Komunikaty PR

Nowe zadanie linii lotniczych: szczepionki zamiast pasażerów?

2021-03-02  |  09:00
Biuro prasowe

Ostatni rok, w którym zasady dyktuje pandemia, jest bardzo trudnym okresem dla branży lotniczej. Zamykanie międzynarodowego ruchu lotniczego, odwoływanie kolejnych lotów oraz rosnące obawy pasażerów przed podróżami powietrznymi bardzo mocno odbijają się na sytuacji linii, a w efekcie na wyglądzie siatki połączeń. Jednocześnie samoloty mają kluczową rolę do odegrania w transporcie szczepionek na koronawirusa.

Według danych IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych) globalny ruch pasażerski w liniach lotniczych w szczycie pandemii koronawirusa spadł o 90% i nie powróci do wcześniejszego poziomu do 2024 r. Biorąc pod uwagę jej wpływ na branżę turystyczną, wiele linii lotniczych musiało zdecydować się na  zmniejszenie liczby pracowników. Niegdyś zatłoczone lotniska świecą pustkami, podobnie jak sklepy i restauracje, znajdujące się na ich terenie, a zapotrzebowanie na ruch samolotowy nie wzrasta – ludzie boją się podróżowania nie tylko ze względów zdrowotnych, ale także przez niepewność, spowodowaną notorycznie odwoływanymi lotami.

Transport lotniczy ma dziś jednak bardzo ważne zadanie do wykonania. Globalna dystrybucja szczepionek na koronawirusa zależy właśnie od możliwości, jakie stwarza przewóz samolotowy. Jak twierdzi Carsten Spohr, CEO Lufthansa Group, jeśli dla każdego człowieka na Ziemi zapewniona miałaby zostać jedna dawka szczepionki, do ich dystrybucji potrzebne byłoby około 8000 samolotów cargo. Spohr dodaje także, że zdecydowali się na wymontowywanie foteli z części samolotów, by zapewnić więcej miejsca niezbędnego do przewozu szczepionek.

Kluczowe bezpieczeństwo

Transport szczepionek na koronawirusa to szczególnie złożone wyzwanie ze względu wymagania, dotyczące warunków przewozu, w tym konieczność zapewnienia kontrolowanej, nieprzerwanej temperatury o wysokości do -80°C.  Ogromna skala zadania, konieczność zagwarantowania bezpieczeństwa i szybkiego przeprowadzenia operacji pociągają za sobą wysokie koszty, wynikające z potrzeby odpowiedniej infrastruktury i sprzętu.

Przechowywanie zamrożonych szczepionek pokładzie samolotu to tylko część wyzwania. Linie lotnicze i współpracujące z nimi podmioty muszą brać pod uwagę całą podróż, która bywa bardziej skomplikowana i dłuższa niż sam lot. Proces obejmuje także przygotowanie i przechowywanie towaru przed wysyłką, transport do i z lotniska oraz załadunek i ewentualne opóźnienia. Wszystkie te etapy wymagają nieustannej kontroli temperatury i zachowania ciągłości łańcucha chłodniczego. W innym wypadku narażona jest skuteczność i bezpieczeństwo szczepionek – mówi Daria Roszczyk-Krowicka, Sales and Marketing Director w firmie Blulog, dostarczającej rozwiązania IoT dla monitoringu temperatury w transporcie.

 

Przeszkodą ograniczona siatka połączeń

Oprócz wymogów technicznych należy wziąć pod uwagę również obecne obostrzenia dla branży lotniczej. Zmniejszenie ruchu pasażerskiego spowodowało redukcję liczby latających samolotów. Jak informuje IATA, dystrybucja szczepionek to prawdziwe wyzwanie, biorąc pod uwagę ograniczony transport powietrzny i globalną łączność, wynikające z uziemienia prawie dwóch trzecich sieci pasażerskiej. Odwołanie 4,5 mln lotów we wszystkich regionach znacznie zmniejszyło międzynarodową pojemność ładunkową. Ponad 100 przewoźników wykonało operacje towarowe, przekształcając samoloty pasażerskie w cargo. Pozwoliło to na wysłanie maseczek, respiratorów i innych środków ochrony indywidualnej, a także sprzętu medycznego i leków o wartości milionów ton.

Świat polega na transporcie lotniczym ze względu na szybkość, spójność i wydajność w dostarczaniu wartościowych, wrażliwych produktów, wymagających przechowywania w kontrolowanej temperaturze. Branża lotnicza, chcąc zapewnić wysokiej jakości usługi, których oczekują spedytorzy farmaceutyczni, musi stawić czoła przeszkodom, takim jak niewystarczająca wiedza, nieodpowiednia infrastruktura, źle wyposażone obiekty i zaostrzone przepisy. Dobrze zorganizowany przewóz samolotowy jest kluczowy dla globalnych programów szczepień, jednak nie może działać w pojedynkę. Inwestycje w zintegrowany, multimodalny transport i wzmocnienie sieci dostaw na każdym odcinku są dziś wyjątkowo ważne. Kluczem jest także kontrola szczególnie istotnej w przypadku szczepionek temperatury i ciągłości łańcucha chłodniczego na każdym z etapów transportu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Brytyjskie sztuczki handlowe w celu zmniejszenia inflacji po Brexicie Biuro prasowe
2024-04-17 | 12:10

Brytyjskie sztuczki handlowe w celu zmniejszenia inflacji po Brexicie

Brytyjskie sztuczki handlowe w celu zmniejszenia inflacji po Brexicie – jak zrównoważyć koszt kontroli (ograniczeń) eksportu unijnej żywności do Wlk. Brytanii   Od 30
Gospodarka Chiny kontra Niemcy – fala handlowa odwraca się
2024-04-16 | 12:00

Chiny kontra Niemcy – fala handlowa odwraca się

Produkty chińskie wypierają niemieckie nie tylko z rynków światowych, ale i ich kosztem znajdują odbiorców w Europie. Nie chodzi przy tym wyłącznie o motoryzację, ale też
Gospodarka Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność
2024-04-10 | 13:00

Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność

Niemal co dziesiąty ankietowany twierdzi, że Polacy nie pracują zbyt wiele, a co trzeci uważa, że 4-dniowy tydzień pracy w żaden sposób nie wpłynie na naszą produktywność w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.