Pyszne.pl rusza z drugim pakietem wsparcia dla restauracji
Pyszne.pl, największy serwis do zamawiania jedzenia online w kraju, wprowadza specjalne środki wsparcia restauracji. Jest to odpowiedź firmy na zwiększające się restrykcje dla przemysłu gastronomicznego na rynkach Europy oraz świata, spowodowane koronawirusem.
Choć większość restauracji powiązanych z Pyszne.pl zanotowało w ostatnim czasie wzrost dochodów, nowe obostrzenia wynikające z pandemii oznaczają znaczne obciążenie dla dużej części z nich. Mowa tu przede wszystkim o punktach gastronomicznych, generujących przeważającą część swoich przychodów ze sprzedaży na miejscu, i w których dostawy jedzenia stanowią mniejszą część modelu biznesowego. Drugi pakiet wsparcia Pyszne.pl, następujący po pierwszym, wprowadzonym w marcu 2020, ma na celu natychmiastowe wsparcie dla restauracji będących w grupie największego ryzyka.
Pakiet zawiera:
▪ 25% zniżki prowizji dla wszystkich restauracji korzystających z usługi dowozu realizowanej przez Pyszne.pl
▪ zniesienie prowizji dla nowo zarejestrowanych, niezależnych restauracji
▪ zniesienie prowizji przy zamówieniach z odbiorem w lokalu, krok który został tymczasowo wprowadzony w marcu 2020
▪ możliwość odroczenia opłat dla najbardziej poszkodowanych restauracji - na ich wniosek
Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl oświadczył:
“Rok 2020 był ekstremalnym wyzwaniem dla sektora gastronomicznego przez obowiązkowe zamknięcia oraz restrykcje nałożone na czas pracy lokali w Polsce. Wiele restauracji doświadcza trudności w utrzymaniu opłacalności biznesu, a w niektórych przypadkach - utrzymaniu się na rynku. Jako lider w sektorze zamówień jedzenia online chcemy wesprzeć ich działalność w czasie kryzysu, dlatego też uruchamiamy kolejny pakiet wsparcia dla restauracji, które zostały najmocniej poszkodowane.”
Zniżka prowizji dla restauracji korzystających z dowozu Pyszne.pl wchodzi w życie od niedzieli 25 października, pozostałe punkty pakietu wchodzą w życie natychmiastowo, do czasu ponownego otwarcia lokali.
Pyszne.pl skupia się również na:
▪ pozyskiwaniu zamówień i klientów dla restauracji partnerskich
▪ przyspieszonym rozwoju usługi dostawy Pyszne.pl - do końca roku obejmie ona 23 miasta
▪ poszerzeniu strefy dostaw realizowanych przez flotę kurierską Pyszne.pl w obecnie wspieranych miastach
▪ zatrudnianiu setek nowych dostawców oraz pracowników do obsługi restauracji
Na dzień dzisiejszy Just Eat Takeaway.com, którego częścią jest Pyszne.pl, przeznaczyło 30 milionów euro na wsparcie restauracji na całym świecie oraz około 6 milionów euro na wsparcie pracowników służby zdrowia, w tym w Polsce. Firma będzie kontynuowała wprowadzanie nowych form wsparcia.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.