Komunikaty PR

Raport IDC: ekosystem Salesforce stworzy w Polsce 19300 miejsc pracy

2021-09-21  |  15:06
Biuro prasowe

Rozwiązania Salesforce przyczynią się do stworzenia w Polsce 19300 nowych miejsc pracy (globalnie 9,3 miliona wakatów) oraz przyniosą ponad 16,2 miliarda złotych z nowych źródeł przychodów do 2026 r. (globalnie 1,6 biliona USD)

 

Warszawa, 21 września 2021: Salesforce, światowy lider w dziedzinie systemów CRM, ogłosił dziś wyniki nowego badania przeprowadzonego przez IDC, z którego wynika, że do 2026 roku Salesforce i jego lokalni, polscy partnerzy, stworzą 19300 nowych miejsc pracy oraz wygenerują ponad 16,2 mld złotych z nowych źródeł przychodów. Z badania wynika również, że Salesforce napędza dynamiczny rozwój społeczności swoich partnerów, która do 2026 r. będzie generować przychody na poziomie 24,50zł z każdego zainwestowanego dolara.

 

Tworzenie cyfrowych biur przedsiębiorstw zaspokaja pilne potrzeby związane z transformacją

 

IDC prognozuje1, że technologie związane z chmurą obliczeniową w regionie Europy Centralnej będą stanowić 16% wydatków na cyfrową transformację w tym roku, a ich udział wzrośnie do 19% w roku 2026. Wynika to z faktu, że firmy koncentrują się na tworzeniu swoich „cyfrowych centrali” w celu umożliwienia klientom i pracownikom nawiązywania interakcji z dowolnego miejsca na ziemi. Praca zdalna, bezkontaktowa obsługa klienta oraz działania na rzecz zrównoważonego rozwoju stają się bardziej powszechne niż kiedykolwiek wcześniej, zaś IDC przewiduje, że ten trend się utrzyma.

 

Ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw buduje swoje cyfrowe centrale, aby wspierać swoich pracowników w przechodzeniu na nowe modele pracy, technologie firmy Salesforce pomagają ich klientom poradzić sobie z niepewnością i problemami z tego wynikającymi. Znacznie ułatwiły one pracę zdalną oraz zdalny kontakt z klientami jak i opracowywanie nowych produktów w ciągu tygodni, a nie miesięcy2.

 

IDC przeprowadził również ankietę wśród 525 przedsiębiorstw z ośmiu krajów na temat wdrażania chmury oraz korzyści i wyzwań związanych z wykorzystaniem cloud computingu. Spośród wszystkich respondentów, 74% z nich twierdzi, że ich organizacje mają formalną strategię transformacji cyfrowej, a 97% ocenia przetwarzanie w chmurze jako ważne dla jej realizacji. Badanie wykazało również, że rozwiązania Salesforce pozwoliły:

 

  • 47% ankietowanych na rozszerzenie swojego personelu o osoby z obszarów podmiejskich i wiejskich;
  • 38% ankietowanych na powiększenie swojego personelu o nowe grupy osób (np. rodziców samotnie wychowujących dzieci i osoby niepełnosprawne);
  • 36% ankietowanych na wspieranie bardziej elastycznych środowisk pracy.

 

 

Technologie Salesforce mogą również pomóc firmom w planowaniu bardziej zrównoważonej przyszłości. IDC prognozuje, że w latach 2021-2024 globalna migracja z systemów on-premise do chmury może ograniczyć emisję dwutlenku węgla aż o 1 miliard ton3. Sama firma Salesforce postawiła sobie za cel, aby do 2022 r. wykorzystywać w swojej działalności na całym świecie 100% energii odnawialnej, a obecnie dostarcza wszystkim swoim klientom chmurę neutralną pod względem emisji CO2. Ponadto, jak wynika z badania przeprowadzonego przez IDC, 39% ankietowanych klientów Salesforce traktuje tą firmę jako źródło wsparcia w osiąganiu własnych celów związanych ze zrównoważonym rozwojem.

 

Społeczność partnerów Salesforce napędza globalny rozwój

IDC przewiduje, że korzystanie z usług chmurowych Salesforce i jej ekosystemu (globalnie) wygeneruje 308 mld USD w aktualnej bazie klientów i ponad dwukrotnie więcej w 2026 r., na poziomie 724 mld USD. Obecnie, grono partnerów Salesforce dostarczających usługi chmurowe klientom w Polsce jest pięciokrotnie większe niż lokalna obecność samego Salesforce’a - a według IDC w 2026 r. będzie ponad sześciokrotnie większe. Z badania wynika, że w 2026 roku przychody kanałów partnerskich w Polsce mają być 4,3x większe niż w 2020 roku.

