Komunikaty PR

Raport IDC: ekosystem Salesforce stworzy w Polsce 19300 miejsc pracy

2021-09-21  |  15:06
Biuro prasowe

Rozwiązania Salesforce przyczynią się do stworzenia w Polsce 19300 nowych miejsc pracy (globalnie 9,3 miliona wakatów) oraz przyniosą ponad 16,2 miliarda złotych z nowych źródeł przychodów do 2026 r. (globalnie 1,6 biliona USD)

 

Warszawa, 21 września 2021: Salesforce, światowy lider w dziedzinie systemów CRM, ogłosił dziś wyniki nowego badania przeprowadzonego przez IDC, z którego wynika, że do 2026 roku Salesforce i jego lokalni, polscy partnerzy, stworzą 19300 nowych miejsc pracy oraz wygenerują ponad 16,2 mld złotych z nowych źródeł przychodów. Z badania wynika również, że Salesforce napędza dynamiczny rozwój społeczności swoich partnerów, która do 2026 r. będzie generować przychody na poziomie 24,50zł z każdego zainwestowanego dolara.

 

Tworzenie cyfrowych biur przedsiębiorstw zaspokaja pilne potrzeby związane z transformacją

 

IDC prognozuje1, że technologie związane z chmurą obliczeniową w regionie Europy Centralnej będą stanowić 16% wydatków na cyfrową transformację w tym roku, a ich udział wzrośnie do 19% w roku 2026. Wynika to z faktu, że firmy koncentrują się na tworzeniu swoich „cyfrowych centrali” w celu umożliwienia klientom i pracownikom nawiązywania interakcji z dowolnego miejsca na ziemi. Praca zdalna, bezkontaktowa obsługa klienta oraz działania na rzecz zrównoważonego rozwoju stają się bardziej powszechne niż kiedykolwiek wcześniej, zaś IDC przewiduje, że ten trend się utrzyma.

 

Ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw buduje swoje cyfrowe centrale, aby wspierać swoich pracowników w przechodzeniu na nowe modele pracy, technologie firmy Salesforce pomagają ich klientom poradzić sobie z niepewnością i problemami z tego wynikającymi. Znacznie ułatwiły one pracę zdalną oraz zdalny kontakt z klientami jak i opracowywanie nowych produktów w ciągu tygodni, a nie miesięcy2.

 

IDC przeprowadził również ankietę wśród 525 przedsiębiorstw z ośmiu krajów na temat wdrażania chmury oraz korzyści i wyzwań związanych z wykorzystaniem cloud computingu. Spośród wszystkich respondentów, 74% z nich twierdzi, że ich organizacje mają formalną strategię transformacji cyfrowej, a 97% ocenia przetwarzanie w chmurze jako ważne dla jej realizacji. Badanie wykazało również, że rozwiązania Salesforce pozwoliły:

 

  • 47% ankietowanych na rozszerzenie swojego personelu o osoby z obszarów podmiejskich i wiejskich;
  • 38% ankietowanych na powiększenie swojego personelu o nowe grupy osób (np. rodziców samotnie wychowujących dzieci i osoby niepełnosprawne);
  • 36% ankietowanych na wspieranie bardziej elastycznych środowisk pracy.

 

 

Technologie Salesforce mogą również pomóc firmom w planowaniu bardziej zrównoważonej przyszłości. IDC prognozuje, że w latach 2021-2024 globalna migracja z systemów on-premise do chmury może ograniczyć emisję dwutlenku węgla aż o 1 miliard ton3. Sama firma Salesforce postawiła sobie za cel, aby do 2022 r. wykorzystywać w swojej działalności na całym świecie 100% energii odnawialnej, a obecnie dostarcza wszystkim swoim klientom chmurę neutralną pod względem emisji CO2. Ponadto, jak wynika z badania przeprowadzonego przez IDC, 39% ankietowanych klientów Salesforce traktuje tą firmę jako źródło wsparcia w osiąganiu własnych celów związanych ze zrównoważonym rozwojem.

 

Społeczność partnerów Salesforce napędza globalny rozwój

IDC przewiduje, że korzystanie z usług chmurowych Salesforce i jej ekosystemu (globalnie) wygeneruje 308 mld USD w aktualnej bazie klientów i ponad dwukrotnie więcej w 2026 r., na poziomie 724 mld USD. Obecnie, grono partnerów Salesforce dostarczających usługi chmurowe klientom w Polsce jest pięciokrotnie większe niż lokalna obecność samego Salesforce’a - a według IDC w 2026 r. będzie ponad sześciokrotnie większe. Z badania wynika, że w 2026 roku przychody kanałów partnerskich w Polsce mają być 4,3x większe niż w 2020 roku.

