Platige Image nowym członkiem inicjatywy UN Global Compact
Platige Image przystąpiło do United Nations Global Compact – największej na świecie inicjatywy ONZ działającej na rzecz zrównoważonego biznesu. Celem UNGC jest globalne promowanie odpowiedzialnych praktyk biznesowych i postępów w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju.
Jako członek United Nations Global Compact, Platige Image zobowiązał się do wdrożenia 10 Zasad UN Global Compact w zakresie praw człowieka, warunków pracy, środowiska i przeciwdziałania korupcji oraz do corocznego raportowania postępów w tych działaniach.
– Przystąpienie do tej globalnej inicjatywy jest kontynuacją naszych działań w zakresie wdrażania zasad racjonalnego i zrównoważonego rozwoju. Wartości, na jakie stawiamy
w ramach naszej strategii ESG to: różnorodność, tolerancja, artyzm, etyka, równość, otwartość, wspólnota, szacunek, wsparcie, wolność, transparentność i jakość – mówi Karol Żbikowski, CEO Platige Image.
Platige Image od lat z powodzeniem rozwija się na zagranicznych rynkach. Istniejące w USA
od 2022 r. biuro aktywnie pozyskuje projekty na tamtejszym rynku reklamowym oraz szeroko pojętej branży kreatywnej. Realizując projekty dla największych globalnych firm, nie tylko
na wspomnianym obszarze amerykańskim, ale też Afryki Północnej czy Bliskiego Wschodu, polskie studio będzie miało okazję promować określone przez ONZ cele. Przestrzeganie najwyższych światowych standardów dot. ESG usprawni także współpracę
z międzynarodowymi przedsiębiorstwami, którym bliskie są ww. wartości.
Dzięki przyłączeniu się do tej prestiżowej inicjatywy, polskie studio uzyska dostęp
do specjalistycznych publikacji, webinarów, ale też szkoleń, które pozwolą aktywnie zaangażować pracowników firmy w realizację celów polityki dot. zrównoważonego rozwoju.
Transformacja z unijnym dofinansowaniem
Perspektywy globalnego handlu
Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.