 

 

- Społeczność partnerów handlowych Salesforce ma kluczowe znaczenie dla rozszerzenia możliwości współpracy Salesforce z firmami różnej wielkości i z różnych branż. Ponadto nasi partnerzy pomagają klientom w osiąganiu swoich celów i wymiernych korzyści z cyfrowej transformacji — powiedział Tyler Prince, wiceprezes Salesforce ds. partnerów handlowych.  - Wraz z rozwojem Salesforce rozwijają się również nasi partnerzy. Jesteśmy zaangażowani w dostarczanie naszej rozwijającej się społeczności partnerów narzędzi niezbędnych do rozszerzania swojej skali działania – dodał Prince.

 

- Rozwój gospodarki opartej na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy) w rzeczywistości opiera się na idei współpracy. I to właśnie tego rodzaju rewolucja technologiczna tworzy nową przestrzęń zaangażowania na całym świecie – komentuje Krzysztof Augustynowicz, Regional Sales Director CEE Commercial Business Unit

 

Salesforce przeciera szlaki, aby pomóc w rozwoju kariery pracowników w gospodarce opartej na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)

 

24% nowych miejsc pracy utworzonych w tym roku przez klientów Salesforce w Polsce opiera się na kluczowych umiejętnościach cyfrowych, takich jak korzystanie z narzędzi do automatyzacji, Internetu rzeczy (IoT) i innych złożonych aplikacji. Trailhead, bezpłatna platforma edukacyjna online firmy Salesforce, oraz jej społeczność Trailblazer Community, która przyspiesza proces uczenia się poprzez wymianę wiedzy i wsparcie, umożliwiają każdemu zdobycie umiejętności cyfrowych na potrzeby rozwijającej się gospodarki Salesforce.

           

 

- Firmie Salesforce nie chodzi tylko o tworzenie nowych technologii i możliwości rozwoju kariery, musimy także wytyczać ścieżki prowadzące do tych nowych miejsc pracy — powiedział Kris Lande, wiceprezes Salesforce ds. społeczności Trailblazer. - Naszą misją jest dostarczanie ludziom narzędzi potrzebnych do budowania dynamicznej kariery, firm i społeczności z pomocą Salesforce oraz do sprawnego poruszania się w świecie opartym na technologii cyfrowej – dodał Lande.

 

Jak Salesforce tworzy miejsca pracy, aby napędzać gospodarkę opartą na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)

 

Firma Salesforce prowadzi szereg programów i inicjatyw, które mają pomóc w tworzeniu miejsc pracy przyszłości oraz obsadzaniu ich dobrze przygotowanymi kandydatami:

           

  • Społeczność Trailblazer Community to globalna sieć milionów osób, które pomagają sobie nawzajem zdobywać nowe umiejętności oraz odnosić sukcesy dzięki rozwiązaniom Salesforce. Społeczność Trailblazer Community zapewnia platformę internetową, która umożliwia łączenie się z dowolnego miejsca, jak również ponad 1300 aktywnych grup regionalnych i grup zainteresowań na całym świecie. Pracownicy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz wspierają się nawzajem w rozwoju swoich karier i firm z wykorzystaniem rozwiązań Salesforce. Do tej pory 3 na 5 członków społeczności Trailblazer uważa, że udział w niej pomógł im w zdobyciu nowej pracy lub awansu.

 

  • Trailhead umożliwił ponad 3,6 milionom ludzi na całym świecie naukę poszukiwanych umiejętności, które będą potrzebne w nowej gospodarce cyfrowej. Dzięki Trailhead osoby uczące się mogą bezpłatnie zdobywać umiejętności z dowolnego miejsca i uzyskiwać uznawane na całym świecie certyfikaty. Trailhead oferuje ścieżki kariery do stanowisk w strukturze Salesforce oraz wprowadza trzy nowe role, aby stworzyć punkty dostępu do trzech najszybciej rozwijających się obecnie dziedzin: Marketer (Marketer), Sprzedawca (Sales) i Projektant (Designer).

 

 

  • Salesforce Talent Alliance to inicjatywa, która łączy partnerów z kandydatami do pracy przeszkolonymi w zakresie systemu Salesforce za pośrednictwem Trailhead oraz zapewnia sprawny onboarding w szybko rozwijających się organizacjach. W tym roku dwóch partnerów Talent Alliance otrzymało nagrody Partner Innovation Awards przyznawane przez Salesforce za wkład w rozwijanie gospodarki opartej na rozwiązaniach Salesforce poprzez szkolenie i zatrudnianie nowych pracowników:
     
    • Cognizant, we współpracy z Salesforce, Uniwersytetem Montana i ATG, spółką Cognizant, opracował 12-tygodniowy płatny program szkoleniowy Salesforce o nazwie Aim Higher, w ramach którego w ciągu ostatnich dwóch lat wykształciła ponad 175 nowych konsultantów z uprawnieniami Salesforce.
    • Bucher + Suter jest partnerem ISV firmy Salesforce, który wspiera i sponsoruje Noser Young, czołowego dostawcę usług szkoleniowych w zakresie IT w Szwajcarii. W ramach współpracy z Noser Young firma Bucher + Suter co roku przyjmuje praktykantów, aby pomóc im w zdobyciu wykształcenia w dziedzinie IT.

