Olivia Prize 2021 czas start!
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1258482309,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Olivia Prize 2021 – rusza nabór wniosków do drugiej edycji nagród organizowanych przez Olivia Centre w Gdańsku
Zdjęcia https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84ifxk_zLECzsr2NfahQ?e=g0v4co
Nagrody Olivia Prize przyznane zostaną w trzech kategoriach: Olivia Business, Olivia Pro Bono oraz Olivia Eco, a zwycięzcy wyłonieni zostaną spośród Rezydentów Olivii. Przyznany zostanie także laur specjalny Olivia Impact, dla tego projektu, który w ocenie jury oddziałuje najbardziej na otoczenie, w ramach swojej kategorii. Celem inicjatywy jest wyróżnienie najważniejszych projektów realizowanych przez firmy z Olivii. W ubiegłym roku zgłoszonych zostało aż 46 wniosków, a nagrodzone zostały firmy p-beep, za innowacyjny system komunikacji w utrudnionych warunkach pracy, oraz EPAM Systems, za oddolną inicjatywę pracowników, którzy jako wolontariusze wykonali i dostarczyli pomorskim szpitalom środki bezpieczeństwa osobistego, w tym osłony na twarz wykonane przy wykorzystaniu techniki druku 3D. Główna nagroda przypadła polskiej firmie VTS Group, w ramach uznania flagowego produktu central wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Znajdują one odbiorców na całym świecie, a o ich jakości może świadczyć fakt, że aż 17 państw zdecydowało się je wykorzystać w swoich pawilonach w czasie dobiegającej końca wystawy EXPO 2020 w Dubaju.
W ubiegłym roku byliśmy pod olbrzymim wrażeniem jak wiele ważnych i pożytecznych projektów zostało zrealizowanych przez naszych Rezydentów w 2020 roku. – mówi Bogusław Wieczorek z Olivia Business Centre. Wśród zgłoszeń były działania z zakresu ekologii, ochrony zwierząt czy wsparcia organizacji charytatywnych. To one zdecydowanie dominowały ilościowo w ubiegłorocznej edycji Olivia Prize. Ale szczególne uznanie należy się także projektom biznesowym, które były prowadzone często na przekór trudnej i dynamicznie zmieniającej się sytuacji na światowych rynkach. Zakres tematyczny i skala przedsięwzięć zgłoszonych po tak trudnym 2020 roku, sprawiają, że z optymizmem i niecierpliwością czekamy na podsumowanie inicjatyw z 2021 roku. Co ważne, w skład jury wchodzą przedstawiciele firm z Olivii, więc każda nagroda poza wymiarem materialnym, staje się szczególnie cenna jako uznanie ze strony społeczności biznesowej. – dodaje Bogusław Wieczorek.
W tym roku Olivia wprowadza dodatkową kategorię Olivia Eco, która przyznana będzie w partnerstwie z organizacją United Nations Global Compact. UNGC została założona w 2000 roku i obecnie jest największą korporacyjną inicjatywą zrównoważonego rozwoju na świecie, obejmującą ponad 12000 firm oraz 3000 sygnatariuszy spoza biznesu w ponad 160 krajach. Już w ubiegłym roku znaczna część zgłoszeń dotyczyła społecznych i ekologicznych projektów, jakie w ciągu 2020 roku zrealizowali nasi Rezydenci. Bardzo liczymy, że współpraca z UNGC jako partnerem nagrody dodatkowo przyczyni się do promocji takich działań. Równocześnie z dużą satysfakcją odbieramy chęć zaangażowania się tak znaczącej instytucji w organizowany przez nas projekt, mający na celu wyróżnienie wartościowych inicjatyw naszych Rezydentów. – podsumowuje Bogusław Wieczorek.
Zgłoszenia przyjmowane są do 28 lutego 2022 roku, a ogłoszenie wyników nastąpi w połowie marca. Szczegóły konkursu dostępne są na stronie
https://www.oliviacentre.com/aktualnosci/startuje-2-edycja-olivii-prize/
____________________
Olivia Business Centre w Gdańsku to największe i najnowocześniejsze centrum biurowo-biznesowe w aglomeracji trójmiejskiej. Jego docelowa wielkość znacznie przekroczy 200 000 mkw., a już obecnie wynosi 175 000 m kw., co uczyniło Olivię Business Centre największym projektem biurowym w Polsce. Projekt architektoniczny zespołu budynków oraz Olivia Gate powstał w pracowni Konior&Partners. Projektantem wszystkich budynków jest pracownia BJK Architekci. Najwięksi rezydenci Olivii to Amazon, Arrow, Bayer, Deloitte, Energa, EPAM, Fujifilm, Nordea, PwC, Ricoh, Sii, Staples, ThyssenKrupp.
Wiosną 2021 r. Olivia Business Centre poddana została najbardziej restrykcyjnej analizie prowadzonej przez ekspertów z International Well Building Institute (IWBI) z Nowego Yorku. Sprawdzane było bezpieczeństwo użytkowników budynków, a także rozwiązania podnoszące jakość życia na terenie centrum biznesowego, również w kontekście trwającej pandemii. Olivia otrzymała maksymalną ocenę 25 na 25 punktów. Wynik ten zdobyła w 22 podstawowych kategoriach oraz w 3 nowych, związanych z wdrożonymi na jej terenie innowacjami. Jest to pierwszy taki wynik na świecie, co potwierdza, że gdańskie budynki należą do ścisłej światowej czołówki biznesowej.
Olivia Business Centre to równocześnie znacznie więcej niż budynki. W ciągu roku odbywa się tutaj kilkaset wydarzeń biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych i sportowych. Na terenie centrum biurowego wykreowane zostało unikalne połączenie usług i udogodnień dla najemców i gości, które tworzy osiem restauracji, 4 kawiarnie, profesjonalne dwupiętrowe centrum fitness, żłobek i przedszkole dla 100 dzieci, szkołę podstawową, liceum, akademię IT, centrum medyczne, gabinet dentystyczny, aptekę, 5 punktów obsługi klienta banków i 5 centrów konferencyjnych, O4 – jeden z największych coworkingów w Polsce, ale równocześnie rozległe patio wypełnione roślinnością, fontannami i miejscami wypoczynku.
W lipcu 2019 roku na 32, 33 i 34 piętrze Olivii Star, najwyższego budynku Polski północnej uruchomiony został projekt, stanowiący unikalną, dodatkową ofertę przyciągającą do Olivii Business Centre gości z całego świata. Na 32 piętrze otwarta została ogólnodostępna kondygnacja widokowa, umożliwiająca widok 360 st. na całe Trójmiasto. Oferuje nie tylko zachwycającą panoramę na Zatokę Gdańską, Trójmiejski Park Krajobrazowy i gdyńskie wybrzeże klifowe, ale także oryginalnie zaprojektowane wnętrza, punkty gastronomiczne i rekreacyjne. Na 33 piętrze budynku znajdują się dwie prestiżowe restauracje: Arco i Treinta y Tres, prowadzone przez Paco Péreza, jednego z najbardziej utytułowanych szefów kuchni na świecie. Natomiast na 34 kondygnacji, na wysokości blisko 160 metrów nad ziemią, utworzono położone najwyżej w Polsce multifunkcjonalne centrum konferencyjne. Olivia oferuje ponad 1600 miejsc parkingowych, szereg punktów do ładowania samochodów elektrycznych, punkty do przechowywania i ładowania hulajnóg elektrycznych, kilkaset stojaków rowerowych oraz duże szatnie z prysznicami dla rowerzystów w każdym z 8 budynków.
![Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1274533482,w_222,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
![Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_815997875,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.