Ogłoszenie wyników programu "Przedsiębiorstwo Fair Play" 2020
IPED
Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym
Trębacka 4
00-074 Warszawa
iped|kig.pl| |iped|kig.pl
+48 22 630 98 01
www.iped.pl
Dobiega końca tak odmienna od dotychczasowych, 23 edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Mimo, że wiele się zmieniło, tak w działaniu firm, jak i organizacji samego programu, jedno pozostało niezmienne – fantastyczne firmy, które mimo trudności wzięły udział w programie i udowodniły, że trudne sytuacje potrafią wydobywać z ludzi, to co najlepsze.
Decyzje o rozstrzygnięciu tegorocznej edycji zostały podjęte dzięki przeprowadzonej zdalnie Kapitule programu. W obradach uczestniczyli między innymi przedstawiciele: władz regionalnych, Biura Rzecznika MŚP, przedsiębiorstw, organizatorów programu, Krajowej Izby Gospodarczej, wieloletnich partnerów programu. Decyzje o przyznaniu certyfikatów „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2020 oraz nagród głównych i specjalnych podparte zostały argumentacjami audytorów, którzy w tym roku również w formie zdalnej przeprowadzali wizytacje i rozmowy w poszczególnych firmach.
Współczesna sytuacja związana z nieustannie dużą ilością zachorowań na Covid spowodowała, iż podjęto decyzję o przełożeniu tradycyjnej Gali, tak lubianej przez wszystkich uczestników programu na najbliższy możliwy termin.
Brak tradycyjnej uroczystości nie powstrzyma jednak organizatorów od zachowania wieloletniej tradycji, którą jest ogłaszanie wyników w roku, w którym dana edycja była realizowana. 27 listopada 2020 r. o godz. 12:00 rozpocznie się specjalna transmisja online, podczas której ogłoszeni zostaną laureaci 23 edycji programu "Przedsiębiorstwo Fair Play". Transmisja będzie dostępna na profilu Facebook'owym programu. Aby jej nie przegapić należy dołączyć do utworzonego wydarzenia: https://www.facebook.com/events/1076036782866870
Gratulacje do uczestników skierują między innymi Prezes Krajowej Izby Gospodarczej, Prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa, Prezes Fundacji "Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym" oraz wieloletni audytorzy programu.
Uzyskanie certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” potwierdza uczciwość firmy, która go otrzymała, stanowi komunikat dla klientów i innych interesariuszy, że firma, która się nim legitymuje jest godna zaufania. Laureaci programu odnosząc liczne sukcesy na różnorodnych polach biznesowych udowadniają, że działając uczciwie, budując pozytywne relacje z interesariuszami, a także wpływając na jakość pracy oraz życia pracowników czy też najbliższego otoczenia, można prężnie rozwijać swoją firmę i budować jej przewagi konkurencyjne.
Tym co wyróżnia program „Przedsiębiorstwo Fair Play” spośród wielu obecnych na rynku certyfikacji jest dogłębna weryfikacja firm biorących udział w programie. Oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, a nie tylko jej wyniki finansowe czy jakość wyrobów.
Celem programu jest promocja etyki w działalności gospodarczej oraz wspieranie firm w działaniach opartych o społeczną odpowiedzialność biznesu. Więcej informacji o programie na www.fairplay.pl
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.