 

 

- Społeczność partnerów handlowych Salesforce ma kluczowe znaczenie dla rozszerzenia możliwości współpracy Salesforce z firmami różnej wielkości i z różnych branż. Ponadto nasi partnerzy pomagają klientom w osiąganiu swoich celów i wymiernych korzyści z cyfrowej transformacji — powiedział Tyler Prince, wiceprezes Salesforce ds. partnerów handlowych.  - Wraz z rozwojem Salesforce rozwijają się również nasi partnerzy. Jesteśmy zaangażowani w dostarczanie naszej rozwijającej się społeczności partnerów narzędzi niezbędnych do rozszerzania swojej skali działania – dodał Prince.

 

- Rozwój gospodarki opartej na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy) w rzeczywistości opiera się na idei współpracy. I to właśnie tego rodzaju rewolucja technologiczna tworzy nową przestrzęń zaangażowania na całym świecie – komentuje Krzysztof Augustynowicz, Regional Sales Director CEE Commercial Business Unit

 

Salesforce przeciera szlaki, aby pomóc w rozwoju kariery pracowników w gospodarce opartej na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)

 

24% nowych miejsc pracy utworzonych w tym roku przez klientów Salesforce w Polsce opiera się na kluczowych umiejętnościach cyfrowych, takich jak korzystanie z narzędzi do automatyzacji, Internetu rzeczy (IoT) i innych złożonych aplikacji. Trailhead, bezpłatna platforma edukacyjna online firmy Salesforce, oraz jej społeczność Trailblazer Community, która przyspiesza proces uczenia się poprzez wymianę wiedzy i wsparcie, umożliwiają każdemu zdobycie umiejętności cyfrowych na potrzeby rozwijającej się gospodarki Salesforce.

           

 

- Firmie Salesforce nie chodzi tylko o tworzenie nowych technologii i możliwości rozwoju kariery, musimy także wytyczać ścieżki prowadzące do tych nowych miejsc pracy — powiedział Kris Lande, wiceprezes Salesforce ds. społeczności Trailblazer. - Naszą misją jest dostarczanie ludziom narzędzi potrzebnych do budowania dynamicznej kariery, firm i społeczności z pomocą Salesforce oraz do sprawnego poruszania się w świecie opartym na technologii cyfrowej – dodał Lande.

 

Jak Salesforce tworzy miejsca pracy, aby napędzać gospodarkę opartą na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)

 

Firma Salesforce prowadzi szereg programów i inicjatyw, które mają pomóc w tworzeniu miejsc pracy przyszłości oraz obsadzaniu ich dobrze przygotowanymi kandydatami:

           

  • Społeczność Trailblazer Community to globalna sieć milionów osób, które pomagają sobie nawzajem zdobywać nowe umiejętności oraz odnosić sukcesy dzięki rozwiązaniom Salesforce. Społeczność Trailblazer Community zapewnia platformę internetową, która umożliwia łączenie się z dowolnego miejsca, jak również ponad 1300 aktywnych grup regionalnych i grup zainteresowań na całym świecie. Pracownicy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz wspierają się nawzajem w rozwoju swoich karier i firm z wykorzystaniem rozwiązań Salesforce. Do tej pory 3 na 5 członków społeczności Trailblazer uważa, że udział w niej pomógł im w zdobyciu nowej pracy lub awansu.

 

  • Trailhead umożliwił ponad 3,6 milionom ludzi na całym świecie naukę poszukiwanych umiejętności, które będą potrzebne w nowej gospodarce cyfrowej. Dzięki Trailhead osoby uczące się mogą bezpłatnie zdobywać umiejętności z dowolnego miejsca i uzyskiwać uznawane na całym świecie certyfikaty. Trailhead oferuje ścieżki kariery do stanowisk w strukturze Salesforce oraz wprowadza trzy nowe role, aby stworzyć punkty dostępu do trzech najszybciej rozwijających się obecnie dziedzin: Marketer (Marketer), Sprzedawca (Sales) i Projektant (Designer).

 

 

  • Salesforce Talent Alliance to inicjatywa, która łączy partnerów z kandydatami do pracy przeszkolonymi w zakresie systemu Salesforce za pośrednictwem Trailhead oraz zapewnia sprawny onboarding w szybko rozwijających się organizacjach. W tym roku dwóch partnerów Talent Alliance otrzymało nagrody Partner Innovation Awards przyznawane przez Salesforce za wkład w rozwijanie gospodarki opartej na rozwiązaniach Salesforce poprzez szkolenie i zatrudnianie nowych pracowników:
     
    • Cognizant, we współpracy z Salesforce, Uniwersytetem Montana i ATG, spółką Cognizant, opracował 12-tygodniowy płatny program szkoleniowy Salesforce o nazwie Aim Higher, w ramach którego w ciągu ostatnich dwóch lat wykształciła ponad 175 nowych konsultantów z uprawnieniami Salesforce.
    • Bucher + Suter jest partnerem ISV firmy Salesforce, który wspiera i sponsoruje Noser Young, czołowego dostawcę usług szkoleniowych w zakresie IT w Szwajcarii. W ramach współpracy z Noser Young firma Bucher + Suter co roku przyjmuje praktykantów, aby pomóc im w zdobyciu wykształcenia w dziedzinie IT.

