Komunikaty PR

Rynek cateringów dietetycznych wart jest już ponad 2,5 mld złotych

2021-12-23  |  10:30
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.14 MB )

Catering dietetyczny plasuje się w rankingu najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Obecnie na rynku działa już ok. 850 firm z tego sektora, które rocznie realizują niemal 50 000 000 dostaw*. Szczyt popularności pudełek zaobserwowano w pierwszej połowie 2021 roku. Pandemia sprawiła, że rynek znacząco przyspieszył i zwiększył swoją wartość niemal trzykrotnie w porównaniu do 2019 roku. Obecnie wyceniany jest na ponad 2,5 miliarda złotych**.

W 2020 i 2021 roku na popularność firm z branży cateringów dietetycznych najmocniej wpłynęła rosnąca świadomość Polaków w zakresie zdrowia oraz nowy styl życia konsumentów. Silnym trendem okazały się również ograniczenia żywieniowe, które stosuje już 32% z nas. Pandemia zweryfikowała jednak działalność firm również z tego sektora, co skutkowało zamknięciem około 60 z nich. Mimo wszystko nie zniechęciło to do wejścia na rynek nowych graczy, którzy muszą się zmierzyć z coraz większymi oczekiwaniami i wymaganiami Klientów, a także sprostać rosnącej konkurencji oraz szybującej w górę inflacji.

Branża cateringów dietetycznych na fali wznoszącej również w 2022 roku

Popularność cateringów dietetycznych to w skali europejskiej fenomen jedynie w Polsce. W Niemczech czy Francji niewielki odsetek osób słyszało o takiej usłudze. Na Zachodzie silnym trendem jest z kolei kupowanie surowców już odważonych w pudełkach do samodzielnego przygotowania dań. W Polsce prognozy dotyczące rozwoju rynku są optymistyczne i zakładają kilkudziesięcioprocentowe wzrosty.

„Rynek rośnie i będzie rósł w 2022 roku, ale już nie tak dynamicznie, jak w 2020 i pierwszej połowie 2021. Szacujemy, że wzrost w nowym roku będzie wynosił między 20 a 30%. Przez ostatnie 11 miesięcy odnotowaliśmy imponujące zwiększenie zainteresowania marką oraz sprzedaży, które w  porównywalnych miesiącach 2020 i 2021 roku wynosiło między 60 a 100%. Podczas Black Week padł rekord w liczbie zamówień, mimo że nasz rabat był wyraźnie niższy od bezpośredniej konkurencji. Tym bardziej cieszy fakt, że klienci doceniają już naszą markę i wysoką jakość, która staje się synonimem SuperMenu i przy takim poziomie komunikacji sprzedaż była niemal 2-krotnie wyższa niż przed rokiem. Nie zwalniamy tempa, dlatego planujemy rozbudowę naszego zakładu, aby zwiększyć moce produkcyjne” – mówi Jacek Domasat, Prezes Zarządu SuperMenu by Anna Lewandowska.

SuperMenu poszerza również dystrybucję cateringu. Aktualnie dociera już do 2865 miejscowości, w tym 456 dużych miast. Na koniec roku planuje być już w blisko 3000. W pierwszym kwartale 2022 roku powiększy listę o kolejne 200 i szacuje 20% wzrost liczby zamówień.

Najwięcej zyskają ci, którzy gwarantują jakość

Aż 46% Polaków korzystających z diety pudełkowej za największą wadę cateringów dietetycznych uważa brak pewności co do jakości jedzenia. Czynnik ten wskazuje również 16% respondentów jako powód niekorzystania z usług firm tego typu. Stajemy się społeczeństwem coraz bardziej świadomym oraz wymagającym. Oczekiwania współczesnych konsumentów rosną wraz z poszerzającą się ofertą producentów cateringów. Zaczęliśmy mocno stawiać na jakość produktów i usług. Już 36% Polaków przyznaje, że używanie i spożywanie produktów ekologicznych jest dla nich istotne w codziennym żywieniu***.

Od początku naszym priorytetem w zespole SuperMenu było oferowanie potraw najwyższej jakości, co w firmie działającej masowo jest oczywiście wyzwaniem. Jednak ci, którzy mnie znają wiedzą, że w tej kwestii nie idę na kompromisy. Wszystkie składniki, które wykorzystujemy, pochodzą od sprawdzonych, certyfikowanych dostawców, a nasz dział jakości czuwa nad każdym etapem produkcji. Wszystkie plany żywieniowe, które oferujemy konsumentom, nie zawierają białego cukru, pszenicy czy surowego mleka. Ponadto postawiliśmy na uprawę ekologicznych ziół i warzyw we własnych szklarniach. Takie konsekwentne dbanie o to, by nasze posiłki były nie tylko smaczne, ale i zdrowe ma przełożenie na zainteresowanie konsumentów.”– dodaje Anna Lewandowska, sportsmenka, propagatorka zdrowego stylu życia i założycielka SuperMenu.

SuperMenu wspiera rodzime przedsiębiorstwa poprzez wykorzystywanie do produkcji dań towarów wytwarzanych przez sprawdzonych polskich rolników i firmy. Wysokiej jakości produkty spożywcze są wyselekcjonowane indywidualnie na potrzeby marki. SuperMenu przygotowuje swoje posiłki we własnym, nowoczesnym zakładzie spełniającym najwyższe standardy bezpieczeństwa i produkcji. Nie używa produktów wysokoprzetworzonych, barwników czy konserwantów.

Trendy wspierające rozwój rynku

W 2021 roku w branży cateringów dietetycznych na popularności zyskał trend tworzenia diet prozdrowotnych, wspomagających organizm w walce z alergiami i chorobami. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również dieta wegetariańska i wegańska. Jednak jakość i ograniczenia żywieniowe, które coraz częściej stosują Polacy oraz bogata oferta firm, które zapewniają eliminacyjne plany dietetyczne to nie jedyne czynniki, którymi kierujemy się przy wyborze cateringu. Konsumenci oczekują elastyczności, dlatego możliwość wyboru i zamawiania dowolnej ilości dań oraz ich własna konfiguracja zyskały na znaczeniu. Poszukują również godnego zaufania partnera w codziennym wspieraniu zdrowia, które w pandemii stało się priorytetem.

 

 

*Dane szacunkowe generowane przez największe porównywarki internetowe działające w branży cateringów dietetycznych

**Dane szacunkowe SuperMenu opracowane na podstawie danych zgromadzonych przez największe porównywarki internetowe działające w branży cateringów dietetycznych

***Dane pochodzą z raportu: „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021” stworzonego na podstawie badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia sp. z o.o. w lutym 2021 roku na grupie 1000 Polaków w wieku 20-60 lat . Badanie zostało wykonane metodą CAWI.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.