Komunikaty PR

Salesforce: miasta z osobami LGBTQ+, mają lepszy "ekosystem inwestycyjny"

2021-06-15  |  11:25
Biuro prasowe

Od dziesięcioleci tęczowa flaga jednoczy społeczność osób homoseksualnych, biseksualnych, osób transgenderowych i queer+ (LGBTQ+), a także służy jako symbol różnorodności i solidarności. Miesiąc Dumy, oprócz tego, że jest czasem świętowania, jest również okazją do upamiętnienia i uznania wpływu, jaki członkowie społeczności LGBTQ+ wywarli na historię na poziomie globalnym, krajowym i lokalnym.

Chociaż tegoroczne uroczystości będą wyglądały inaczej ze względu na pandemię, zasady równości pozostają niezmienne. W końcu każdy pracownik chce czuć, że jest częścią wspólnoty, że może liczyć na jej wsparcie i szacunek, a co za tym idzie – chce być widzialny i słyszalny. Poprzez wspieranie osób LGBTQ+ możemy stworzyć miejsca pracy i społeczeństwo oparte na zasadach równouprawnienia.

Kultywowanie równości w pracy

Argumenty ekonomiczne i biznesowe przemawiające za promowaniem równości są jasne. Według raportu Open For Business „Working Globally: Why LGBT+ Inclusion is Key to Competitiveness”, miasta, w których żyją osoby LGBTQ+, mają bardziej rozwinięty "ekosystemy innowacji", a co się z tym wiąże – lepsze wyniki finansowe. Ten wskaźnik wynika z większej zdolności firm do przyciągania i zatrzymywania talentów, rozwijania lojalności wobec klientów i budowania silnej pozycji marki.

Istnieją cztery sposoby, w jakie firmy mogą kultywować otwartą i inkluzywną kulturę. Przede wszystkim warto postawić na edukację swoich pracowników i popularyzowanie myśli tolerancji i szacunku do drugiego człowieka. Do tego celu warto zatrudniać pracowników będących sojusznikami  osób LGBTQ+, budując i poszerzając tym samym zespoły do spraw przeciwdziałania dyskryminacji. Warto również uświadamiać swoich pracowników w jaki sposób różnorodność i inkluzywność w miejscu pracy może tworzyć sukces biznesowy. Należy pamiętać, że same reguły nie wystarczą i firmy powinny dawać swoim zachowaniem przykład godny naśladowania, poprzez inkluzję osób wykluczonych, ale także szkolenia z roli przywództwa w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji i łagodzenia nieświadomych uprzedzeń. Normalizacja używania zaimków osobowych w miejscu pracy świadczy o szacunku, dobrych intencjach i integracji społecznej.  Wreszcie kluczowym elementem na drodze do równości jest zachęcanie do sojusznictwa. Nawet jeśli pracownicy nie identyfikują się jako osoby LGBTQ+, mogą wspierać członków społeczności i być dla nich oparciem - zadając pytania, praktykując empatyczne słuchanie, angażując się w działania na rzecz równości w wydarzeniach w firmie, jak i poza nią.

Orędownictwo na rzecz lepszego społeczeństwa

Aby zbudować miejsce pracy, w którym jednostki wspierają się w imię wzajemnego szacunku, ważne jest odważne manifestowanie swoich postaw, nie bojąc się, że nasze prośby i przesłania nie zostaną wysłuchane przez kadrę kierowniczą. Powinniśmy również wymagać, aby za słowami szły czyny. Największe globalne firmy już teraz podejmują działania w tym kierunku, wyznaczając trendy w biznesie, za którymi warto podążać. Mowa tutaj między innymi o działaniach Salesforce, który postanowił, że w okresie od 2019 do 2023 roku poziom zatrudnienia osób narażonych na dyskryminację z różnych względów (kobiet, osób każdej rasy, przedstawicieli LGBTQ+, osób niepełnosprawnych i innych) osiągnie 50% wszystkich zatrudnionych pracowników Salesforce.

Aby przedsiębiorstwa mogły stać się motorem zmian, równość musi znajdować się w centrum wszystkich działań. Celem Salesforce jest stworzenie integracyjnego miejsca pracy, w którym społeczność LGBTQ+ będzie czuła się doceniana i szanowana, aby móc swobodnie pracować i rozwijać się w strukturach organizacji. Salesforce pragnie zachęcić partnerów biznesowych do przyłączenia się do podróży w duchu sojuszu, wzajemnej troski i szacunku, przyczyniając się do ochrony praw społeczności LGBTQ+ na całym świecie i do opowiadania się za równością dla wszystkich.

Fot. Unsplah (CC)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku Biuro prasowe
2025-06-30 | 10:00

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Kończy się prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej. Warszawa weszła w tę rolę z ambitnymi deklaracjami dotyczącymi przede wszystkim bezpieczeństwa, rozwoju
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.