Komunikaty PR

Rohlig Suus Logistics: W czasie pandemii Polacy kupują więcej AGD przez internet

2020-10-13  |  15:15
Biuro prasowe

 

Pandemia koronawirusa zmieniła funkcjonowanie całej gospodarki. Jednak mimo wielu wyzwań, jakie pojawiły się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku, sklepy e-commerce oferujące sprzęt AGD odnotowują bardzo dobre wyniki. Największy udział we wzroście mają województwa: mazowieckie, łódzkie i śląskie – wynika z analizy firmy Rohlig Suus Logistics, jednego z największych operatorów logistycznych obsługujących branżę AGD w Polsce.

Według danych Rohlig Suus Logistics, w II kwartale 2020 r. liczba zamówień internetowych w branży AGD wzrosła aż o 16 proc. w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku. Natomiast w ujęciu miesięcznym najlepszym czasem dla sektora AGD był kwiecień, kiedy to do domów Polaków dostarczono najwięcej artykułów gospodarstwa domowego – aż o 34 proc. więcej niż w styczniu, 47 proc. w lutym, czy 15 proc. w marcu.

Lockdown oraz tryb pracy zdalnej znacznie wpłynęły na zmiany zachowań konsumenckich – np. zaczęliśmy gromadzić więcej żywności, dlatego potrzebowaliśmy nowych zamrażarek i lodówek, częściej gotowaliśmy obiady, więc uzupełnialiśmy wyposażenie naszych kuchni. Na wyraźny wzrost liczby zamówień sprzętu AGD  przez internet wpłynęły także zapowiadane od czerwca podwyżki cen w branży AGD, związane z wyższym kursem euro – mówi Adam Galek, członek zarządu Rohlig Suus Logistics.

Warto podkreślić, że całe pierwsze półrocze dla rodzimego sektora AGD jest bardzo dobre. Z danych Rohlig Suus Logistics wynika, że liczba zamówień w tym okresie, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, wzrosła aż o 67 proc.

Konsumenci, którzy nie korzystali do tej pory z kanału e-commerce przekonują się o jego zaletach. To nie tylko zaoszczędzony czas, czy zwiększone bezpieczeństwo, ale także szereg usług dodatkowych – wniesienie i instalacja sprzętu, czy możliwość płatności na miejscu, także poprzez system BLIK – dodaje Adam Galek.

Mazowsze AGD stoi

Jednym z kluczowych rynków dla branży AGD jest województwo mazowieckie – gdzie znajdują się siedziby dwóch z trzech największych redystrybutorów sprzętów AGD w Polsce oraz od wielu lat utrzymuje się największy popyt na produkty tej branży. Uwarunkowania te sprawiają, że to właśnie w województwie mazowieckim w porównaniu do pozostałych regionów Polski, firma Rohlig Suus Logistics obsługuje największą liczbę przesyłek (16 proc. wszystkich krajowych dostaw AGD). Rynek jednak wciąż się rozwija – w I półroczu 2020 r. zrealizowano na Mazowszu o 91 proc. więcej przesyłek niż w analogicznym okresie 2019 r. 

– Ze względu na rosnące zainteresowanie branżą AGD w województwie mazowieckim zdecydowaliśmy się w pełni dostosować nasz nowy magazyn w Sokołowie k. Janek do obsługi sektora AGD – od wydzielenia odpowiednich stref służących do składowania i dystrybucji wyłącznie sprzętu AGD, po zastosowanie wózków wyposażonych w wyspecjalizowane chwytaki. Dzięki specjalizacji magazynu w kierunku obsługi sektora AGD, możemy zaoferować klientom pełen zakres usług – od odpraw celnych, przez przechowywanie, po dostosowywanie etykiet produktów do polskich przepisów – mówi Krzysztof Gąsiewski, dyrektor Oddziału Warszawa w Rohlig Suus Logistics. – Obecnie blisko 50 proc. magazynu służy do obsługi branży AGD, m.in. firmy Zelmer, Beko, LG. Korzystna lokalizacja, rozbudowana sieć połączeń pozwalają wierzyć, że odsetek ten będzie już tylko wzrastał – podsumowuje.

Pozostałe regiony Polski również coraz silniej specjalizują się w obsłudze branży AGD. Jak wynika z danych Rohlig Suus Logistics, aż 11 proc. wszystkich krajowych przesyłek branży AGD realizowane jest w województwie łódzkim. Co ciekawe, to właśnie ten region odnotował największą dynamikę wzrostu – w okresie styczeń-czerwiec 2020 r. w Łódzkim zrealizowano o 104 proc. więcej przesyłek niż w analogicznym okresie 2019 r. Podium zamyka Śląsk, gdzie realizowanych jest 10 proc. wszystkich krajowych przesyłek branży AGD firmy Rohlig Suus Logistics, a dynamika wzrostu wynosi 78 punktów procentowych (I półrocze 2020 r. vs I półrocze 2019 r.).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.