Komunikaty PR

Nowy raport Salesforce - Trendy w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw

2021-10-12  |  14:29
Biuro prasowe

Firma Salesforce opublikowała piątą edycję raportu pt. „Small and Medium Business Trends” (Trendy wśród małych i średnich przedsiębiorstw). Badanie przeprowadzone przez The Harris Poll w czerwcu i lipcu obejmuje odpowiedzi zebrane od ponad 2500 właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz liderów z Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Europy oraz Azji i Pacyfiku.  

Wyniki badań wskazują kilka skutecznych sposobów, dzięki którym małe i średnie firmy mogą odnieść sukces w cyfrowym świecie.

Przykładowo 67% liderów MŚP twierdzi, że wsparcie społeczności było ważne dla przetrwania ich firmy podczas pandemii, a zdaniem 69% kluczowa okazała się pomoc rządowa.

Małe firmy stawiają na pierwszym miejscu zaufanie pracowników i klientów

Największe sukcesy odnoszą te małe i średnie firmy, które podejmują działania mające na celu zdobycie zaufania pracowników. Badania pokazują, że 50% małych i średnich przedsiębiorstw o rosnących przychodach zaoferowało elastyczne warunki pracy w czasie pandemii, w porównaniu do 38% firm, których przychody pozostają w miejscu lub maleją.

Te firmy również ciężko pracują, aby zdobyć zaufanie klientów. Na przykład 75% rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw twierdzi, że ich klienci oczekują możliwości dokonywania transakcji online. W związku z tym 72% z nich umożliwia dokonywanie zakupów w sieci – w tym ponad jedna trzecia (35%) dodała taką możliwość w ciągu ostatniego roku. Ponadto 95% rozwijających się MŚP podejmuje działania mające na celu zabezpieczenie danych firmy i ochronę informacji o klientach przed cyberatakami.
 

MŚP wkraczają w cyfrowy świat

Małe firmy w większości przypadków nie były przygotowane na pandemię i jej skutki ekonomiczne, co zmusiło wiele z nich do digitalizacji. Musiały one upewnić się, że ich pracownicy mogą się komunikować, współpracować i bezpiecznie zarządzać sprzedażą w zmieniającym się świecie.

71% rozwijających się MŚP twierdzi, że przetrwało pandemię dzięki cyfryzacji, a 66%, że ich firmy nie byłyby w stanie przetrwać pandemii opierając swoją działalność na technologii sprzed dekady.

Dodatkowo:
 

  • 82% małych i średnich przedsiębiorstw o rosnących przychodach zwiększyło obecność swojej firmy w Internecie w ciągu ostatniego roku.
  • 42% rozwijających się MŚP przyspieszyło swoje inwestycje technologiczne w ciągu ostatniego roku (w porównaniu do 33% w sierpniu 2020 r.).
  • 51% rozwijających się SMB przyspieszyło swoje inwestycje w technologię obsługi klienta w ciągu ostatniego roku. Obecnie 65% z nich korzysta z oprogramowania do obsługi klienta.
  • 79% małych i średnich przedsiębiorstw planuje na stałe zaoferować usługi realizowane bezkontaktowo
  • 23% rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw zaczęło korzystać z oprogramowania e-commerce po raz pierwszy w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
  • * 72% małych i średnich przedsiębiorstw zwiększyło obecność swojej firmy w Internecie w ciągu ostatniego roku.
  • 41% SMB przyspieszyło swoje inwestycje w technologię obsługi klienta w ciągu ostatniego roku. (Obecnie 53% SMB korzysta z oprogramowania do obsługi klienta).

 

MŚP przewidują długoterminowe zmiany związane z pandemią – praca zdalna zostanie z nami

W miarę jak wszystkie MŚP (zarówno rozwijające się, jak i pozostające w stagnacji/tracące udział w rynku) podążają naprzód, wiele z nich, a dokładniej 75%, wierzy, że zmiany, których dokonały w działalności biznesowej w ciągu ostatniego roku, przyniosą długoterminowe korzyści. Jeśli chodzi o to, jak MŚP wyobrażają sobie przyszłość swoich pracowników, 43% przewiduje, że pracownicy będą dzielić swój czas między pracę osobistą i zdalną lub będą pracować głównie zdalnie.

Ponadto rozwijające się MŚP częściej przygotowują plany na swoją przyszłość, czyli opracowują scenariusz rozwoju wydarzeń. 77% rozwijających się MŚP twierdzi, że stworzyło plany na wypadek przyszłych kryzysów, bez względu na to, co się wydarzy.

