PRZEJĘCIE ZAKŁADU W KWIDZYNIE ZAKOŃCZONE POMYŚLNIE
PRZEJĘCIE ZAKŁADU W KWIDZYNIE ZAKOŃCZONE POMYŚLNIE
- Grupa Mayr-Melnhof (MM) wzmacnia działalność w segmencie tektury opakowaniowej opartej na włóknach pierwotnych i powiększa swoje portfolio produktów tworząc potencjał do atrakcyjnego wzrostu
- Oddział MM Karton zmieni nazwę na MM Board & Paper
Grupa Mayr-Melnhof (MM) sfinalizowała transakcję przejęcia zakładu produkcyjnego w Kwidzynie, ogłoszoną w połowie lutego 2021, po uzyskaniu wszelkich zgód od właściwych organów ochrony konkurencji. Przejęcie zakładu w Kwidzynie jest częścią strategii MM rozwoju w segmencie wysokiej jakości tektur opakowaniowych opartej na włóknach pierwotnych (FBB) poprzez innowacyjne, zrównoważone i efektywne kosztowo produkty. Ponadto, MM rozszerzy portfolio swoich produktów poprzez integrację z producentem celulozy i papieru skupionym na papierach biurowych oraz papierach pakowych typu kraft.
Powiększając spektrum produktów dywizja MM Karton zmienia nazwę na MM Board & Paper.
„Niezwykle się cieszę, że wkraczamy w dwa nowe i kluczowe obszary biznesowe - papierów biurowych i papierów pakowych typu kraft. Jestem przekonany, że MM Kwidzyn stanie się liderem innowacji w obszarze bardziej zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych w rosnącym segmencie tektur opakowaniowych opartych na włóknach pierwotnych oraz stworzy nam atrakcyjne perspektywy w zintegrowanym europejskim zakładzie o przewadze kosztowej. Z niecierpliwością wyczekujemy pełnej sukcesów współpracy z naszymi nowymi koleżankami i kolegami”, komentuje Peter Oswald, Prezes Zarządu MM.
MM Kwidzyn to zintegrowany zakład celulozowo-papierniczy w Kwidzynie. Fabryka posiada cztery maszyny papiernicze i roczne zdolności produkcyjne celulozy na poziomie 400 000t. Flagowa maszyna produkująca tekturę powlekaną ma wydajność 260 000 t. Ponadto odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na elastyczne papiery pakowe z włókien, MM Kwidzyn niedawno weszła na rynek papierów typu kraft produkowanych na jednej z maszyn o rocznej wydajności produkcyjnej 75 000 t. MM Kwidzyn posiada również dwie maszyny produkujące papiery biurowe (UWF) o łącznej wydajności produkcyjnej 410 000 t rocznie pozycjonowane wśród najbardziej atrakcyjnych maszyn w Europie. Zakład zatrudnia około 2300 osób.
MM jest wiodącym europejskim producentem tektur opakowaniowych i opakowań składanych, skupiającym się na zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązaniach w segmencie opakowań opartych na włóknach. W 2020 roku grupa osiągnęła sprzedaż o wartości około 2.5 miliarda EUR i zatrudniała około 10 000 osób.
Więcej informacji:
Stephan Sweerts-Sporck, Investor Relations, Mayr-Melnhof Karton AG, Brahmsplatz 6, A-1040 Vienna, Austria
Tel.: (+43/1) 50136 – 91180, Fax: (+43/1) 50136 – 91195, e-mail: investor.relations@mm-karton.com

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.