Pyszne.pl rusza z drugim pakietem wsparcia dla restauracji
Pyszne.pl, największy serwis do zamawiania jedzenia online w kraju, wprowadza specjalne środki wsparcia restauracji. Jest to odpowiedź firmy na zwiększające się restrykcje dla przemysłu gastronomicznego na rynkach Europy oraz świata, spowodowane koronawirusem.
Choć większość restauracji powiązanych z Pyszne.pl zanotowało w ostatnim czasie wzrost dochodów, nowe obostrzenia wynikające z pandemii oznaczają znaczne obciążenie dla dużej części z nich. Mowa tu przede wszystkim o punktach gastronomicznych, generujących przeważającą część swoich przychodów ze sprzedaży na miejscu, i w których dostawy jedzenia stanowią mniejszą część modelu biznesowego. Drugi pakiet wsparcia Pyszne.pl, następujący po pierwszym, wprowadzonym w marcu 2020, ma na celu natychmiastowe wsparcie dla restauracji będących w grupie największego ryzyka.
Pakiet zawiera:
▪ 25% zniżki prowizji dla wszystkich restauracji korzystających z usługi dowozu realizowanej przez Pyszne.pl
▪ zniesienie prowizji dla nowo zarejestrowanych, niezależnych restauracji
▪ zniesienie prowizji przy zamówieniach z odbiorem w lokalu, krok który został tymczasowo wprowadzony w marcu 2020
▪ możliwość odroczenia opłat dla najbardziej poszkodowanych restauracji - na ich wniosek
Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl oświadczył:
“Rok 2020 był ekstremalnym wyzwaniem dla sektora gastronomicznego przez obowiązkowe zamknięcia oraz restrykcje nałożone na czas pracy lokali w Polsce. Wiele restauracji doświadcza trudności w utrzymaniu opłacalności biznesu, a w niektórych przypadkach - utrzymaniu się na rynku. Jako lider w sektorze zamówień jedzenia online chcemy wesprzeć ich działalność w czasie kryzysu, dlatego też uruchamiamy kolejny pakiet wsparcia dla restauracji, które zostały najmocniej poszkodowane.”
Zniżka prowizji dla restauracji korzystających z dowozu Pyszne.pl wchodzi w życie od niedzieli 25 października, pozostałe punkty pakietu wchodzą w życie natychmiastowo, do czasu ponownego otwarcia lokali.
Pyszne.pl skupia się również na:
▪ pozyskiwaniu zamówień i klientów dla restauracji partnerskich
▪ przyspieszonym rozwoju usługi dostawy Pyszne.pl - do końca roku obejmie ona 23 miasta
▪ poszerzeniu strefy dostaw realizowanych przez flotę kurierską Pyszne.pl w obecnie wspieranych miastach
▪ zatrudnianiu setek nowych dostawców oraz pracowników do obsługi restauracji
Na dzień dzisiejszy Just Eat Takeaway.com, którego częścią jest Pyszne.pl, przeznaczyło 30 milionów euro na wsparcie restauracji na całym świecie oraz około 6 milionów euro na wsparcie pracowników służby zdrowia, w tym w Polsce. Firma będzie kontynuowała wprowadzanie nowych form wsparcia.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.