Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu otwarty
Wydarzenie odbyło się w czwartek 5 maja i rozpoczęło się uroczystym przecięciem wstęgi przez Zarząd Spółki Kolei Wielkopolskich, Marszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Marka Woźniaka, Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Wojciecha Jankowiaka oraz przedstawicieli firmy ALSTAL, Dyrektor Finansowej Pani Anny Galant i Dyrektora Oddziału Bydgoszcz Pana Michała Jakubczyka. W ten symboliczny sposób zaznaczony został moment oddania do użytku ukończonej po dwóch latach inwestycji.
– Pasażerowie zasługują na najlepszą jakość przewozów, dlatego niezmiennie towarzyszy nam determinacja, aby unowocześniać i rozwijać transport zbiorowy – powiedział Marszałek Woźniak na temat Punktu Utrzymania Taboru.
Ważnym momentem wydarzenia było symboliczne przekazanie kluczy do inwestycji przez przedstawicieli generalnego wykonawcy firmy ALSTAL dla Zarządu Spółki Koleje Wielkopolskie. Dyrektor finansowa firmy Pani Anna Galant złożyła podziękowania dla Kolei Wielkopolskich za wybór firmy ALSTAL na generalnego wykonawcę, a także pracownikom przedsiębiorstwa i podwykonawcom, którzy realizowali tę inwestycję.
Projekt budowy punktu w Wągrowcu był współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość projektu to ponad 69 milionów złotych.
Informacje o Punkcie Utrzymania Taboru w Wągrowcu
W ramach inwestycji firma ALSTAL wybudowała nowoczesne zaplecze techniczne do obsługi spalinowych zespołów trakcyjnych Kolei Wielkopolskich. W skład zaplecza wchodzą dwie w pełni wyposażone hale: główna i postojowa. Dodatkowo firma ALSTAL była odpowiedzialna za zrealizowanie w formule "zaprojektuj i wybuduj" budowy rozjazdów i torów dojazdowych do zaplecza technicznego wraz z przebudową przejazdu kolejowego, który znajduje się tuż obok nowego obiektu.
Hala główna przeznaczona jest do wykonywania przeglądów i napraw pojazdów szynowych, a także mycia taboru. Szyny w hali myjni zostały zamontowane w specjalnych korytarzach betonowych, które zostały zalane żywicą poliuretanową. Z kolei w hali przeglądów szyny zamontowane są na specjalnych podporach - słupkach kształtownika HEB 200.
W hali postojowej znajdować się będą pojazdy, które oczekują na kolejne kursy. Hala ta jest szeroka i mieszczą się w niej aż cztery tory, a każdy z nich pomieści po dwa dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne o długości do 45 metrów.
W nowoczesnym obiekcie są także pomieszczenia socjalne dla pracowników, strefy wypoczynku i noclegu, a także sala szkoleniowa, która pomieści nawet 50 osób. Na terenie inwestycji powstała także stacja paliw z dwoma dystrybutorami do tankowania pojazdów szynowych. Dodatkowo przy halach powstała stacja transformatorowa, taca szczelna do tankowania zbiorników paliwa, wiata śmietnikowa oraz pełna infrastruktura kolejowa.
W ramach inwestycji firma ALSTAL zamontowała aż 2,4 km szyn, o łącznej wadze stali ponad 120 ton. Budowa nowoczesnego zaplecza technicznego dla Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu trwała dwa lata.
![Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1274533482,w_222,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
![Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_815997875,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.