Komunikaty PR

Raport IDC: ekosystem Salesforce stworzy w Polsce 19300 miejsc pracy

2021-09-21  |  15:06
Biuro prasowe

Rozwiązania Salesforce przyczynią się do stworzenia w Polsce 19300 nowych miejsc pracy (globalnie 9,3 miliona wakatów) oraz przyniosą ponad 16,2 miliarda złotych z nowych źródeł przychodów do 2026 r. (globalnie 1,6 biliona USD)

 

Warszawa, 21 września 2021: Salesforce, światowy lider w dziedzinie systemów CRM, ogłosił dziś wyniki nowego badania przeprowadzonego przez IDC, z którego wynika, że do 2026 roku Salesforce i jego lokalni, polscy partnerzy, stworzą 19300 nowych miejsc pracy oraz wygenerują ponad 16,2 mld złotych z nowych źródeł przychodów. Z badania wynika również, że Salesforce napędza dynamiczny rozwój społeczności swoich partnerów, która do 2026 r. będzie generować przychody na poziomie 24,50zł z każdego zainwestowanego dolara.

 

Tworzenie cyfrowych biur przedsiębiorstw zaspokaja pilne potrzeby związane z transformacją

 

IDC prognozuje1, że technologie związane z chmurą obliczeniową w regionie Europy Centralnej będą stanowić 16% wydatków na cyfrową transformację w tym roku, a ich udział wzrośnie do 19% w roku 2026. Wynika to z faktu, że firmy koncentrują się na tworzeniu swoich „cyfrowych centrali” w celu umożliwienia klientom i pracownikom nawiązywania interakcji z dowolnego miejsca na ziemi. Praca zdalna, bezkontaktowa obsługa klienta oraz działania na rzecz zrównoważonego rozwoju stają się bardziej powszechne niż kiedykolwiek wcześniej, zaś IDC przewiduje, że ten trend się utrzyma.

 

Ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw buduje swoje cyfrowe centrale, aby wspierać swoich pracowników w przechodzeniu na nowe modele pracy, technologie firmy Salesforce pomagają ich klientom poradzić sobie z niepewnością i problemami z tego wynikającymi. Znacznie ułatwiły one pracę zdalną oraz zdalny kontakt z klientami jak i opracowywanie nowych produktów w ciągu tygodni, a nie miesięcy2.

 

IDC przeprowadził również ankietę wśród 525 przedsiębiorstw z ośmiu krajów na temat wdrażania chmury oraz korzyści i wyzwań związanych z wykorzystaniem cloud computingu. Spośród wszystkich respondentów, 74% z nich twierdzi, że ich organizacje mają formalną strategię transformacji cyfrowej, a 97% ocenia przetwarzanie w chmurze jako ważne dla jej realizacji. Badanie wykazało również, że rozwiązania Salesforce pozwoliły:

 

  • 47% ankietowanych na rozszerzenie swojego personelu o osoby z obszarów podmiejskich i wiejskich;
  • 38% ankietowanych na powiększenie swojego personelu o nowe grupy osób (np. rodziców samotnie wychowujących dzieci i osoby niepełnosprawne);
  • 36% ankietowanych na wspieranie bardziej elastycznych środowisk pracy.

 

 

Technologie Salesforce mogą również pomóc firmom w planowaniu bardziej zrównoważonej przyszłości. IDC prognozuje, że w latach 2021-2024 globalna migracja z systemów on-premise do chmury może ograniczyć emisję dwutlenku węgla aż o 1 miliard ton3. Sama firma Salesforce postawiła sobie za cel, aby do 2022 r. wykorzystywać w swojej działalności na całym świecie 100% energii odnawialnej, a obecnie dostarcza wszystkim swoim klientom chmurę neutralną pod względem emisji CO2. Ponadto, jak wynika z badania przeprowadzonego przez IDC, 39% ankietowanych klientów Salesforce traktuje tą firmę jako źródło wsparcia w osiąganiu własnych celów związanych ze zrównoważonym rozwojem.

 

Społeczność partnerów Salesforce napędza globalny rozwój

IDC przewiduje, że korzystanie z usług chmurowych Salesforce i jej ekosystemu (globalnie) wygeneruje 308 mld USD w aktualnej bazie klientów i ponad dwukrotnie więcej w 2026 r., na poziomie 724 mld USD. Obecnie, grono partnerów Salesforce dostarczających usługi chmurowe klientom w Polsce jest pięciokrotnie większe niż lokalna obecność samego Salesforce’a - a według IDC w 2026 r. będzie ponad sześciokrotnie większe. Z badania wynika, że w 2026 roku przychody kanałów partnerskich w Polsce mają być 4,3x większe niż w 2020 roku.

