Silny głos kobiet – szansą dla polskiej gospodarki
OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.
Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl
W wyborach parlamentarnych, które odbędą się 13 października 2023 roku, kobiety stanowią ponad 50% uprawnionych do głosowania. Ich głos może mieć więc kluczowe znaczenie dla wyniku wyborów.
W Polsce kobiety stanowią 65% absolwentów szkół wyższych, ale tylko 25% specjalistów w debacie publicznej. W spółkach giełdowych stanowią tylko 5% prezesek, a zarabiają o 20% mniej niż mężczyźni. Dysproporcje te są spowodowane głęboko zakorzenionymi stereotypami, wewnętrznymi przekonaniami i mentalnymi „szklanymi sufitami”.
Kobiety dochodzą do głosu, zrzeszają się, współpracują ze sobą, wspierają i co ważne – dbają o włączanie mężczyzn w tę zmianę przekonań i parytetów, dbają o różnorodność, równość i inkluzywność. Mam nadzieję, że już 15 października rekordowa frekwencja kobiet w wyborach będzie kolejnym dowodem wzrostu sprawczości kobiet i ich społecznej odpowiedzialności – mówi Ewa Rzodkiewicz, dyrektorka Loży Warszawskiej Business Centre Club, prowadząca projekt BCC Kobiety.
Sytuacja kobiet w biznesie powoli się poprawia. Liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych się zwiększa, a coraz więcej mówi się o równości i konieczności niwelowania luki płacowej.
Rola Business Centre Club
Business Centre Club od początku istnienia wspiera rolę kobiet w biznesie i propaguje równość w życiu gospodarczym niezależnie od płci. W ramach projektu BCC Kobiety organizacja zrzesza przedsiębiorczynie i konsoliduje rynek.
Badania dowodzą, że zróżnicowanie płciowe w zespołach kierowniczych ma pozytywny wpływ na wyniki finansowe firm. Dlatego równości w biznesie nie należy rozpatrywać jako oczywistej normy, ale jako szansy.
Nowe regulacje UE zakładają, że do czerwca 2026 roku w firmach zatrudniających powyżej 250 osób liczba kobiet wśród członków organów zarządzających firmą ma wynieść co najmniej 40 proc.
Agnieszka Holland, ambasadorka projektu BCC propagującego równość w biznesie, uważa, że sprawa równości jest dla niej najważniejsza w perspektywie przyszłościowej. Mówi, że nie dojdzie nigdy do prawdziwego partnerstwa, jeśli ta równość nie zostanie osiągnięta. Ma nadzieję, że małe kroki doprowadzą do wielkiej zmiany.
Włączenie kobiet do dyskusji społecznej i gospodarczej jest dziś kluczowe. Silny głos kobiet może przyczynić się do rozwoju polskiej gospodarki i stworzenia bardziej sprawiedliwego społeczeństwa.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.