Komunikaty PR

Rozdano certyfikaty II edycji Kampanii "Dobry Transport"

2021-09-15  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Nowakowska
Festcom

ul. Admiralska
00-910 Warszawa
agnieszka.nowakowska|festcom.pl| |agnieszka.nowakowska|festcom.pl
660777909
www.festcom.pl
Do pobrania docx ( 0.15 MB )

Flota betonomieszarek w Polsce to ponad 3100 aut. Każdego dnia przejeżdżają one średnio ponad pół miliona kilometrów – z tego 70 proc. w obszarze aglomeracji miejskich. Standardy transportu betonu towarowego mają wpływ na bezpieczeństwo pracowników, komfort życia mieszkańców miast i kwestie ekologiczne. Skala produkcji betonu sprawia, że bezpieczeństwo jego transportu to priorytet. Dobiegła końca II Edycja Kampanii „Dobry Transport” organizowanej przez Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce i Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie.

Polska produkuje rocznie ok. 25 mln. m3 betonu, będąc pod tym względem czwartym rynkiem w Europie. 600 firm posiada w Polsce ok. 1100 wytwórni betonu. Liczby obrazują skalę wpływu sektora na otoczenie – w wielu aspektach. Od dwóch lat branża betonowa mierzy się z nową rzeczywistością – w kontekście produkcji, transportu i zatrudnienia pracowników. Obecnie także samo słowo „bezpieczeństwo” zyskało nowe znaczenie – łącząc standardy załadunku, korzystania z maszyn i bezpieczeństwa na drodze – z ochroną zdrowia w czasie pandemii. Przedstawiciele branży budowlanej „okrzepli” już w nowej rzeczywistości, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku. A prognozy pokazują, że w nadchodzących kwartałach potrzeby będą znaczne.

Perspektywy dla produkcji betonu

Na lata 2021-2027 zaplanowany jest najwyższy w historii poziom środków dla Polski z budżetu Unii Europejskiej – 139 mld EUR w formie dotacji oraz 34 mld EUR w formie pożyczek. Istotny wpływ na perspektywy sprzedażowe mają także rządowe programy infrastrukturalne. – Wysoki szacowany poziom inflacji, a także niewątpliwa niepewność dotycząca uwarunkowań legislacyjnych nie hamuje nastrojów inwestycyjnych, które, bezsprzecznie, odczuwa rynek. Widoczne są korzystne perspektywy w segmencie budownictwa mieszkaniowego i magazynowego. Stale ruszają nowe inwestycje powiedział Michał Grys, Prezes Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce. Oczywiście, należy zauważyć, że ostatni rok – w związku z pandemią – oznaczał znaczne spowolnienie inwestycji w obszarze budownictwa biurowego. Całościowy obraz perspektyw branży jest jednak obiecujący. Co więcej, jako kluczowy z priorytetów jawi się wdrażanie działań związanych ze zrównoważonym rozwojem branży. Osiągnięcia takie jak redukcja emisji CO2 i zmiany odnośnie DMC to zwiastun dalszych wyzwań w tym zakresie – dodał.

Jak pokazują szacunki SPBT, produkcja betonu towarowego w Polsce w latach 2020 i 2021 zamknie się wynikiem ok. 25,0-25,5 mln m3. Jest to wynik o ok. 1,5-2,0 proc. niższy niż w rekordowym roku 2019, ale w dalszym ciągu baza pozostaje na wysokim poziomie.

Bezpieczeństwo w branży produkcji betonu

Ostatnie kwartały pokazały bardzo duże zrozumienie i zaangażowanie uczestników branży dla kwestii bezpieczeństwa produkcji i transportu betonu, a także wpływu na ekosystem. Wspólne działanie firm przyniosło pozytywne rezultaty, o których głośno mówi sektor gospodarczy. Redukcja emisji CO2 (w ciągu 20 lat redukcja o ok. 60 proc. w m3), zwiększenie efektywności transportu betonu poprzez zwiększenie limitu Dopuszczalnej Masy Całkowitej (DMC) dla 4-osiowych betonomieszarek
z 32 t do 34 t, z zachowaniem maksymalnego nacisku 9,5 t/oś. Obecnie priorytetowym hasłem jest bezpieczeństwo – w całym łańcuchu dostaw, w tym w szczególności w transporcie. Klamrą, jaka spina dobre praktyki producentów betonu, jest Kampania „Dobry Transport”, za którą odpowiedzialne są Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce oraz Porozumienie dla Bezpieczeństwa w Budownictwie.

„Dobry Transport” – certyfikacja dla dobrych standardów

Zorganizowana już po raz drugi kampania koncentruje się na bezpieczeństwie na linii budowa dostawa betonu. Obie edycje skierowane zostały do producentów betonu i firm świadczących usługi w zakresie transportu oraz podawania mieszanek betonowych. Nasze działania kierujemy do firm, które, realizując swoje zadania, stawiają mocny akcent na zasady bezpieczeństwa. Edukujemy i certyfikujemy przedsiębiorstwa za pomocą szczegółowych audytów, dotyczących procedur pracy oraz parametrów maszyn – powiedział Maciej Gruszczyński, Dyrektor Biura Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce.


W II Edycji Kampanii „Dobry Transport” certyfikowane zostały aż 53 pompy do betonu i 149 betonomieszarek. Większość pojazdów otrzymało to wyróżnienie na okres 2 lat. Jak podkreślają eksperci, posiadanie certyfikatu niesie za sobą wymierne korzyści ułatwiające funkcjonowanie na konkurencyjnym rynku.

Certyfikat dla identyfikacji

Certyfikowany pojazd uzyskuje m.in. prawo wjazdu na budowy realizowane przez firmy skupione w Porozumieniu dla Bezpieczeństwa w Budownictwie i ich podwykonawców bez konieczności każdorazowego prowadzenia prekwalifikacji i kontroli wstępnych z zakresu BHP. Ponadto, firmy świadczące usługi w zakresie transportu i podawania betonu uprawnione są do wolnego wjazdu na teren wytwórni betonu towarowego przynależnych do SPBT w okresie ważności certyfikatu bez dodatkowych kontroli z zakresu BHP. – Udział w Kampanii „Dobry Transport” umożliwia także łatwą identyfikację pojazdów certyfikowanych.  Każda z maszyn, która otrzymała certyfikat, oznaczona jest naklejką ułatwiającą identyfikację. Na stronie internetowej SPBT znajduje się wyszukiwarka, która umożliwia sprawdzenie ważność certyfikatu pojazdu za pomocą numeru rejestracyjnegopodkreśla Maciej Gruszczyński. 

Twórcy Kampanii zapowiadają kolejne edycje kampanii „Dobry Transport”.

 

dr inż. Maciej Gruszczyński

Dyrektor Biura SPBT

tel. 602 883 995

e-mail: gruszczynski@spbt.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Festcom
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku Biuro prasowe
2025-06-30 | 10:00

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Kończy się prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej. Warszawa weszła w tę rolę z ambitnymi deklaracjami dotyczącymi przede wszystkim bezpieczeństwa, rozwoju
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.