4 miliona zweryfikowanych podpisów. Była to pierwsza udana europejska akcja obywatelska na rzecz poprawy warunków zwierząt hodowlanych.
W Europie Nestlé wykorzystuje około 4500 ton jaj rocznie w produktach swoich marek spożywczych, w tym majonezach Winiary i Thomy oraz w niektórych produktach wegetariańskich z portfolio Garden Gourmet.
Globalny cel firmy obejmuje korzystanie do 2025 roku jaj pochodzących wyłącznie z chowu bezklatkowego we wszystkich produktach spożywczych na świecie, a także dalsze dążenie do poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych.
Jak dodaje Magdi Batato, Nestlé jest gotowe do dalszego wspierania branży we wprowadzaniu zmian. „Wraz z organizacjami społecznymi, hodowcami i klientami będziemy nadal poprawiać dobrostan zwierząt hodowlanych, wspierając postęp w tym obszarze i współtworząc najwyższe standardy pozyskiwania surowców do produkcji spożywczej w całym naszym łańcuchu dostaw”.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com | |||

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.