Promotech KM 2021. Nowe wyzwania, nowa produkcja
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Miniony rok przerwał dobrą passę rosnących obrotów łapskiego Promotechu KM, która trwała nieprzerwanie od roku 2015. Z powodu pandemii przychody ze sprzedaży spadły rok do roku o blisko 22 proc. i są porównywalne do tych sprzed dwóch lat. Optymistyczniej zapowiada się ten rok.
- Wyniki w drugim i trzecim kwartale 2020 roku były rzecz jasna dalekie od naszych założeń – mówi Karol Zadykowicz, prezes Promotechu KM. - Sytuacja ulega jednak systematycznej poprawie, a kontakty z nowymi kontrahentami z Francji i Holandii w końcówce roku 2019, a także projekty lekkiej automatyzacji spawania, w które zaangażowaliśmy się wspólnie ze spółką -matką dają realne szanse na powrót na ścieżkę wzrostu w nadchodzącym roku.
Budżet na rok 2021 Promotechu KM budowany jest w oparciu o plan sprzedaży na poziomie około 15 mln zł. Duże znaczenie ma tu rozwój współpracy z białostockim Promotechem.
- Realizując założenia poszukiwania gotowych wyrobów, które moglibyśmy wykonywać w całości, rozpoczęliśmy produkcję, nowych w portfolio Promotechu, pozycjonerów spawalniczych wraz z urządzeniami współpracującymi – mówi prezes Zadykowicz. - Tego typu produkty spotkały się z duży zainteresowaniem dystrybutorów, dlatego głęboko wierzymy, że to dla nas duża szansa na rozwój w oparciu o bardziej złożone i skomplikowane wyroby.
Inwestycje na rok 2021 skupią się przede wszystkim na rewitalizacji parku maszynowego, w tym zakup dużego centrum frezerskiego, które zastąpi wysłużoną obrabiarkę AXA i dość awaryjną maszynę CHIRON.
- Nie zapominamy również o naszych pracownikach. Zakładamy wzrost funduszu płac, którego poziom będzie uzależniony bezpośrednio od wypracowanych wyników spółki – dodaje Karol Zadykowicz.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.