Ogłoszenie wyników programu "Przedsiębiorstwo Fair Play" 2020
IPED
Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym
Trębacka 4
00-074 Warszawa
iped|kig.pl| |iped|kig.pl
+48 22 630 98 01
www.iped.pl
Dobiega końca tak odmienna od dotychczasowych, 23 edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Mimo, że wiele się zmieniło, tak w działaniu firm, jak i organizacji samego programu, jedno pozostało niezmienne – fantastyczne firmy, które mimo trudności wzięły udział w programie i udowodniły, że trudne sytuacje potrafią wydobywać z ludzi, to co najlepsze.
Decyzje o rozstrzygnięciu tegorocznej edycji zostały podjęte dzięki przeprowadzonej zdalnie Kapitule programu. W obradach uczestniczyli między innymi przedstawiciele: władz regionalnych, Biura Rzecznika MŚP, przedsiębiorstw, organizatorów programu, Krajowej Izby Gospodarczej, wieloletnich partnerów programu. Decyzje o przyznaniu certyfikatów „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2020 oraz nagród głównych i specjalnych podparte zostały argumentacjami audytorów, którzy w tym roku również w formie zdalnej przeprowadzali wizytacje i rozmowy w poszczególnych firmach.
Współczesna sytuacja związana z nieustannie dużą ilością zachorowań na Covid spowodowała, iż podjęto decyzję o przełożeniu tradycyjnej Gali, tak lubianej przez wszystkich uczestników programu na najbliższy możliwy termin.
Brak tradycyjnej uroczystości nie powstrzyma jednak organizatorów od zachowania wieloletniej tradycji, którą jest ogłaszanie wyników w roku, w którym dana edycja była realizowana. 27 listopada 2020 r. o godz. 12:00 rozpocznie się specjalna transmisja online, podczas której ogłoszeni zostaną laureaci 23 edycji programu "Przedsiębiorstwo Fair Play". Transmisja będzie dostępna na profilu Facebook'owym programu. Aby jej nie przegapić należy dołączyć do utworzonego wydarzenia: https://www.facebook.com/events/1076036782866870
Gratulacje do uczestników skierują między innymi Prezes Krajowej Izby Gospodarczej, Prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa, Prezes Fundacji "Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym" oraz wieloletni audytorzy programu.
Uzyskanie certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” potwierdza uczciwość firmy, która go otrzymała, stanowi komunikat dla klientów i innych interesariuszy, że firma, która się nim legitymuje jest godna zaufania. Laureaci programu odnosząc liczne sukcesy na różnorodnych polach biznesowych udowadniają, że działając uczciwie, budując pozytywne relacje z interesariuszami, a także wpływając na jakość pracy oraz życia pracowników czy też najbliższego otoczenia, można prężnie rozwijać swoją firmę i budować jej przewagi konkurencyjne.
Tym co wyróżnia program „Przedsiębiorstwo Fair Play” spośród wielu obecnych na rynku certyfikacji jest dogłębna weryfikacja firm biorących udział w programie. Oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, a nie tylko jej wyniki finansowe czy jakość wyrobów.
Celem programu jest promocja etyki w działalności gospodarczej oraz wspieranie firm w działaniach opartych o społeczną odpowiedzialność biznesu. Więcej informacji o programie na www.fairplay.pl
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.