Komunikaty PR

Nowy raport Salesforce - Trendy w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw

2021-10-12  |  14:29
Biuro prasowe

Firma Salesforce opublikowała piątą edycję raportu pt. „Small and Medium Business Trends” (Trendy wśród małych i średnich przedsiębiorstw). Badanie przeprowadzone przez The Harris Poll w czerwcu i lipcu obejmuje odpowiedzi zebrane od ponad 2500 właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz liderów z Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Europy oraz Azji i Pacyfiku.  

Wyniki badań wskazują kilka skutecznych sposobów, dzięki którym małe i średnie firmy mogą odnieść sukces w cyfrowym świecie.

Przykładowo 67% liderów MŚP twierdzi, że wsparcie społeczności było ważne dla przetrwania ich firmy podczas pandemii, a zdaniem 69% kluczowa okazała się pomoc rządowa.

Małe firmy stawiają na pierwszym miejscu zaufanie pracowników i klientów

Największe sukcesy odnoszą te małe i średnie firmy, które podejmują działania mające na celu zdobycie zaufania pracowników. Badania pokazują, że 50% małych i średnich przedsiębiorstw o rosnących przychodach zaoferowało elastyczne warunki pracy w czasie pandemii, w porównaniu do 38% firm, których przychody pozostają w miejscu lub maleją.

Te firmy również ciężko pracują, aby zdobyć zaufanie klientów. Na przykład 75% rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw twierdzi, że ich klienci oczekują możliwości dokonywania transakcji online. W związku z tym 72% z nich umożliwia dokonywanie zakupów w sieci – w tym ponad jedna trzecia (35%) dodała taką możliwość w ciągu ostatniego roku. Ponadto 95% rozwijających się MŚP podejmuje działania mające na celu zabezpieczenie danych firmy i ochronę informacji o klientach przed cyberatakami.
 

MŚP wkraczają w cyfrowy świat

Małe firmy w większości przypadków nie były przygotowane na pandemię i jej skutki ekonomiczne, co zmusiło wiele z nich do digitalizacji. Musiały one upewnić się, że ich pracownicy mogą się komunikować, współpracować i bezpiecznie zarządzać sprzedażą w zmieniającym się świecie.

71% rozwijających się MŚP twierdzi, że przetrwało pandemię dzięki cyfryzacji, a 66%, że ich firmy nie byłyby w stanie przetrwać pandemii opierając swoją działalność na technologii sprzed dekady.

Dodatkowo:
 

  • 82% małych i średnich przedsiębiorstw o rosnących przychodach zwiększyło obecność swojej firmy w Internecie w ciągu ostatniego roku.
  • 42% rozwijających się MŚP przyspieszyło swoje inwestycje technologiczne w ciągu ostatniego roku (w porównaniu do 33% w sierpniu 2020 r.).
  • 51% rozwijających się SMB przyspieszyło swoje inwestycje w technologię obsługi klienta w ciągu ostatniego roku. Obecnie 65% z nich korzysta z oprogramowania do obsługi klienta.
  • 79% małych i średnich przedsiębiorstw planuje na stałe zaoferować usługi realizowane bezkontaktowo
  • 23% rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw zaczęło korzystać z oprogramowania e-commerce po raz pierwszy w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
  • * 72% małych i średnich przedsiębiorstw zwiększyło obecność swojej firmy w Internecie w ciągu ostatniego roku.
  • 41% SMB przyspieszyło swoje inwestycje w technologię obsługi klienta w ciągu ostatniego roku. (Obecnie 53% SMB korzysta z oprogramowania do obsługi klienta).

 

MŚP przewidują długoterminowe zmiany związane z pandemią – praca zdalna zostanie z nami

W miarę jak wszystkie MŚP (zarówno rozwijające się, jak i pozostające w stagnacji/tracące udział w rynku) podążają naprzód, wiele z nich, a dokładniej 75%, wierzy, że zmiany, których dokonały w działalności biznesowej w ciągu ostatniego roku, przyniosą długoterminowe korzyści. Jeśli chodzi o to, jak MŚP wyobrażają sobie przyszłość swoich pracowników, 43% przewiduje, że pracownicy będą dzielić swój czas między pracę osobistą i zdalną lub będą pracować głównie zdalnie.

