Rohlig Suus Logistics z serwisem drobnicowym łączącym Polskę z południem
Rohlig Suus Logistics, jeden z największych operatorów logistycznych w Polsce, uruchomił nową linię drobnicową łączącą Polskę, Czechy, Słowację i Węgry. Nowy 24-godzinny serwis skierowany jest zarówno do eksporterów, jak i importerów.
Auta Rohlig Suus Logistics, które obsługują nowe, codzienne połączenie LTL, rozpoczynają swoją trasę w Sosnowcu, następnie zatrzymują się w Karvinie pod Ostrawą (Czechy), Żylinie (Słowacja) i w Budapeszcie (Węgry). Kolejnego dnia wracają tą samą drogą do Polski. Czas tranzytu w jedną stronę wynosi 24 godziny.
Uruchomienie tego serwisu jest następnym krokiem w ekspansji polskiego operatora logistycznego, który w zeszłym roku otworzył nową siedzibę na Słowacji i w Słowenii. Firma ma również trzy oddziały w Czechach i jeden na Węgrzech.
– Sukcesywnie staramy się rozszerzać nasze portfolio usług, oferując jednocześnie naszym klientom możliwości rozwoju ich biznesów. Otwarcie nowej linii oznacza dla nas większe wykorzystanie potencjału zagranicznych biur, które zlokalizowane są w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Nie tylko ułatwi nam to rozwój w tym regionie, ale także umożliwi rozszerzenie obsługi południowych rynków – powiedział Patryk Świderski, Dyrektor produktu drobnicy międzynarodowej w Rohlig Suus Logistics.
To kolejna w tym miesiącu informacja o rozszerzeniu usług Rohlig Suus Logistics. Niedawno operator logistyczny komunikował o uruchomieniu nowego połączenia kolejowego LCL z Xi’an do Małaszewicz. Pierwszy pociąg z chińskiego miasta wyjechał 4 maja, a czas tranzytu do Polski wynosi jedynie 12 dni. Dzięki możliwości połączenia usługi kolejowej i drogowej, firma będzie mogła zapewnić kompleksowy serwis drobnicowy dla regionu Centralnej i Południowej Europy, także w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.