Odpowiedzialna moda zagościła w CH Focus w Bydgoszczy
W centrum handlowym Focus w Bydgoszczy otworzył się pierwszy w regionie butik cyrkularny marki Ubrania do oddania. Koncept w duchu slow łączy w sobie idee obiegu zamkniętego i odpowiedzialnej konsumpcji. Mieszkańcy Bydgoszczy mogą już wybierać spośród starannie wyselekcjonowanych ubrań i przedmiotów z ‘drugiej ręki’ dając im nowe życie.
Ubrania Do Oddania to założony w 2017 roku polski start-up prowadzący platformę fundraisingową łączącą zbiórki odzieży używanej ze wsparciem finansowym na rzecz organizacji charytatywnych. Główną misją marki jest przekonanie mieszkańców Polski do świadomych i racjonalnych zakupów w trosce o środowisko.
- Odpowiedzialne podchodzimy do wyboru naszych partnerów biznesowych oraz miejsc, w których powstają nasze Butiki Cyrkularne. Zależy nam na współpracy z centrami handlowymi, które aktywnie działają w kwestiach ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko oraz edukują klientów jak podejmować racjonalne decyzje zakupowe. Doceniamy to, że coraz więcej galerii handlowych rozumie, że branża odzieżowa musi się zmienić - mówi Zosia Zochniak, współzałożycielka inicjatywy Ubrania do Oddania.
Asortyment butiku jest zmienny w zależności od pory roku, a wszystkie rzeczy zostały starannie wyselekcjonowane, uprane i wyprasowane. Klienci mają pewność, że znajdą tam jedynie ubrania i przedmioty domowe w idealnym stanie, które posłużą jeszcze przez wiele lat. Co ważne, wszystkie zebrane rzeczy pochodzą z polskiego rynku. Klient kupując w Butiku Cyrkularnym nie tylko oszczędza pieniądze, ale przede wszystkim dba o środowisko i wspiera zrównoważoną modę.
W Butiku Cyrkularnym klienci mogą nie tylko kupować, ale także zostawiać stare i niepotrzebne rzeczy, a zysk z ich sprzedaży lub recyklingu zostanie przeznaczony na jedną z ponad 200 organizacji. Ponadto, całe wyposażenie butiku również pochodzi z obiegu zamkniętego – lady, kotary w przebieralniach, oświetlenie, a także ozdoby na ścianach i kwiaty.
- Kupowanie przedmiotów z ‘drugiej ręki’ nie jest już niczym wstydliwym, a wręcz przeciwnie. Odpowiedzialny konsument rozumie potrzebę ograniczenia lub zmiany swoich decyzji zakupowych. Dlatego chcąc wesprzeć mieszkańców Bydgoszczy w ich postanowieniach udostępniliśmy przestrzeń start-upowi Ubrania do oddania. Jednocześnie niezmiernie się cieszymy, że założyciele docenili nas jako odpowiedzialnego partnera biznesowego i to właśnie w Focus Bydgoszcz powstał pierwszy w regionie tego rodzaju koncept - mówi Gregory Petrus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.
Butik Cyrkularny Ubrania do oddania w centrum handlowym Focus w Bydgoszczy działa od soboty, 23 kwietnia. Lokal znajduje się na parterze galerii, w pobliżu HalfPrice. Sklep zajmuje 115m2.
Jest to drugi Butik Cyrkularny otwarty w centrach handlowych należących do Grupy Atrium. Pierwszy z nich został otwarty w połowie kwietnia br. w Domach Towarowych Wars Sawa Junior w Warszawie.
Otwarcie Butiku Cyrkularnego wpisuje się w działania bydgoskiego centrum handlowego, realizowane w ramach wdrażanego sukcesywnie programu ESG (ENVIRONMENTAL, SOCIAL, GOVERNANCE) i strategii grupy Atrium Poland, która jest realizowana w latach 2020–2025.
Więcej informacji na temat aktualnej oferty galerii można znaleźć pod adresem: https://focusbydgoszcz.pl.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.