Komunikaty PR

Rynek weterynaryjny dostrzegł opiekuna sprzed komputera

2022-01-17  |  07:30
Biuro prasowe
Kontakt
Arkadiusz Cegiełka
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/

Pandemia i związane z nią obostrzenia społeczne całkowicie zrewidowały koncepcję współżycia społecznego. Zaczęliśmy funkcjonować hybrydowo, pracować zdalnie, a w sferę konsultacji telefonicznych i internetowych weszły nawet tak newralgiczne kwestie jak ochrona zdrowia ludzkiego. Tendencji informatyzacji nie oparł się również sektor weterynaryjny, wskutek czego w ostatnich miesiącach światło dzienne ujrzało kilka projektów online skierowanych do właścicieli domowych pupili. Rynek wart w Polsce 2,2 mld zł[1] otworzył się na klienta sprzed komputera.

W początkowym okresie pandemii, z uwagi na strach przed chorobą lub kwarantannę, weterynarze odnotowali o nawet 40 proc. mniej pacjentów. Jednocześnie, pod wpływem powszechnej samotności spowodowanej izolacją, coraz więcej osób zdecydowało się na zakup lub przygarnięcie nowego zwierzęcia[2]. Efekt – Google przez cały okres trwania pandemii odnotował zwiększone zainteresowanie kategorią „weterynarz”[3] we własnej wyszukiwarce. Rynek weterynaryjny wyczuł tę niszę i zaczął odpowiadać na popyt wywołany przez własnych klientów. I to mimo wyraźnego sprzeciwu Prezydium Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej, które jeszcze w marcu 2020 roku jednoznacznie uznało świadczenie usług weterynaryjnych za pośrednictwem internetu za niedopuszczalną praktykę[4]. Zainteresowaniu nie należy się dziwić, bowiem rynek branży weterynaryjnej rośnie nieprzerwanie. Szacuje się, że w 2021 roku jego wartość wyniesie ponad 550 mln dolarów, czyli ponad 2,2 mld złotych.

– Pandemia, poprzez narzuconą konieczność izolacji społecznej, jeszcze mocniej przeniosła nasze życie do internetu. Poza pracą zdalną, zakupami online, także wszelkiej maści porad zdrowotnych dla nas samych i swoich pupili zaczęliśmy, w pierwszym odruchu, poszukiwać w sieci. Stało się to konieczne, ale i wygodne. Oczywiście, konsultacja online nigdy nie zastąpi wizyty w gabinecie, jednak okazało się, że w wielu przypadkach to opinia dietetyka, behawiorysty czy zalecenie zrobienia wskazanych badań mogą być tym pierwszym krokiem, który w zupełności wystarczy, by pomóc naszemu pupilowi – mówi Marcin Maciąg, CEO Pets Diag. Laboratorium wykonuje badanie EHAA z przesłanej sierści psa lub włosia konia, które wskazuje zawartość mikro i makroelementów oraz pierwiastków toksycznych w organizmie zwierzęcia. Test potrafi wykazać niedobory oraz niekorzystne dla organizmu proporcje pierwiastków, które w krótkim okresie doprowadziłyby do licznych dolegliwości i chorób. Wynik otrzymujemy online, który następnie konsultujemy z dietetykiem zwierzęcym.

 

Teleporady weterynaryjne - pandemia… czy trend z Zachodu?

FirstVet czy PetCoach to zagraniczne serwisy teleporad weterynaryjnych, które jeszcze przed pandemią cieszyły się ogromną popularnością. Z pewnością trend przyszedłby również i do nas, lecz to pandemia stała się tym katalizatorem, który przyspieszył proces. W odpowiedzi na problemy izolacyjne, które dotknęły opiekunów krajowych pupili, znana platforma internetowa pośrednicząca w umawianiu stacjonarnych wizyt u weterynarza PetHelp ruszyła z usługą telemedycyny weterynaryjnej weterynarz.online z dedykowanym panelem klienta, możliwością rezerwacji online i wglądem w historię wizyt. Wdrożenie usługi tłumaczy potrzebą szybkiej konsultacji niepokojących opiekuna objawów, nie bagatelizowania ich, jak również porzucenia pomysłu szukania informacji w internecie na własną rękę. Jednocześnie uczciwie zaznacza, że pozwala jedynie zasięgnąć opinii specjalisty, a prawdziwy stan zdrowia podopiecznego oceni lekarz weterynarii podczas wizyty w przychodni. Usługi stale cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem opiekunów zwierząt. A to nie koniec informatycznych startupów. Jesienią 2021 roku na rynku zadebiutowała darmowa platforma internetowa PetMeteo będąca częścią inicjatywy Protect Our Future Too, projektu zainicjowanego na arenie międzynarodowej przez MSD Animal Health. Serwis zawiera wskazówki dla właścicieli czworonogów w kontekście panujących w danym miejscu warunków atmosferycznych i ich wpływu na zdrowie. Przekrój porad, wbrew pozorom jest bardzo szeroki, od wpływu pogody na samopoczucie zwierzęcia, przez aktywność pasożytów w konkretnej porze roku, po prawidłową opiekę w skrajnych temperaturach.

