Komunikaty PR

Pandemia wymusza większe inwestycje w Europie. Polska powinna wykorzystać migrac

2021-09-09  |  01:00
Biuro prasowe

Po prawie dwóch latach pandemii i perturbacji w globalnym łańcuchu dostaw, na rynku widoczne są już pierwsze trendy związane z dywersyfikacją produkcji podzespołów i półfabrykatów na europejskim rynku co powoduje dynamiczny wzrost zapotrzebowania na pracowników, uważają specjaliści z agencji pracy SPEK. Migracja zarobkowa może również bardzo pozytywnie wpłynąć na budżet państwa.  

 

Problemy z Covid-19 na terenie Chin i przerwy w działalności terminali zarówno w ruchu morskim, kolejowym jak i lotniczym powodują, że w portach zalega towar, a terminy dostaw wydłużyły się o ponad 4-6 tygodni w stosunku do pierwotnych terminów. Wydłużanie terminów spowodowane jest faktem, iż jakikolwiek przypadek Covidu w takim porcie determinuje zamknięcie całego portu, co powoduje małą przewidywalność dostaw i dotrzymania jakichkolwiek terminów. Dlatego też na rynku europejskim widoczne są już trendy związane z dywersyfikacją produkcji podzespołów i półfabrykatów.” - powiedziała Prezes agencji pracy SPEK Edyta Nieborak. 

 

Firmy wiedząc, że nie mają innej możliwości starają się regionalizować swoją działalność. Chińscy przedsiębiorcy tracąc wpływy oraz długo i mozolnie budowane zależności decydują się również na przeniesienie produkcji do Europy. To powoduje wzmożone zapotrzebowanie na obiekty komercyjne również w Polsce, zdecydowanie pomaga nam w tym geograficzne uwarunkowanie łączenia Europy Wschodniej z Zachodnią.  

 

Szybki rozwój podczas epidemii branży e-commerce, rozbudowa takich gigantów jak Amazon, Arvato, Zara czy usytuowanie w Polsce innych centrów logistycznych obsługujących często całą Europę w zasadzie wyczerpały całkowicie zasoby i możliwości polskiego rynku pracy, a także znacznie wyczerpały możliwości rynku ukraińskiego.

 

“Pomysłem na wypełnienie braków kadrowych coraz częściej stają się rynki krajów Afrykańskich oraz Azjatyckich. Potencjalnie są tam dostępne duże zasoby pracownicze, ale problem jak zwykle tkwi w szczegółach i biurokracji związanej z trudnością uzyskania pozwoleń. Dziś duże koncerny są wręcz zmuszone do korzystania z ekspertów i wyspecjalizowanych firm, które potrafią sobie poradzić z tym problemem, mają wypracowane procedury i są w stanie aktywnie pozyskiwać pracowników z tychże rynków” - uważa Prezes Edyta Nieborak.

 

Największą trudnością w samym procesie przyjazdu obcokrajowca z Azji czy Afryki do Polski stanowi uzyskanie wizy i przygotowanie dokumentacji niebudzącej wątpliwości co do celu przyjazdu.

„Zdarza się, że źle udokumentowany cel podróży oraz niewystarczające wykazanie się zdolnością finansową do utrzymania w Polsce, uniemożliwiają decyzję o wydaniu wizy co kończy się odmową konsulatu. Sam proces przygotowania dokumentacji musi więc zostać przygotowany skrupulatnie i wydaje się być ciągnącym w nieskończoność, bo często trwa  nawet 6 miesięcy, a negatywne decyzje zniechęcają do czekania na takiego pracownika. Dlatego też warto korzystać z doświadczenia wyspecjalizowanych agencji pracy, które znają procedury i są w stanie skrupulatnie przygotować dokumentację” – potwierdza Ahmed Fawzy – kierownik działu rozwoju agencji pośrednictwa pracy SPEK.

 

Zdaniem Edyty Nieborak niewątpliwie tak szybki rozwój sektora logistyki, magazynowania oraz e-commerce to wręcz idealna sytuacja również dla budżetu państwa.

 

Możliwość zwiększenia migracji zarobkowej do Polski powoduje znaczny wzrost przychodów państwa, chociażby z obowiązku zatrudnienia tychże pracowników na umowę o pracę i opłacania składek ZUS. Pamiętajmy również, że każdy z obcokrajowców musi również utrzymać się w kraju, i część wynagrodzenia zmuszony jest przeznaczyć na bieżącą konsumpcję. Jest to sytuacja nad którą warto się zastanowić i szybko wykorzystać szansę nim pracownicy ci wyjadą do pracy do innych krajów” - podsumowała prezes Edyta Nieborak.   

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.