Komunikaty PR

Polskie firmy w Rosji czekają zmiany

2021-04-22  |  13:00
Biuro prasowe

Według najnowszych ustaleń firmy działające na terenie Federacji Rosyjskiej będą musiały powiadomić urząd skarbowy o zmianach w informacjach zawartych w Jednolitym Państwowym Rejestrze Podmiotów Prawnych Federacji Rosyjskiej w ciągu 7 dni roboczych od daty ich aktualizacji. Taki sam czas będzie miał indywidualny przedsiębiorca na powiadomienie urzędu w celu skorygowania informacji w Jednolitym Państwowym Rejestrze Przedsiębiorców Indywidualnych Federacji Rosyjskiej. To ogólna zasada prawa, która zacznie obowiązywać już od 26 kwietnia 2021 roku. Jak wskazują eksperci JP Business Law Firm to kolejne zmiany  ułatwiające funkcjonowanie przedsiębiorstw i prowadzenie biznesu na terenie Federacji Rosyjskiej. 

Obecnie w większości przypadków obowiązek ten musi zostać spełniony w ciągu 3 dni roboczych od daty zmiany danych. Zasada ta obowiązuje w szczególności przy zmianie adresu lub dyrektora osoby prawnej. Inne nowelizacje zaczną obowiązywać tego samego dnia. Na przykład, jeśli zostanie zarejestrowana nowa nazwa osoby prawnej, urząd skarbowy samodzielnie poprawi informacje o tej ostatniej w Jednolitym Państwowym Rejestrze Podmiotów Prawnych Federacji Rosyjskiej:

  • jako o założycielu lub członku zwyczajnym innej firmy;
  • o osobie, która może działać w imieniu innej firmy bez pełnomocnictwa;
  • o posiadaczu rejestru akcjonariuszy.

 

„Ostatnie miesiące to szereg zmian prawnych i administracyjnych mających na celu ułatwienie funkcjonowania biznesu na terenie Federacji Rosyjskiej. Są to zarówno zmiany w mikro, jak i makro skali jak np. postępująca liberalizacja w zakresie kontroli dewizowej. W dłuższym horyzoncie czasowym może zaowocować to poprawieniem wymiany handlowej Rosji z krajami sąsiedzkimi, w tym Polską, o ile oczywiście nie będzie innych przeszkód natury geopolitycznej” - wyjaśnia Valeria Jelenska, Prezes Zarządu w JP Business Law Firm.

***

O JP Business Law Firm

JP Business Law Firm to zespół prawników oraz ekspertów wyspecjalizowanych w obsłudze prawnej biznesu. Firma działa zarówno w Polsce, jak i na Wschodzie – w Rosji, na Ukrainie czy Białorusi. JP Business Law Firm wspiera inwestorów i podmioty rozważające ekspansję biznesową na rynki wschodnie. Do grona klientów firmy należą wiodący eksporterzy i importerzy oraz inwestorzy zainteresowani rynkami zagranicznymi.

 www.jpblf.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental Biuro prasowe
2024-07-24 | 09:30

Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental

Biznes i sport, mimo że są na pierwszy rzut oka różne, mają więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Weźmy na przykład tenis. W obu przypadkach kluczowa jest
Gospodarka Niewypłacalności firm w Polsce
2024-07-24 | 09:00

Niewypłacalności firm w Polsce

Allianz Trade spodziewa się, że trend wzrostowy w zakresie niewypłacalności firm utrzyma się dłużej niż można było wcześniej oczekiwać (4700 przypadków w 2024 r., tj. +5%
Gospodarka AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu
2024-07-23 | 14:35

AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu

Najważniejsze informacje Q2 2024 (w porównaniu z Q2 2023) • Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, przy wzroście wolumenu sprzedaży o 1%; Wzrost przychodów o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.