 

 

Czym jest gospodarka oparta na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)?


IDC definiuje „gospodarkę opartą na rozwiązaniach Salesforce” jako wpływ firmy Salesforce i jej społeczności partnerów na całą globalną ekonomię. Obejmuje to przychody i miejsca pracy wytworzone bezpośrednio pośród klientów Salesforce w wyniku korzystania z usług chmurowych Salesforce i jego partnerów, a także miejsca pracy stworzone pośrednio w gospodarce dzięki lokalnym wydatkom pracowników oraz samej firmy Salesforce i jej partnerów.
 

Wszechstronna społeczność partnerów Salesforce jest siłą napędową gospodarki opartej na rozwiązaniach Salesforce:

  • Społeczność partnerów Salesforce może pomóc klientom w szybszym rozwoju. W trakcie procesu obsługi klienta partnerzy wypełniają luki technologiczne oraz oferują rozwiązania w zakresie produktów, branż i regionów. Obejmuje ona partnerów konsultingowych, niezależnych dostawców oprogramowania (ISV) i sprzedawców, którzy wykorzystują możliwości aplikacji oraz wiedzę specjalistyczną do rozwiązywania wszelkich problemów klientów.
  • Salesforce AppExchange, uruchomiony w 2006 r., jest największym na świecie rynkiem chmur obliczeniowych dla przedsiębiorstw, z ponad 6700 partnerami i ponad 9 milionami zainstalowanych aplikacji.

 

 

Zasoby dodatkowe

  • Pobierz pełny artykuł przeglądowy IDC pt “The Salesforce Economic Impact” („Wpływ Salesforce na gospodarkę”).
  • Zapoznaj się z danymi zawartymi w artykule przeglądowym IDC, przedstawionymi w infografice.
  • Dowiedz się więcej o wpływie Salesforce na gospodarkę w dziale Newsroom Q&A.
  • Dowiedz się więcej o nagrodach Partner Innovation Awards 2021 tutaj.
  • Dowiedz się więcej o społeczności partnerów Salesforce tutaj.
  • Odwiedź platformę Salesforce AppExchange: http://www.appexchange.com.
  • Odwiedź stronę Trailhead: https://trailhead.com/.
  • Obserwuj @salesforce na Twitterze.

 

Metodologia IDC

Model wpływu ekonomicznego Salesforce jest rozszerzeniem modelu wpływu ekonomicznego IT opracowanego przez IDC. Oszacowano w nim obecny i przyszły udział Salesforce w korzyściach dla całej gospodarki generowanych przez przetwarzanie w chmurze, jak również wielkość społeczności partnerów wspierających Salesforce na podstawie badań rynkowych IDC dotyczących stosunku wydatków na usługi profesjonalne do subskrypcji chmury; stosunku sprzedaży sprzętu, oprogramowania i sieci do wydatków na publiczną i prywatną chmurę obliczeniową; oraz stosunku wydatków na narzędzia do tworzenia aplikacji do stworzonych aplikacji.

Należy pamiętać, że w skład społeczności mogą wchodzić firmy, które nie są formalnymi partnerami biznesowymi Salesforce, ale mimo to sprzedają produkty lub usługi Salesforce.

Artykuł przeglądowy IDC, sponsorowany przez Salesforce, pt. „The Salesforce Economic Impact” („Wpływ Salesforce na gospodarkę”), doc #US48214821, 20 września 2021 r.

 

1Przewodnik IDC po globalnych wydatkach na transformację cyfrową, 2021

2Wpływ transformacji cyfrowej w czasach zmian, lipiec 2020

3 Iinformacja prasowa IDC, Przetwarzanie w chmurze może wyeliminować miliard ton metrycznych emisji CO2 w ciągu najbliższych czterech lat, a nawet więcej, według nowej prognozy IDC, marzec 2021 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r. Biuro prasowe
2024-04-23 | 14:00

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.

W I kw. 2024 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 4 796 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – ponad dwa tys. –
Gospodarka Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
2024-04-23 | 09:07

Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni

Wielkimi krokami zbliża się wyczekiwana przez większość z nas majówka. Planujemy wyjazdy, wypady za miasto, albo zwyczajnie przeznaczymy ten czas na wypoczynek w domowym zaciszu.
Gospodarka Czy prawo Talionu napędza rynki?
2024-04-22 | 13:10

Czy prawo Talionu napędza rynki?

W skrócie: • Konflikt na Bliskim Wschodzie podsyca pesymizm rynkowy, ucieczkę w stronę bezpieczeństwa i skrócenie horyzontu inwestycyjnego widoczne we wzorcach zmienności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.