 

 

Czym jest gospodarka oparta na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)?


IDC definiuje „gospodarkę opartą na rozwiązaniach Salesforce” jako wpływ firmy Salesforce i jej społeczności partnerów na całą globalną ekonomię. Obejmuje to przychody i miejsca pracy wytworzone bezpośrednio pośród klientów Salesforce w wyniku korzystania z usług chmurowych Salesforce i jego partnerów, a także miejsca pracy stworzone pośrednio w gospodarce dzięki lokalnym wydatkom pracowników oraz samej firmy Salesforce i jej partnerów.
 

Wszechstronna społeczność partnerów Salesforce jest siłą napędową gospodarki opartej na rozwiązaniach Salesforce:

  • Społeczność partnerów Salesforce może pomóc klientom w szybszym rozwoju. W trakcie procesu obsługi klienta partnerzy wypełniają luki technologiczne oraz oferują rozwiązania w zakresie produktów, branż i regionów. Obejmuje ona partnerów konsultingowych, niezależnych dostawców oprogramowania (ISV) i sprzedawców, którzy wykorzystują możliwości aplikacji oraz wiedzę specjalistyczną do rozwiązywania wszelkich problemów klientów.
  • Salesforce AppExchange, uruchomiony w 2006 r., jest największym na świecie rynkiem chmur obliczeniowych dla przedsiębiorstw, z ponad 6700 partnerami i ponad 9 milionami zainstalowanych aplikacji.

 

 

Zasoby dodatkowe

  • Pobierz pełny artykuł przeglądowy IDC pt “The Salesforce Economic Impact” („Wpływ Salesforce na gospodarkę”).
  • Zapoznaj się z danymi zawartymi w artykule przeglądowym IDC, przedstawionymi w infografice.
  • Dowiedz się więcej o wpływie Salesforce na gospodarkę w dziale Newsroom Q&A.
  • Dowiedz się więcej o nagrodach Partner Innovation Awards 2021 tutaj.
  • Dowiedz się więcej o społeczności partnerów Salesforce tutaj.
  • Odwiedź platformę Salesforce AppExchange: http://www.appexchange.com.
  • Odwiedź stronę Trailhead: https://trailhead.com/.
  • Obserwuj @salesforce na Twitterze.

 

Metodologia IDC

Model wpływu ekonomicznego Salesforce jest rozszerzeniem modelu wpływu ekonomicznego IT opracowanego przez IDC. Oszacowano w nim obecny i przyszły udział Salesforce w korzyściach dla całej gospodarki generowanych przez przetwarzanie w chmurze, jak również wielkość społeczności partnerów wspierających Salesforce na podstawie badań rynkowych IDC dotyczących stosunku wydatków na usługi profesjonalne do subskrypcji chmury; stosunku sprzedaży sprzętu, oprogramowania i sieci do wydatków na publiczną i prywatną chmurę obliczeniową; oraz stosunku wydatków na narzędzia do tworzenia aplikacji do stworzonych aplikacji.

Należy pamiętać, że w skład społeczności mogą wchodzić firmy, które nie są formalnymi partnerami biznesowymi Salesforce, ale mimo to sprzedają produkty lub usługi Salesforce.

Artykuł przeglądowy IDC, sponsorowany przez Salesforce, pt. „The Salesforce Economic Impact” („Wpływ Salesforce na gospodarkę”), doc #US48214821, 20 września 2021 r.

