Komunikaty PR

Selena przejmuje Imperalum – lidera portugalskiego rynku produktów bitumicznych

2023-07-27  |  08:15
Biuro prasowe

Grupa Selena, globalny producent i dystrybutor produktów chemii budowlanej, podpisała warunkową umowę zakupu udziałów portugalskiej spółki Imperalum, planując rozszerzenie swojej oferty w zakresie membran bitumicznych (potocznie: pap). Umowa zakłada nabycie 90,1% udziałów w tej spółce, zapewniających kontrolę 100% praw kapitałowych i głosu. Przejęcie Imperalum jest zgodne ze strategią międzynarodowej ekspansji Seleny.

Imperalum jest producentem pap modyfikowanych APP – ataktycznym polipropylenem, które mają wysoką temperaturę mięknienia. Papy plastomeryczne zapewniają wysoką stabilność powierzchni i mogą być stosowane na dachach o różnym spadku, a nawet na powierzchniach pionowych. Powstała w 1968 roku firma ma dziś istotny udział w rynku membran bitumicznych w Portugalii. Dzięki zakupowi tej spółki, Grupa Selena chce uzupełnić ofertę produktową pap i hydroizolacji płynnych oraz umocnić swoją dywizję Waterproofing – rozwiązań hydroizolacyjnych – w Zachodniej Europie. Warunkiem transakcji jest uzyskanie zgody portugalskiego urzędu antymonopolowego.

Najnowsza transakcja Grupy Selena to wzmocnienie naszej pozycji na rynkach zachodnich i jednocześnie rozwój mocy produkcyjnych. Marka Imperalum jest doskonale znana na portugalskim rynku. Co kluczowe, firma posiada własną fabrykę pod Lizboną i od dekad jest punktem odniesienia dla firm wykonawczych w specyfikacji bitumicznych rozwiązań hydroizolacyjnych. Te elementy są dla nas bardzo istotne ze strategicznego punktu widzenia – chcąc się rozwijać, musimy zwiększać nasz dostęp do poszczególnych rynków, a także mieć silną bazę w postaci zakładów produkcyjnych i myśli technologicznej – mówi Sławomir Majchrowski, prezes zarządu Grupy Selena.

Przejęcie spółki, która posiada bogate doświadczenie w opracowywaniu zaawansowanych technicznie rozwiązań hydroizolacyjnych, będzie uzupełnieniem oferty marki pokryć dachowych Matizol, należącej do Grupy Selena od 2010 roku. Dzięki nabyciu spółki Imperalum, Selena wzmocni swoją pozycję w segmencie hydroizolacji i w innych grupach produktowych w Portugalii. Imperalum, oprócz pap, produkuje także emulsje bitumiczne, a sprzedaje także izolacje akustyczne, termoizolacje i inne produkty dostosowane do wymagań lokalnego rynku. Rozwiązania tej spółki stosowane są na licznych obiektach w Portugalii, a także w Hiszpanii: na stadionach piłkarskich, centrach handlowych, sklepach wielkopowierzchniowych, mostach, lotniskach i innych budynkach użyteczności publicznej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.