Nowy ogólnodostępny i darmowy ranking popularności marek aktualizowany co 24
Polski SentiOne jako pierwszy w branży monitoringu Internetu uruchomił aktualizowany codziennie ranking 100 najpopularniejszych marek w Internecie SentiCharts. Oprócz zestawienia ogólnego dostępne są również listy top 10 w dwunastu kategoriach. SentiCharts są dostępne dla każdego za darmo i obejmują również informacje takie jak sentyment wokół marki czy stosunek liczby wypowiedzi pozytywnych do negatywnych. Dotychczas tego typu informacje były trudne do uzyskania, a podobne zestawienia publikowane wyłącznie w ujęciu miesięcznym lub rocznym. SentiCharts pozwalają m.in. śledzić na bieżąco efekty działań firm - np. pozycje marek Only Bio i E. Wedel w swoich branżach znacząco wzrosły po ogłoszeniu współpracy, a Motorola po wypuszczeniu na rynek nowego smartfona podskoczyła w rankingu ogólnym o sześć miejsc.
SentiOne, polska firma wspierająca marki w monitoringu Internetu i automatyzacji obsługi klienta z pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji, jako pierwsza na świecie uruchamia darmowy, ogólnodostępny i aktualizowany codziennie ranking popularności marek w Internecie SentiCharts. Opracowany przez SentiOne algorytm sztucznej inteligencji codziennie zbiera i analizuje ponad 150 mln wzmianek z publicznych domen, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi, na podstawie których przygotowuje aktualne zestawienie.
Ranking prezentuje 100 najpopularniejszych marek w polskim Internecie oraz listy top 10 w dwunastu kategoriach: motoryzacja, napoje, elektronika użytkowa, e-commerce, moda, finanse i bankowość, artykuły spożywcze, zdrowie i uroda, elektronika domowa, handel, technologie i gry wideo. Miejsce w rankingu wyliczane jest na podstawie wielu różnych czynników, m.in. liczby wzmianek, ich wydźwięku emocjonalnego i źródeł dyskusji. To rozwinięcie i poszerzenie zestawienia Social Index, które dotychczas SentiOne publikował raz do roku.
Chcemy, by SentiCharts było tym dla monitoringu Internetu, czym Google Maps stało się dla nawigacji i odkrywania nowych miejsc - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne - To znacznie więcej niż zwykły ranking popularności - to rewolucja w podejściu do marketingu i zarządzania marką. Publiczne źródło danych, które pozwala każdemu sprawdzić np. jak wprowadzenie nowego produktu albo kryzys PR-owy wpłynęły na postrzeganie firmy. Do tej pory wiele agencji badawczych publikowało tego typu zestawienia w ujęciu miesięcznym albo rocznym. Teraz można śledzić sytuację w zasadzie w czasie rzeczywistym i jednym kliknięciem sprawdzać dane, które dotychczas były trudne do uzyskania, jak sentyment emocjonalny czy wskaźnik Brand Health Index, czyli stosunek liczby pozytywnych wzmianek do negatywnych.
Obecnie analizą objętych jest ponad 1000 marek działających na polskim rynku, a ich lista jest stale poszerzana. Zainteresowani mogą również sprawdzić szczegóły, takie jak najpopularniejsze wypowiedzi na temat marki, rozkład wzmianek w czasie czy wskaźnik Brand Health Index z ostatnich 30 dni. Obecnie SentiCharts są dostępne również w językach angielskim i hiszpańskim.
Na Wielkanoc rośnie popularność producentów majonezów
SentiCharts umożliwia również wychwytywanie trendów z danych branż. W minionym tygodniu wyraźnie widać było, jak istotną rolę na polskich świątecznych stołach odgrywa majonez - w kategorii „Żywność” pierwsze miejsce zajęła marka Winiary, czyli producent popularnego Majonezu Dekoracyjnego, natomiast znana m.in. z Majonezu Babuni marka Hellmman’s podskoczyła aż o trzy pozycje.
Kilka firm zyskało dużą popularność w efekcie wdrożenia nowych produktów. Informacja o połączeniu sił producenta kosmetyków Only Bio oraz marki E. Wedel, które wspólnie wypuściły na rynek limitowaną serię produktów pielęgnacyjnych o zapachu czekolady, sprawiła, że Only Bio zajęło trzecią pozycję w kategorii „Zdrowie i uroda”, a E. Wedel piątą w kategorii „Żywność”. Z kolei producent słodyczy Kinder, dzięki wprowadzeniu jajek-niespodzianek Kinder Joy z figurkami z Harry’ego Pottera, przeskoczył o cztery pozycje i zajął drugie miejsce w kategorii „Żywność”. We wprowadzaniu nowego produktu na rynek sukces odniosła też Motorola, która po wypuszczeniu nowego modelu smartfona podskoczyła w rankingu ogólnym aż o sześć miejsc.
Jak działa monitoring Internetu?
Aplikacja SentiOne Listen do monitoringu Internetu daje możliwość m.in. śledzenia w jednym miejscu zaawansowanych statystyk oraz komentarzy ze wszystkich kanałów w mediach społecznościowych danej marki i szybkiego reagowania na nie, a także stworzenia Profilu Idealnego Klienta na podstawie informacji demograficznych o obserwatorach. Pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów kluczowych i dzielenie się wynikami analizy z innymi użytkownikami. Algorytmy SentiOne rozumieją ludzkie intencje na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie czy sarkazm.
Ranking SentiCharts dostępny jest tutaj: https://sentione.com/pl/zasoby/narzedzia/senticharts

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.