 

 

- Społeczność partnerów handlowych Salesforce ma kluczowe znaczenie dla rozszerzenia możliwości współpracy Salesforce z firmami różnej wielkości i z różnych branż. Ponadto nasi partnerzy pomagają klientom w osiąganiu swoich celów i wymiernych korzyści z cyfrowej transformacji — powiedział Tyler Prince, wiceprezes Salesforce ds. partnerów handlowych.  - Wraz z rozwojem Salesforce rozwijają się również nasi partnerzy. Jesteśmy zaangażowani w dostarczanie naszej rozwijającej się społeczności partnerów narzędzi niezbędnych do rozszerzania swojej skali działania – dodał Prince.

 

- Rozwój gospodarki opartej na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy) w rzeczywistości opiera się na idei współpracy. I to właśnie tego rodzaju rewolucja technologiczna tworzy nową przestrzęń zaangażowania na całym świecie – komentuje Krzysztof Augustynowicz, Regional Sales Director CEE Commercial Business Unit

 

Salesforce przeciera szlaki, aby pomóc w rozwoju kariery pracowników w gospodarce opartej na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)

 

24% nowych miejsc pracy utworzonych w tym roku przez klientów Salesforce w Polsce opiera się na kluczowych umiejętnościach cyfrowych, takich jak korzystanie z narzędzi do automatyzacji, Internetu rzeczy (IoT) i innych złożonych aplikacji. Trailhead, bezpłatna platforma edukacyjna online firmy Salesforce, oraz jej społeczność Trailblazer Community, która przyspiesza proces uczenia się poprzez wymianę wiedzy i wsparcie, umożliwiają każdemu zdobycie umiejętności cyfrowych na potrzeby rozwijającej się gospodarki Salesforce.

           

 

- Firmie Salesforce nie chodzi tylko o tworzenie nowych technologii i możliwości rozwoju kariery, musimy także wytyczać ścieżki prowadzące do tych nowych miejsc pracy — powiedział Kris Lande, wiceprezes Salesforce ds. społeczności Trailblazer. - Naszą misją jest dostarczanie ludziom narzędzi potrzebnych do budowania dynamicznej kariery, firm i społeczności z pomocą Salesforce oraz do sprawnego poruszania się w świecie opartym na technologii cyfrowej – dodał Lande.

 

Jak Salesforce tworzy miejsca pracy, aby napędzać gospodarkę opartą na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)

 

Firma Salesforce prowadzi szereg programów i inicjatyw, które mają pomóc w tworzeniu miejsc pracy przyszłości oraz obsadzaniu ich dobrze przygotowanymi kandydatami:

           

  • Społeczność Trailblazer Community to globalna sieć milionów osób, które pomagają sobie nawzajem zdobywać nowe umiejętności oraz odnosić sukcesy dzięki rozwiązaniom Salesforce. Społeczność Trailblazer Community zapewnia platformę internetową, która umożliwia łączenie się z dowolnego miejsca, jak również ponad 1300 aktywnych grup regionalnych i grup zainteresowań na całym świecie. Pracownicy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz wspierają się nawzajem w rozwoju swoich karier i firm z wykorzystaniem rozwiązań Salesforce. Do tej pory 3 na 5 członków społeczności Trailblazer uważa, że udział w niej pomógł im w zdobyciu nowej pracy lub awansu.

 

  • Trailhead umożliwił ponad 3,6 milionom ludzi na całym świecie naukę poszukiwanych umiejętności, które będą potrzebne w nowej gospodarce cyfrowej. Dzięki Trailhead osoby uczące się mogą bezpłatnie zdobywać umiejętności z dowolnego miejsca i uzyskiwać uznawane na całym świecie certyfikaty. Trailhead oferuje ścieżki kariery do stanowisk w strukturze Salesforce oraz wprowadza trzy nowe role, aby stworzyć punkty dostępu do trzech najszybciej rozwijających się obecnie dziedzin: Marketer (Marketer), Sprzedawca (Sales) i Projektant (Designer).

