Packeta rozszerza współpracę z Pocztą Polską
Packeta, działająca w Polsce globalna, logistyczna platforma dla e-commerce, poszerza współpracę z Pocztą Polską. Klienci zyskają możliwość odbioru przesyłki z zagranicznych e-sklepów w sieci punktów odbioru Poczty Polskiej – Pocztex PUNKT (ponad 17 tys. punktów).
Od początku swojej działalności na naszym rynku Packeta oferuje polskim e-sklepom możliwość wysyłania przesyłek do zagranicznych odbiorców w konkurencyjnych cenach, ułatwiając tym samym ekspansję rodzimym sklepom internetowym poza granicami kraju. Współpraca z Pocztą Polską to z kolei wyjście naprzeciw potrzebom polskich klientów, którzy chcieliby robić zakupy w sklepach internetowych działających w innych krajach. Mogą oni wybrać opcję odbioru przesyłki za pośrednictwem usługi Pocztex PUNKT i wygodnie odebrać przesyłkę w ponad 17 tys. punktach na terenie całego kraju.
Packeta realizuje dostawy w 34 krajach – obecna jest w Europie, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie, między innymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Oznacza to, że jeśli e-sklep zlokalizowany jest np. w Czechach czy na Węgrzech i ma podpisaną umowę z Packetą, to konsument może złożyć w nim zamówienie i wygodnie odebrać swoje zakupy bezpośrednio w placówce pocztowej lub dedykowanych punktach odbioru Poczty Polskiej, bez dodatkowych opłat.
Poczta Polska dysponuje siecią ponad 17 000 punktów odbioru - poza własnymi placówkami zlokalizowanymi także na stacjach paliw Orlen, kioskach i salonikach Ruch oraz najpopularniejszych sklepach detalicznych, takich jak Żabka, Lewiatan, ABC czy Delikatesy Centrum, posiada również automaty paczkowe zlokalizowane m.in. w wybranych placówkach pocztowych i sklepach sieci Biedronka.
– Zgodnie z założoną przez nas strategią, w ostatnim czasie intensywnie rozszerzamy działania o współprace z kolejnymi firmami. Dzięki pozyskaniu nowych partnerów biznesowych oraz rozszerzaniu współpracy z dotychczasowymi, Poczta Polska dysponuje największą w kraju siecią ponad 17 tys. punktów odbioru. Ponadto Spółka intensywnie pracuje nad rozbudową sieci własnych, zewnętrznych automatów paczkowych. Partnerstwo z Packetą jest więc kolejnym krokiem potwierdzającym, że świadczymy usługi kurierskie na wysokim poziomie – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
– Rynek e-commerce na całym świecie wciąż prężnie się rozwija. Dziś to miejsce, do którego swobodny dostęp chce mieć każdy użytkownik internetu. Cały czas intensyfikujemy działania na polskim rynku, czego efektem jest rozszerzenie współpracy z Pocztą Polską. W ten sposób dajemy polskim konsumentom możliwość korzystnych cenowo dostaw z zagranicznych e-sklepów do punktów odbioru Pocztex PUNKT – mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland.
Współpraca Packety z Pocztą Polską to kolejny krok w rozwoju firmy na polskim rynku. W 2021 roku Packeta dostarczyła przeszło 73 miliony paczek i osiągnęła obroty na poziomie ponad 200 mln euro. Firma świadczy też szeroki wachlarz usług doradczych dla sklepów online, które chcą rozpocząć działalność na nowych rynkach. Packeta posiada w naszym kraju dwa magazyny – w Warszawie i Cieszynie, planuje otwarcie kolejnych obiektów.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne posiadając własną sieć kurierską. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 11500 własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła przeszło 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.