Ponadto rozwijające się MŚP częściej przygotowują plany na swoją przyszłość, czyli opracowują scenariusz rozwoju wydarzeń. 77% rozwijających się MŚP twierdzi, że stworzyło plany na wypadek przyszłych kryzysów, bez względu na to, co się wydarzy.

Podczas pandemii wielu liderów SMB przemyślało swoje strategie, aby utrzymać swoje firmy na rynku; dzięki temu operacje stały się bardziej wydajne niż kiedykolwiek. SMB planują teraz utrzymać niektóre z tych zmian na stałe. W dłuższej perspektywie, 36% SMB planuje, aby pracownicy pracowali zdalnie co najmniej połowę czasu, a 13% SMB zamierza w dłuższej perspektywie czasowej pracować głównie zdalnie.

Trzy najważniejsze cechy osobiste, które według liderów SMB pozwolą im odnieść sukces w ciągu najbliższego roku:

  • Znajomość rynku (36%)
  • Umiejętność rozwiązywania problemów (35%)
  • Elastyczność i zwinność (34%)

 

Społeczeństwa i rządy wspierają małe i średnie przedsiębiorstwa

Z powodu zamknięcia firm w wyniku pandemii, małe i średnie przedsiębiorstwa znalazły się w sytuacji braku zasobów - jednocześnie walcząc o utrzymanie strumieni przychodów. Rządy i społeczności lokalne postanowiły im więc pomóc:

- 67% liderów SMB twierdzi, że wsparcie społeczności było ważne dla przetrwania ich firmy.

- 69% małych i średnich przedsiębiorstw twierdzi, że wsparcie rządowe było ważne dla przetrwania ich firmy.

- 61% małych i średnich przedsiębiorstw ubiegało się o pomoc finansową (programy rządowe, prywatne pożyczki, prywatne dotacje, itp.) podczas pandemii.

- Spośród 31% małych i średnich przedsiębiorstw, które ubiegały się o pomoc, 73% twierdzi, że ją otrzymało.

Metodyka

Badanie zostało przeprowadzone online przez The Harris Poll na zlecenie Salesforce między 21 czerwca 2021 r. a 12 lipca 2021 r. wśród 2534 właścicieli i liderów MŚP w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Europie oraz regionie Azji i Pacyfiku. Respondenci mieli ukończone 18 lat, byli zatrudnieni na pełny etat, część etatu lub pracowali na własny rachunek, byli właścicielami lub kierownikami wyższego szczebla w firmach zatrudniających od 2 do 200 pracowników i osiągających roczne przychody poniżej 1 miliarda dolarów.

Punkty danych zostały zważone według liczby pracowników, aby dostosować je do rzeczywistych proporcji wielkości firm w populacji. Ankieta online nie jest oparta na próbie probabilistycznej i dlatego nie można oszacować teoretycznego błędu próby.

Wszyscy respondenci byli zewnętrznymi panelistami (nie ograniczali się do klientów Salesforce)


Uwaga: niektóre statystyki w tej informacji biura prasowego są specyficzne dla MŚP z rosnącymi przychodami i mogły nie zostać wymienione w pełnym raporcie, który często obejmuje statystyki dotyczące wszystkich MŚP (tych z rosnącymi i tych ze stagnacją/spadającymi przychodami).

Pełny raport dostępny jest tutaj: https://www.salesforce.com/form/pdf/2021-small-business-trends-report?d=7013y000000ZmORAA0&nc=7013y000000ZmOWAA0&utm_source=Newsroom&utm_medium=&ban&utm_campaign=us_esmb&utm_content=5th-smb-trends-report_7013y000000ZmORAA0&utm_term=us_Newsroom

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.