Podczas pandemii wielu liderów SMB przemyślało swoje strategie, aby utrzymać swoje firmy na rynku; dzięki temu operacje stały się bardziej wydajne niż kiedykolwiek. SMB planują teraz utrzymać niektóre z tych zmian na stałe. W dłuższej perspektywie, 36% SMB planuje, aby pracownicy pracowali zdalnie co najmniej połowę czasu, a 13% SMB zamierza w dłuższej perspektywie czasowej pracować głównie zdalnie.

Trzy najważniejsze cechy osobiste, które według liderów SMB pozwolą im odnieść sukces w ciągu najbliższego roku:

  • Znajomość rynku (36%)
  • Umiejętność rozwiązywania problemów (35%)
  • Elastyczność i zwinność (34%)

 

Społeczeństwa i rządy wspierają małe i średnie przedsiębiorstwa

Z powodu zamknięcia firm w wyniku pandemii, małe i średnie przedsiębiorstwa znalazły się w sytuacji braku zasobów - jednocześnie walcząc o utrzymanie strumieni przychodów. Rządy i społeczności lokalne postanowiły im więc pomóc:

- 67% liderów SMB twierdzi, że wsparcie społeczności było ważne dla przetrwania ich firmy.

- 69% małych i średnich przedsiębiorstw twierdzi, że wsparcie rządowe było ważne dla przetrwania ich firmy.

- 61% małych i średnich przedsiębiorstw ubiegało się o pomoc finansową (programy rządowe, prywatne pożyczki, prywatne dotacje, itp.) podczas pandemii.

- Spośród 31% małych i średnich przedsiębiorstw, które ubiegały się o pomoc, 73% twierdzi, że ją otrzymało.

Metodyka

Badanie zostało przeprowadzone online przez The Harris Poll na zlecenie Salesforce między 21 czerwca 2021 r. a 12 lipca 2021 r. wśród 2534 właścicieli i liderów MŚP w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Europie oraz regionie Azji i Pacyfiku. Respondenci mieli ukończone 18 lat, byli zatrudnieni na pełny etat, część etatu lub pracowali na własny rachunek, byli właścicielami lub kierownikami wyższego szczebla w firmach zatrudniających od 2 do 200 pracowników i osiągających roczne przychody poniżej 1 miliarda dolarów.

Punkty danych zostały zważone według liczby pracowników, aby dostosować je do rzeczywistych proporcji wielkości firm w populacji. Ankieta online nie jest oparta na próbie probabilistycznej i dlatego nie można oszacować teoretycznego błędu próby.

Wszyscy respondenci byli zewnętrznymi panelistami (nie ograniczali się do klientów Salesforce)


Uwaga: niektóre statystyki w tej informacji biura prasowego są specyficzne dla MŚP z rosnącymi przychodami i mogły nie zostać wymienione w pełnym raporcie, który często obejmuje statystyki dotyczące wszystkich MŚP (tych z rosnącymi i tych ze stagnacją/spadającymi przychodami).

Pełny raport dostępny jest tutaj: https://www.salesforce.com/form/pdf/2021-small-business-trends-report?d=7013y000000ZmORAA0&nc=7013y000000ZmOWAA0&utm_source=Newsroom&utm_medium=&ban&utm_campaign=us_esmb&utm_content=5th-smb-trends-report_7013y000000ZmORAA0&utm_term=us_Newsroom

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Nowe inwestycje na terenie Eko Doliny-ekologicznie i z korzyścią dla mieszkańców Biuro prasowe
2024-03-28 | 13:00

Nowe inwestycje na terenie Eko Doliny-ekologicznie i z korzyścią dla mieszkańców

Oprócz realizacji stałych działań, mających na celu zmniejszenie rozprzestrzeniania się uciążliwości zapachowych, Eko Dolina planuje inwestycje, które długofalowo
Gospodarka Tanio już było - jak powrót VAT na żywność wpłynie na inflacje?
2024-03-21 | 10:30

Tanio już było - jak powrót VAT na żywność wpłynie na inflacje?

Można śmiało powiedzieć, że eldorado i rozpasanie budżetowe w naszym kraju, które miało miejsce od kilku lat, czas kończyć. I można rozumieć, z czego to wynikało, wystarczy
Gospodarka Czynniki wpływające na automatyzację magazynów i wyzwania rekrutacyjne
2024-03-12 | 11:00

Czynniki wpływające na automatyzację magazynów i wyzwania rekrutacyjne

12 marca 2024 r. – Firma Zebra Technologies Corporation  (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie danych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.