 

Przez internet, czyli międzynarodowo

Usługi w sieci nie znają barier geograficznych. Powszechna globalizacja i bycie częścią światowego rynku wyzwoliło transformacje usług oferowanych na rynku lokalnym w sprzedaż międzynarodową, która w wymiarze online odnotowała wzrost we wszystkich branżach, także w kategorii artykułów dla zwierząt[5]. Dla polskich przedsiębiorców również z branży diagnostyki weterynaryjnej w prosty sposób przekłada się to na zasięg, zwiększenie grupy docelowej, a w konsekwencji na zyski. Jednoczesna powszechność pracy zdalnej, telekonferencji i zwyczajne przeświadczenie, iż okoliczności te nie wpłynęły negatywnie na jakość świadczeń, wytworzyły aurę przychylności i zrozumienia dla praktyki świadczenia usług i konsultacji „na odległość”.

– Ruszając z laboratorium i badaniem EHAA dla zwierząt od początku celujemy w klienta międzynarodowego. Z jednej strony to specyfika naszego biznesu opartego na komunikacji online predestynowała nas do wyjścia poza granice kraju. Z drugiej strony, nasz odbiorca to opiekun wymagający, zwracający większą uwagę na profilaktykę i dietetykę zwierząt, dla którego przede wszystkim liczy się jakość. W związku z tym posiadamy oddziały w wielu krajach, współpracując z ekspertami z USA, którzy konsultują wyniki naszych klientów z Dubaju czy Australii. A jedynym wyzwaniem staje się dopasowanie różnic czasowych podczas konsultacji – wskazuje Marcin Maciąg z Pets Diag.

 

Usługi teleinformatyczne zostaną na dłużej

Wszystko wskazuje na to, że trend informatyzacji nie opuści rynku usług weterynaryjnych. Wygoda, szybkość, ale i powszechne obycie z internetem, od kwestii urzędowych po życie prywatne sprawią, że temat spowszednieje. Zjawisko to będzie mieć niestety dwie strony medalu. Gdy dla opiekuna zwierząt stanie się czymś naturalnym, dla firm działających w branży będzie koniecznością warunkującą powodzenie biznesu. Ponadto, wśród ośmiu trendów mających wpływ na przyszłość opieki nad zwierzętami[6] wskazuje się dwa, które bezpośrednio odnoszą się do środowiska cyfrowego. Pierwszy to przestawienie się na handel elektroniczny. Drugi to zwrot ludzi ku inteligentnym sposobom zarządzania różnymi aspektami swojego życia, w tym opieki nad zwierzętami, za pomocą technologii cyfrowej napędzanej przez big data, sztuczną inteligencję i inteligencję predykcyjną.

 


[1] https://www.statista.com/forecasts/394994/veterinary-activities-revenue-in-poland

[2] 7 nieoczywistych efektów epidemii, https://heritagere.pl/7-nieoczywistych-efektow-epidemii/

[3] https://trends.google.com/trends/explore?geo=PL&q=%2Fm%2F01hbsc

[4] Stanowisko Prezydium KRL-W z dnia 31 marca 2020 r., https://www.vetpol.org.pl/images/DOC001.PDF

[5] https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/internetowa-sprzedaz-artykulow-dla-zwierzat-rosnie-o-kilkadziesiat-proc-rocznie,101010.html

[6] https://hurtidetal.pl/article/art_id,33849-101/raport-purina-w-spoleczenstwie-prezentuje-8-trendow-ktore-beda-ksztaltowac-przyszlosc-rynku-produktow-dla-zwierzat/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental Biuro prasowe
2024-07-24 | 09:30

Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental

Biznes i sport, mimo że są na pierwszy rzut oka różne, mają więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Weźmy na przykład tenis. W obu przypadkach kluczowa jest
Gospodarka Niewypłacalności firm w Polsce
2024-07-24 | 09:00

Niewypłacalności firm w Polsce

Allianz Trade spodziewa się, że trend wzrostowy w zakresie niewypłacalności firm utrzyma się dłużej niż można było wcześniej oczekiwać (4700 przypadków w 2024 r., tj. +5%
Gospodarka AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu
2024-07-23 | 14:35

AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu

Najważniejsze informacje Q2 2024 (w porównaniu z Q2 2023) • Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, przy wzroście wolumenu sprzedaży o 1%; Wzrost przychodów o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.