 

 

  • Salesforce Talent Alliance to inicjatywa, która łączy partnerów z kandydatami do pracy przeszkolonymi w zakresie systemu Salesforce za pośrednictwem Trailhead oraz zapewnia sprawny onboarding w szybko rozwijających się organizacjach. W tym roku dwóch partnerów Talent Alliance otrzymało nagrody Partner Innovation Awards przyznawane przez Salesforce za wkład w rozwijanie gospodarki opartej na rozwiązaniach Salesforce poprzez szkolenie i zatrudnianie nowych pracowników:
     
    • Cognizant, we współpracy z Salesforce, Uniwersytetem Montana i ATG, spółką Cognizant, opracował 12-tygodniowy płatny program szkoleniowy Salesforce o nazwie Aim Higher, w ramach którego w ciągu ostatnich dwóch lat wykształciła ponad 175 nowych konsultantów z uprawnieniami Salesforce.
    • Bucher + Suter jest partnerem ISV firmy Salesforce, który wspiera i sponsoruje Noser Young, czołowego dostawcę usług szkoleniowych w zakresie IT w Szwajcarii. W ramach współpracy z Noser Young firma Bucher + Suter co roku przyjmuje praktykantów, aby pomóc im w zdobyciu wykształcenia w dziedzinie IT.

 

 

Czym jest gospodarka oparta na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)?


IDC definiuje „gospodarkę opartą na rozwiązaniach Salesforce” jako wpływ firmy Salesforce i jej społeczności partnerów na całą globalną ekonomię. Obejmuje to przychody i miejsca pracy wytworzone bezpośrednio pośród klientów Salesforce w wyniku korzystania z usług chmurowych Salesforce i jego partnerów, a także miejsca pracy stworzone pośrednio w gospodarce dzięki lokalnym wydatkom pracowników oraz samej firmy Salesforce i jej partnerów.
 

Wszechstronna społeczność partnerów Salesforce jest siłą napędową gospodarki opartej na rozwiązaniach Salesforce:

  • Społeczność partnerów Salesforce może pomóc klientom w szybszym rozwoju. W trakcie procesu obsługi klienta partnerzy wypełniają luki technologiczne oraz oferują rozwiązania w zakresie produktów, branż i regionów. Obejmuje ona partnerów konsultingowych, niezależnych dostawców oprogramowania (ISV) i sprzedawców, którzy wykorzystują możliwości aplikacji oraz wiedzę specjalistyczną do rozwiązywania wszelkich problemów klientów.
  • Salesforce AppExchange, uruchomiony w 2006 r., jest największym na świecie rynkiem chmur obliczeniowych dla przedsiębiorstw, z ponad 6700 partnerami i ponad 9 milionami zainstalowanych aplikacji.

 

 

Zasoby dodatkowe

  • Pobierz pełny artykuł przeglądowy IDC pt “The Salesforce Economic Impact” („Wpływ Salesforce na gospodarkę”).
  • Zapoznaj się z danymi zawartymi w artykule przeglądowym IDC, przedstawionymi w infografice.
  • Dowiedz się więcej o wpływie Salesforce na gospodarkę w dziale Newsroom Q&A.
  • Dowiedz się więcej o nagrodach Partner Innovation Awards 2021 tutaj.
  • Dowiedz się więcej o społeczności partnerów Salesforce tutaj.
  • Odwiedź platformę Salesforce AppExchange: http://www.appexchange.com.
  • Odwiedź stronę Trailhead: https://trailhead.com/.
  • Obserwuj @salesforce na Twitterze.

 

Metodologia IDC

Model wpływu ekonomicznego Salesforce jest rozszerzeniem modelu wpływu ekonomicznego IT opracowanego przez IDC. Oszacowano w nim obecny i przyszły udział Salesforce w korzyściach dla całej gospodarki generowanych przez przetwarzanie w chmurze, jak również wielkość społeczności partnerów wspierających Salesforce na podstawie badań rynkowych IDC dotyczących stosunku wydatków na usługi profesjonalne do subskrypcji chmury; stosunku sprzedaży sprzętu, oprogramowania i sieci do wydatków na publiczną i prywatną chmurę obliczeniową; oraz stosunku wydatków na narzędzia do tworzenia aplikacji do stworzonych aplikacji.

Należy pamiętać, że w skład społeczności mogą wchodzić firmy, które nie są formalnymi partnerami biznesowymi Salesforce, ale mimo to sprzedają produkty lub usługi Salesforce.

Artykuł przeglądowy IDC, sponsorowany przez Salesforce, pt. „The Salesforce Economic Impact” („Wpływ Salesforce na gospodarkę”), doc #US48214821, 20 września 2021 r.

 

1Przewodnik IDC po globalnych wydatkach na transformację cyfrową, 2021

2Wpływ transformacji cyfrowej w czasach zmian, lipiec 2020

3 Iinformacja prasowa IDC, Przetwarzanie w chmurze może wyeliminować miliard ton metrycznych emisji CO2 w ciągu najbliższych czterech lat, a nawet więcej, według nowej prognozy IDC, marzec 2021 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.