Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu otwarty
Wydarzenie odbyło się w czwartek 5 maja i rozpoczęło się uroczystym przecięciem wstęgi przez Zarząd Spółki Kolei Wielkopolskich, Marszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Marka Woźniaka, Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Wojciecha Jankowiaka oraz przedstawicieli firmy ALSTAL, Dyrektor Finansowej Pani Anny Galant i Dyrektora Oddziału Bydgoszcz Pana Michała Jakubczyka. W ten symboliczny sposób zaznaczony został moment oddania do użytku ukończonej po dwóch latach inwestycji.
– Pasażerowie zasługują na najlepszą jakość przewozów, dlatego niezmiennie towarzyszy nam determinacja, aby unowocześniać i rozwijać transport zbiorowy – powiedział Marszałek Woźniak na temat Punktu Utrzymania Taboru.
Ważnym momentem wydarzenia było symboliczne przekazanie kluczy do inwestycji przez przedstawicieli generalnego wykonawcy firmy ALSTAL dla Zarządu Spółki Koleje Wielkopolskie. Dyrektor finansowa firmy Pani Anna Galant złożyła podziękowania dla Kolei Wielkopolskich za wybór firmy ALSTAL na generalnego wykonawcę, a także pracownikom przedsiębiorstwa i podwykonawcom, którzy realizowali tę inwestycję.
Projekt budowy punktu w Wągrowcu był współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość projektu to ponad 69 milionów złotych.
Informacje o Punkcie Utrzymania Taboru w Wągrowcu
W ramach inwestycji firma ALSTAL wybudowała nowoczesne zaplecze techniczne do obsługi spalinowych zespołów trakcyjnych Kolei Wielkopolskich. W skład zaplecza wchodzą dwie w pełni wyposażone hale: główna i postojowa. Dodatkowo firma ALSTAL była odpowiedzialna za zrealizowanie w formule "zaprojektuj i wybuduj" budowy rozjazdów i torów dojazdowych do zaplecza technicznego wraz z przebudową przejazdu kolejowego, który znajduje się tuż obok nowego obiektu.
Hala główna przeznaczona jest do wykonywania przeglądów i napraw pojazdów szynowych, a także mycia taboru. Szyny w hali myjni zostały zamontowane w specjalnych korytarzach betonowych, które zostały zalane żywicą poliuretanową. Z kolei w hali przeglądów szyny zamontowane są na specjalnych podporach - słupkach kształtownika HEB 200.
W hali postojowej znajdować się będą pojazdy, które oczekują na kolejne kursy. Hala ta jest szeroka i mieszczą się w niej aż cztery tory, a każdy z nich pomieści po dwa dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne o długości do 45 metrów.
W nowoczesnym obiekcie są także pomieszczenia socjalne dla pracowników, strefy wypoczynku i noclegu, a także sala szkoleniowa, która pomieści nawet 50 osób. Na terenie inwestycji powstała także stacja paliw z dwoma dystrybutorami do tankowania pojazdów szynowych. Dodatkowo przy halach powstała stacja transformatorowa, taca szczelna do tankowania zbiorników paliwa, wiata śmietnikowa oraz pełna infrastruktura kolejowa.
W ramach inwestycji firma ALSTAL zamontowała aż 2,4 km szyn, o łącznej wadze stali ponad 120 ton. Budowa nowoczesnego zaplecza technicznego dla Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu trwała dwa lata.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.