 

1Przewodnik IDC po globalnych wydatkach na transformację cyfrową, 2021

2Wpływ transformacji cyfrowej w czasach zmian, lipiec 2020

3 Iinformacja prasowa IDC, Przetwarzanie w chmurze może wyeliminować miliard ton metrycznych emisji CO2 w ciągu najbliższych czterech lat, a nawet więcej, według nowej prognozy IDC, marzec 2021 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Startuje kampania „Teraz pstrąg” Biuro prasowe
2021-10-21 | 11:00

Startuje kampania „Teraz pstrąg”

Pstrągi to najpopularniejsze ryby w Polsce. Mają prozdrowotne właściwości i przede wszystkim pysznie smakują. Hodowane są w rodzinnych gospodarstwach na terenie całego kraju, dzięki czemu
Gospodarka Przerwa na papierosa niektórych pracodawców kosztuje więcej
2021-10-19 | 05:50

Przerwa na papierosa niektórych pracodawców kosztuje więcej

Koszty finansowe, jakie pracodawcy ponoszą w związku z paleniem tytoniu przez pracowników zazwyczaj związane są z czasem, który zabierają przerwy na papierosa. Kalkulacje
Gospodarka Wielki kryzys chiński: przyczyny i konsekwencje, w kraju i na świecie
2021-10-15 | 12:30

Wielki kryzys chiński: przyczyny i konsekwencje, w kraju i na świecie

  W poniedziałek 18 października br. chińskie władze przedstawią dane PKB za 3-ci kwartał 2021 roku. To ogłoszenie będzie uważnie obserwowane przez rynki, ponieważ mieszanka

Więcej ważnych informacji

Infrastruktura

Utrata danych poważnym problemem dla firm. Coraz więcej z nich decyduje się na zewnętrzne centra przetwarzania danych

Dane są dziś dla biznesu motorem napędowym i podstawą działalności. Ich utrata może oznaczać nawet wielomilionowe konsekwencje finansowe, niemożność kontynuowania działalności i utratę zaufania klientów. Tymczasem w ostatnich latach liczba naruszeń bezpieczeństwa danych wciąż rośnie, a związane z tym koszty są najwyższe w historii. Pandemia dodatkowo zwiększyła ryzyko, przyczyniając się do wzrostu liczby ataków hakerskich. Dlatego – jak podkreśla Sebastian Mikołajczyk, menedżer produktu Kolokacja w Grupie Orange – przedsiębiorstwa muszą dziś przykładać szczególną wagę do bezpieczeństwa swoich danych, a firmowa serwerownia to często za mało, żeby zapewnić im konieczną ochronę.

Ochrona środowiska

Europejski Zielony Ład budzi niepokój producentów mleka. Może spowodować spadek wydajności produkcji i wzrost kosztów

Europa chce być neutralna dla klimatu do 2050 roku, a to oznacza poważne zmiany dla rolników. Zielona transformacja wymaga bowiem wprowadzenia daleko idących zmian w produkcji rolno-spożywczej, zwłaszcza zwierzęcej. Hodowcy bydła i producenci mleka obawiają się spadku wydajności i wzrostu kosztów produkcji, a tym samym kłopotów finansowych całego sektora, który jest znaczącym producentem żywności w kraju i ważnym eksporterem. Dlatego apelują o zachowanie równowagi między ekologią a ekonomią.

Handel

Trzeci kwartał nie był dobry dla chińskiej gospodarki. Trwający tam kryzys energetyczny może się odbić także na polskim rynku

Od tygodni na rynku chińskim trwa kryzys związany z niewypłacalnością największego lokalnego dewelopera, a także kolejnych podmiotów w branży. To mocno przekłada się na wyniki całej gospodarki Państwa Środka. Dodatkowo w przemyśle zaczyna brakować energii, co wymusza przestoje fabryk. Powodzie uniemożliwiają wydobywanie większej ilości węgla, więc Chiny chcą zwiększyć jego import. Jeśli zima w Europie i Azji będzie mroźna, to już drogie surowce mogą jeszcze podrożeć. Trwający w Chinach kryzys energetyczny może mieć poważne konsekwencje dla światowego rynku węgla i może być odczuwalny również w Polsce. Eksperci oceniają, że nie powinien on jednak wpłynąć na długofalową strategię zielonej rewolucji energetycznej w Państwie Środka.

Handel

Rekordowo niska szara strefa na rynku tytoniowym. Eksperci widzą szansę dla budżetu na większe wpływy z akcyzy na papierosy

– Podniesienie podatku akcyzowego o 5 proc. przełoży się na wzrost ceny paczki papierosów o około 30 gr. To bardzo skromna propozycja. Mamy dużą przestrzeń do tego, aby podnieść ten podatek wyżej – ocenia ekspert podatkowy Wojciech Bronicki. Jak szacuje, podniesienie minimalnej stawki akcyzy na papierosy o 15 proc. przełożyłoby się na blisko 2 mld zł dodatkowych wpływów do budżetu państwa. Mogłoby też skłonić część palących do rzucenia nałogu. Zdaniem ekspertów moment na wprowadzanie takiej podwyżki jest sprzyjający, bo szara strefa na rynku wyrobów tytoniowych w Polsce spada od sześciu lat i w tej chwili jest rekordowo niska: wynosi 5,5 proc.