Komunikaty PR

Silny głos kobiet – szansą dla polskiej gospodarki

2023-10-12  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
OMG Agencja marketingowa
OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.

Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl

W wyborach parlamentarnych, które odbędą się 13 października 2023 roku, kobiety stanowią ponad 50% uprawnionych do głosowania. Ich głos może mieć więc kluczowe znaczenie dla wyniku wyborów.

W Polsce kobiety stanowią 65% absolwentów szkół wyższych, ale tylko 25% specjalistów w debacie publicznej. W spółkach giełdowych stanowią tylko 5% prezesek, a zarabiają o 20% mniej niż mężczyźni. Dysproporcje te są spowodowane głęboko zakorzenionymi stereotypami, wewnętrznymi przekonaniami i mentalnymi „szklanymi sufitami”.

Kobiety dochodzą do głosu, zrzeszają się, współpracują ze sobą, wspierają i co ważne – dbają  o włączanie mężczyzn w tę zmianę przekonań i parytetów, dbają o różnorodność, równość i inkluzywność. Mam nadzieję, że już 15 października rekordowa frekwencja kobiet w wyborach będzie kolejnym dowodem wzrostu sprawczości kobiet i ich społecznej odpowiedzialności – mówi Ewa Rzodkiewicz, dyrektorka Loży Warszawskiej Business Centre Club, prowadząca projekt BCC Kobiety.

Sytuacja kobiet w biznesie powoli się poprawia. Liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych się zwiększa, a coraz więcej mówi się o równości i konieczności niwelowania luki płacowej.

Rola Business Centre Club

Business Centre Club od początku istnienia wspiera rolę kobiet w biznesie i propaguje równość w życiu gospodarczym niezależnie od płci. W ramach projektu BCC Kobiety organizacja zrzesza przedsiębiorczynie i konsoliduje rynek.

Badania dowodzą, że zróżnicowanie płciowe w zespołach kierowniczych ma pozytywny wpływ na wyniki finansowe firm. Dlatego równości w biznesie nie należy rozpatrywać jako oczywistej normy, ale jako szansy.

Nowe regulacje UE zakładają, że do czerwca 2026 roku w firmach zatrudniających powyżej 250 osób liczba kobiet wśród członków organów zarządzających firmą ma wynieść co najmniej 40 proc.

Agnieszka Holland, ambasadorka projektu BCC propagującego równość w biznesie, uważa, że sprawa równości jest dla niej najważniejsza w perspektywie przyszłościowej. Mówi, że nie dojdzie nigdy do prawdziwego partnerstwa, jeśli ta równość nie zostanie osiągnięta. Ma nadzieję, że małe kroki doprowadzą do wielkiej zmiany.

Włączenie kobiet do dyskusji społecznej i gospodarczej jest dziś kluczowe. Silny głos kobiet może przyczynić się do rozwoju polskiej gospodarki i stworzenia bardziej sprawiedliwego społeczeństwa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.