Promotech KM 2021. Nowe wyzwania, nowa produkcja
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Miniony rok przerwał dobrą passę rosnących obrotów łapskiego Promotechu KM, która trwała nieprzerwanie od roku 2015. Z powodu pandemii przychody ze sprzedaży spadły rok do roku o blisko 22 proc. i są porównywalne do tych sprzed dwóch lat. Optymistyczniej zapowiada się ten rok.
- Wyniki w drugim i trzecim kwartale 2020 roku były rzecz jasna dalekie od naszych założeń – mówi Karol Zadykowicz, prezes Promotechu KM. - Sytuacja ulega jednak systematycznej poprawie, a kontakty z nowymi kontrahentami z Francji i Holandii w końcówce roku 2019, a także projekty lekkiej automatyzacji spawania, w które zaangażowaliśmy się wspólnie ze spółką -matką dają realne szanse na powrót na ścieżkę wzrostu w nadchodzącym roku.
Budżet na rok 2021 Promotechu KM budowany jest w oparciu o plan sprzedaży na poziomie około 15 mln zł. Duże znaczenie ma tu rozwój współpracy z białostockim Promotechem.
- Realizując założenia poszukiwania gotowych wyrobów, które moglibyśmy wykonywać w całości, rozpoczęliśmy produkcję, nowych w portfolio Promotechu, pozycjonerów spawalniczych wraz z urządzeniami współpracującymi – mówi prezes Zadykowicz. - Tego typu produkty spotkały się z duży zainteresowaniem dystrybutorów, dlatego głęboko wierzymy, że to dla nas duża szansa na rozwój w oparciu o bardziej złożone i skomplikowane wyroby.
Inwestycje na rok 2021 skupią się przede wszystkim na rewitalizacji parku maszynowego, w tym zakup dużego centrum frezerskiego, które zastąpi wysłużoną obrabiarkę AXA i dość awaryjną maszynę CHIRON.
- Nie zapominamy również o naszych pracownikach. Zakładamy wzrost funduszu płac, którego poziom będzie uzależniony bezpośrednio od wypracowanych wyników spółki – dodaje Karol Zadykowicz.
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.